TRIK KOJI NAM TREBA

Riješite se ove ‘glupe‘ navike i vaše će proljetno, ali i svako iduće čišćenje biti brže za čak 40 posto

 /SHUTTERSTOCK

Sad kad su dani duži, a Uskrs sve bliže, proljetno se čišćenje više ne može odgađati. Vrijeme do zasukanja rukava sve je kraće, a u mnogim domovima, nakon mjeseci nakupljanja stvari i darova, posla ima zaista mnogo. No, ono što dodatno usporava proljetno čišćenje pa tako i put do urednog, prozračnog i svježeg interijera jedna je neobična navika koju mnogi imaju, a nisu niti svjesni koliko im otežava posao, piše portal kxnet.com.

Stručnjak za čišćenje iz tvrtke za najam Dumpster Rental, Brian McDaid s njima je podijelio rezultate zanimljivog istraživanja koje je pokazalo da većina ljudi gubi sate i sate na čišćenje samo zbog neučinkovitog pristupa.

image

Bucket with cleaning supplies on floor indoors. Space for text

/SHUTTERSTOCK

“Ljudi obično troše mnogo više vremena nego što je potrebno na proljetno čišćenje jer nemaju razrađen način, no postoji jedan jednostavan trik koji može dramatično skratiti vrijeme čišćenja" rekao je Brian. Metodu koju preporučuje za skraćivanje vremena čišćenja nazvao je "uklanjanje nereda košarama", a koncept je iznenađujuće jednostavan.

"Umjesto da neprestano prekidate čišćenje kako biste stvari vratili tamo gdje im je mjesto, zgrabite praznu košaru za rublje dok ulazite u svaku sobu. Brzo ubacite sve što ne pripada toj prostoriji, a zatim se potpuno usredotočite na čišćenje tog prostora" savjetuje Brian te dodaje kako ova metoda funkcionira jer na jednostavan način eliminira stalno kretanje "naprijed-natrag" koje često ometa tijek čišćenja, a bilo bi prisutno kad biste baš svaku stvar koju pronađete odmah odnosili na njezino mjesto.

PROČITAJTE JOŠ Post-it metoda čišćenja

Dakle, nakon što završite s čišćenjem prostora, košaru s prikupljenim stvarima jednostavno ponesite sa sobom u iduću prostoriju te ponovite postupak. Nekim ćete stvarima iz nje možda već tu pronaći mjesto, dok će druge jednostavno "putovati" s vama dok ne dođete do točke na koju ih treba odložiti.

"Kada završite s čišćenjem svih soba, imat ćete jednu košaru predmeta za pospremiti, odnosno razmjestiti i to ćete na kraju čišćenja puno brže napraviti, nego da ste stalno radili nepotrebnu "kilometražu" po kući za svaki predmet koji nađete na mjestu na kojemu ne pripada" objasnio je McDaid.

Iako ima smisla u potpunosti organizirati, odlagati predmete, čistiti površine, usisavati i brisati prašinu u isto vrijeme, dodatno hodanje nije jedino što je za kriviti. McDaid kaže da ovakav obrazac dokazano produljuje vrijeme čišćenja iz još jednog iznenađujućeg razloga. “Kada se neprestano prebacujete između zadataka čišćenja i zadataka organiziranja, svaki put zapravo resetirate svoj mozak. Istraživanja pokazuju da izmjena zadataka može smanjiti produktivnost do 40 posto" kazao je za ovaj portal.

image
DIANA VYSHNIAKOVA/ALAMY/AVYSHNIAKOVA/ALAMY/PROFIMEDIA

Za razliku od toga, metoda "uklanjanje nereda košarama" koju predlaže puno je uspješnija jer zapravo koristi obavljanje jednog zadatka da bi se istovremeno odradio drugi, i to vrlo mehanički, bez skretanja fokusa sa samog čišćenja. Za njezinu maksimalnu učinkovitost, Brian predlaže i neke dodatne savjete.

Ako je vaš dom veće kvadrature i s puno prostorija, koristite jednu veliku ili više srednjih košara.

Ako znate da ćete se od nekih stvari poželjeti rastati, koristite dodatnu košaru za njihovo doniranje.

Odredite vrijeme za svaku sobu i potrudite se da ne provedete u njoj više od toga što ste si zadali.

Pozabavite se košarama odmah nakon čišćenja jer tek kad ih ispraznite je čitav proces gotov.

"Ono što stalno iznova vidim je da ljudi rade iste pogreške u čišćenju koje im oduzimaju sate i sate. Pokušavaju počistiti sve odjednom, ometaju ih telefoni ili počnu organizirati albume s fotografijama kada bi trebali brisati prašinu s polica jer su, eto, naletjeli na njih" dodao je Brian još jedan primjer zašto je metoda koju predlaže vrlo efikasna.

Kad je riječ o drugim gubicima vremena pri čišćenju, ovaj stručnjak ističe da do toga može doći i ukoliko se baš u svim slučajevima koristi višenamjensko sredstvo za čišćenje. "Ljudi raspršuju višenamjenska sredstva za čišćenje na površine koje trebaju specijalizirane proizvode, a zatim troše dvostruko više vremena na njihovo ribanje. Ili koriste previše proizvoda, što zapravo stvara više posla jer se pritom troši dodatno vrijeme na brisanje ostataka" kaže Brian.

Ljepota proljetnog čišćenja je i u tome što daje dojam "novog početka" u svakom domu, ali na taj pothvat zapravo ne treba potrošiti cijeli vikend. S ovim jednostavnim trikom s košarom, moguće je čistiti brže i organiziranije, a posebno je dobar osjećaj kad shvatite da vam je, uz čist stan, ostalo i još pola slobodne subote.

PROČITAJTE JOŠ Osmislila je ‘generalku‘ od 15 minuta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. travanj 2025 07:21