PROMJENA U FRANCUSKOJ

Trgovine s DIY potrepštinama bilježe pad ‘Ljudi ovdje više ne žele sami uređivati i snimati za TikTok‘

 /SHUTTERSTOCK

Trgovine s DIY opremom u Francuskoj doživjele su značajan pad prodaje zbog, kako tvrde tamošnji mediji, promjena trendova u "uradi sam" sektoru, odnosno smanjenja samostalnih projekata u kućanstvima. Jednostavnije rečeno, ljudi više ne žele preuređivati svoje domove bez angažmana stručnjaka.

Vodeće robne marke u toj zemlji, kao što su Leroy Merlin, Castorama, Brico Dépôt, Bricomarché i Mr.Bricolage, izvijestile su o padu rezultata već drugu godinu za redom, pri čemu je francusko tržište DIY zabilježilo prosječno smanjenje prometa od 6 posto u 2024. godini. Podaci su to tvrtke za istraživanje tržište NielsenIQ, a temeljem njih i nekih drugih čimbenika pojedini od ovih brendova već su se počeli prilagođavati ovim promjenama.

image
/SHUTTERSTOCK

Ovo i nisu sjajne vjesti jer je, primjerice, Castorama koja planira smanjiti kapacitete u čak 30 od svoje 94 trgovine diljem zemlje, a osim kvadrature, snizit će cijene i zadržati samo najpopularnije artikle. Oni su, konkretno, još u 2023. godini zabilježili pad prodaje od 6,6 posto. Istovremeno, poslovnu će strategiju usmjeriti na online prodaju koja je zabilježila rast pa se nadaju da će ovim promjenama poboljšati svoju statistiku u tekućoj godini.

Hoće li ovakve redukcije i usmjerenje marketinških aktivnosti polučiti interes među novim korisnicima teško je reći, no Nielsenovo istraživanje ne zvuči obećavajuće. Ono, naime, za opadanje prodaje "uradi sam" proizvoda krivi promjenu trenda kao i pad prodaje na tržištu nekretnina.

Prema njihovim podacima, dok se oko 80 posto ljudi u Francuskoj 2024. godine bavilo nekim oblikom vrtlarstrva ili "uradi sam" projektima, dvije trećine njih radilo je manje od jednog projekta mjesečno, a jedan od 10 projekata bio je otkazan zbog rasta cijena proizvoda u teškom gospodarskom okruženju.

Ukupno 40 posto ljudi u Francuskoj smanjilo je svoju potrošnju na kućnu opremu i opremu za stanovanje, pokazuje ova studija podatke koji zvuče alarmantno za ovu industriju. Čak i među onima koji kupuju DIY materijale ili alate, mnogi preferiraju kupnju putem interneta pa tako e-trgovina ima 39 posto udjela u DIY kupnjama, pokazalo je istraživanje NielsenIQ-a, uz 26 posto udjela za artikle u trgovinama za kućne ljubimce i 30 posto za vrtlarstvo.

image
/SHUTTERSTOCK

Slično tome, velika količina oborina, čiji je porast od 15 posto u 2024. godini u odnosu na godinu prije, kao i nedostatak sunca, uzrokovali su svojevrsni pad interesa na tržištu vrtlarstva u istom vremenskom razdoblju, odnosno pad prodaje od 4,9 posto. Sporo tržište nekretnina u posljednjih nekoliko godina također je navedeno kao faktor smanjenja interesa za "uradi sam" kućne projekte jer, s manje ljudi koji se sele i manje nekretnina koje se prodaju, manja je i potreba za renoviranjem.

Ono što posebno iznenađuje jest da su baš svi brendovi prijavili pad potražnje, dok su prethodnih godina rezultati bili drugačiji, odnosno raznolikiji. "Ovo je nešto novo, jer se obično neki uspiju dobro snaći u kriznim situacijama. Ove godine to nije bio slučaj, što jasno pokazuje da postoji pad potražnje" rekli su za francuske medije iz Nielsena IQ.

Njihova su očeklivanja da će se pad potražnje nastaviti u nadolazećim mjesecima, no tvrde da ipak postoji razlog za optimizam za robne marke koje se mogu prilagoditi.

"Unatoč teškom kontekstu 2024. za tržište trajne robe, 2025. pokazuje neke znakove optimizma. Robne marke i trgovci na malo mogu inovirati. Budući da je kupovna moć Francuza još uvijek na niskoj točki, u njihovom će najboljem interesu biti provedba atraktivne promotivne politike.

"Konačno, slušanje očekivanja Francuza u pogledu eko-odgovornosti, funkcionalnosti i jednostavnosti korištenja proizvoda sigurno bi moglo potaknuti ovo tržište u 2025. godini" objasnili su iz NielsenaIQ, čije je istraživanje ovog tržišta pokazalo da jedan specifičan segment u DIY-predmetima pokazuje drugačiji trend, odnosno rast prodaje, a riječ je o pametnim rješenjima i gadgetima za vrt povetanih s aplikacijama na pametnim telefonima.

Isto je istraživanje pokazalo pozitivne brojke u jednom drugom sektoru. S porastom od 6 posto u razdoblju od 2024. do 2025. godine, konkretnije, porastom od 9,9 posto u hrani za mačke i pse iz specijaliziranih trgovina za kućne ljubimce, tržište opreme i hrane za kućne pokazuje snažan rast.

PROČITAJTE JOŠ Ovo su najgluplji DIY projekti prema izboru čitatelja

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
10. travanj 2025 11:14