
Za razliku od milenijalaca, pripadnici generacije Z skloniji su sami uzeti alate u ruke i odraditi manje, pa čak i neke veće, građevinske poslove renovacije na svojim nekretninama. Barem je tako pokazalo istraživanje na uzorku američkih kućanstava koje je proveo i objavio Hippo Housepower, prema kojemu 55 posto mladih vlasnika kuća planira samostalno obnoviti sve što mogu u vlastitoj kući ili stanu.
Nadahnuti TikTok trendovima, mreži koja je preplavljena videima u kojima se, osim inspiracije, mogu naći i kvalitetne konkretne upute za sam rad, mladi sve češće pažnju pridaju "uradi sam" projektima jer su puno jeftiniji od angažiranja majstora, a i manje se čeka na završetak željenog "projekta". Prema istraživanju osiguravateljske kuće u prošloj se godini više od 80 posto kućanstava s iznenadnim popravcima koji su im iziskivali dodatne troškove.
Poučeni njihovim primjerom, mladi sve češće upisuju tečajeve ili samostalno uče putem interneta kako popraviti, prenamijeniti ili samostalno izraditi predmete koji su im potrebni u kući i u tome su vrlo vješti. Ipak, nisu samo želje za popravcima i novom estetikom interijera pokretači ovog trenda. Visoke cijene nekretnina i sve izraženija inflacija doprinose većoj svijesti o raspolaganju kućnim budžetom.
PROČITAJTE VIŠE Ovih 10 predmeta generacija Z nema kod kuće
Prema istraživanju Discover Home Loans, kupnja nove kuće mnogim je mladima sve nedostižnija. Njihovi podaci kažu da je čak 84 posto vlasnika kuća visoke kamatne stope uzela u obzir prilikom odluke o kupnji nekretnine, a njih je 46 posto radi toga i odustalo od kupnje. Da popravci koje vlasnici urade sami nisu samo ušteda novca već i zanimljiv hobi, tvrde brojni autori videa na društvenim mrežama koji svoja iskustva, savjete i trikove u renovaciji snimaju za društvene mreže.
Tako su ove radove učinili "dostupnijim" mladima na način da su im otkrili kako ih uspješno izvoditi, a jednostavne upute "korak po korak" ohrabruju ih da zasuču rukave i sve što mogu naprave sami. Ono što je za sam budžet korisno u ovom pristupu, prema Discover Home Loans stranici, je da je ušteda na radovima na ovaj način zagarantirana u iznosu od najamnje 10 do 15 posto.
Ista je anketa pokazala da su u ovoj godini mlađi vlasnici kuća najskloniji samostalno renovirati kupaonice, zatim kuhinje pa dnevne sobe, vrtove i terase te, posljednje, spavaće sobe. Kad je riječ o bojenju, najviše ih se odlučilo za ulazna vrata. Estetski osvježiti svoj dom izvana spada među radove koji povećanju vrijednosti doma za buduću prodaju, oko 40 posto njih u ovoj godini planira renovaciji pristupiti upravo radi povećanja vrijednosti.
Sljedeća skupina radova za koju se mladi vlasnici odlučuju je ona vezana uz integriranje pametnih tehnologija kao što su samoregulirajući termostati jer ih većina tu tehnologiju smatra korisnom. Samostalne popravke generacija Z vidi kao dodatno oslobađanje dijela svog budžeta za kućanstvo s kojim onda mogu pokriti upravo troškove pametne tehnologije koju žele posjedovati.
Komentari
0