dvoetažna kuća od 200 kvadrata

Obiteljska kuća u kojoj se gušta i zabavlja u naselju Bukovac u Zagrebu

INFO: dvoetažna kuća od 200 kvadrata
LOKACIJA: naselje Bukovac, Zagreb
PROJEKT: arhitektica Sandra Meštrović
VLASNICI: tročlana obitelj

Tročlana obitelj, roditelji koji vode privatnu tvrtku i njihova kći, poželjela je dom u kojem će nakon napornog radnog dana moći uživati i družiti se s prijateljima. Izazovnog projekta prihvatila se arhitektica Sandra Meštrović. Evo rezultata!

To je bio jedan od mojih najizazovnijih projekata. Projekt je bio definiran do najsitnijih detalja jer si nismo smjeli dopustiti propuste koji bi rezultirali bilo kakvim kašnjenjem. Zato smo sve što se dugo čeka naručili prije početka radova kako bi stiglo na vrijeme, a vlasnici, tročlana obitelj, za to su se vrijeme preselili u unajmljeni stan i s nestrpljenjem čekali da im damo zeleno svjetlo za useljenje - prisjeća se arhitektica Sandra Meštrović i dodaje kako su uz takvu organizaciju radovi na preuređenju trajali samo tri mjeseca.

No, krenimo redom. Odmah na početku ove priče arhitektica nas je upoznala s osnovnim činjenicama o kući u zagrebačkom naselju Bukovac podijeljenoj na dva dijela: prizemlje od 100 kvadrata i kat od također 100 kvadrata. Ukratko, sveukupno 200 četvornih metara.

- Stambene etaže su visoko prizemlje s dnevnom zonom i kat s noćnom zonom. Podrum uz dvije garaže opremljen je kotlovnicom i gospodarskim prostorom pa je stambeni dio pročišćen od tehničkih prostora - objašnjava i dodaje kako se najviše radova tijekom adaptacije događalo u kupaonicama jer je trebalo kompletno promijeniti loše vodovodne instalacije u cijeloj kući.

- To je bio i glavni razlog za kompletnu adaptaciju jer su kuhinja i kupaonice najveći i najsloženiji zahvat gdje se preklapa dosta struka. Sve ostalo u dnevnom boravku i spavaćim sobama riješeno je knauferskim radovima i prilagodbom elektroinstalacija projektu rasvjete i ozvučenja.

U završnim radovima trebalo je parket prebrusiti da mu se skine tamni bajc u boji trešnjina drva i vrati prirodna boja. Samo oblikovanje prostora sa zidnim i stropnim nišama za indirektnu rasvjetu te zatvaranjem tri prozora, kako bi se poboljšala funkcionalnost i ugodnost, izvedeno je knaufom.

U knaufu su izvedene i niše za TV zvučnike i obloga kamina - priča arhitektica koja naglašava da je dnevni boravak bilo zahtjevno organizirati jer je na nižem nivou, okružen prolazima ili otvorima prema vanjskom prostoru, osim na strani gdje je kamin, a vrlo izdužene tlocrtne forme.

Zbog ugodnosti i skraćivanja prostora na dva kraja su izvučene obloge knaufom u koji su utisnuti kamin na jednoj strani te audio-video oprema na nasuprotnoj strani. Formirana su dva dijela dnevnog boravka: jedan orijentiran prema kaminu, a drugi prema televizoru pa je tako središnji dio sjedeće garniture osmišljen kao "otok" s dvostranom orijentacijom.

- Uz hrastov pod kombiniran je kamen paljeni i četkani crni granit u dnevnoj zoni, a keramika velikog formata u kupaonicama.

Sva "teška" vrata od masiva trešnje zamijenjena su bijelim vratima od lakiranog medijapana. Ulazna vrata u stan prilagođena su stilu uređenja interijera i diskretno uklopljena i u vanjski izgled objekta. Zamijenjen je i dorađen sustav klimatizacije, za svaki prostor u kojem se boravi posebna klima-jedinica, radijatorsko centralno grijanje promijenjeno je samo u segmentima, a većina radijatora je ostala skrivena maskama. Dodali smo od skinutih radijatora po dva rebra na postojeće kako im maske ne bi smanjile učinkovitost. Novi kamin ima mogućnost razvoda topline po prostoru pa je dodatni izvor kojim se dogrijava cijela kuća - ističe arhitektica.

Na cjelokupni izgled interijera uvelike je utjecala rasvjeta koju su vlasnici zajedno s arhitekticom Sandrom Meštrović pametno odabrali.

- Prvi uvjet za odabir rasvjete bila nam je funkcionalnost, a zatim međusobna usklađenost. Drugim riječima, to znači praktički jedan tip svjetiljke u svakom prostoru, uz diskretnu ugradbenu i indirektnu rasvjetu. Tako je u dnevnoj zoni svjetiljka Twiggy Foscarini u više varijanti, ovisno o namjeni.

U djevojačkoj sobi to su svjetiljke Pipe od Artemide, a u roditeljskoj je na zidu svjetiljka Bahia od Foscarinija, specifična po indirektnom osvjetljenju. Podjelom na više mogućih grupa rasvjete i dodatnom ambijentalnom rasvjetom sa skrivenim LED trakama omogućeni su različiti dodatni i brojni scenariji u prostoru kako bi se ugođaj mogao prilagoditi željama vlasnika u različitim prilikama - pojašnjava arhitektica.


Što se tiče namještaja, ni tu ništa nije prepušteno slučaju. Sav fiksni namještaj dizajniran je posebno prema prostoru, stilski je jedinstven i izrađen po mjeri od lakiranog medijapana u toploj bijeloj boji, od kerrocka ili od furnira wenge. Važno je napomenuti da je sve hrvatski proizvod, a izradu potpisuje tvrtka Oprema Smrtić. Pomični namještaj je dizajnerski i komforan te je ujedno ukras prostoru.

- Garnitura je nespecifična jer je dvostrana sa središnjim otokom, projektno je prilagođena prostoru i složena iz tipskih segmenata. Sve je kupljeno u Themeliji: garnitura Shangai i blagovaonske stolice Manta su od talijanskog brenda Poliform, fotelje su Papilio B&B Italia, blagovaonski stol Xilos koji je dizajnirao A. Citterio za Maxalto, a tepisi od belgijskog proizvođača Limited Edition - nabraja.

Arhitektica Sandra Meštrović je za svaku etažu ove kuće imala posebnu estetsku namjeru. Tako je njezina namjera u prizemlju bila postići cjeloviti otvoren prostor ugodnog dnevnog boravka s mogućnostima zatvaranja prema potrebi i prilici. Koloristički neutralno s detaljima u jakim bojama koje se lako promijeni u druge tonove i osvježi cjelokupni izgled.


- Namjera na katu bila je, pak, podijeliti noćnu zonu u dvije zasebne cjeline, roditeljsku i dječju, svaka sa svojom kupaonicom i garderobom. Roditeljska garderoba pripojena je djevojačkoj sobi, a velika roditeljska soba podijeljena u spavaći i garderobni dio iz kojega se ulazi u kupaonicu. To je napravljeno i zato što je dobivena bolja zvučna izolacija spavaće sobe i kupaonice.

Na kraju, koncept za djevojačku sobu bio je povezati dvije male, hodnikom odvojene sobe u jedinstvenu cjelinu. Tu smo išli na onu kartu da će igra svježih boja dati prostoru energičnost i vedrinu - priča arhitektica koja se samo u ovoj prostoriji poigrala hrabrijom koloritnom shemom. U drugim prostorijama prevladavaju neutralne boje, a žarke nijanse unesene su u interijer samo kroz nekoliko dizajnerskih elemenata namještaja, tepihe i ukrasne jastuke.

Kuća ima i veliki radni kutak, dosta upadljiv.

- Radni kutak je smješten u nišu na gornjem nivou dnevnog boravka i čini dio cjeline dnevne zone. Na raspolaganju je ukućanima i gostima, a može poslužiti i za rad i za zabavu. U njemu dominiraju velika biblioteka izrađena po mjeri i u kutu mali pianino. Na radnom stolu je samo kompjutor dok su printeri, registratori i ostali radni materijal zaklonjeni iza zida lijevo od kamina kako bi kreativni nered ostao nevidljiv oku promatrača. Jednostavno, a jako efektno - opisuje arhitektica.


Za kraj, pitali smo vlasnike, roditelje i poslovne ljude koji vode vlastitu tvrtku, a slobodno vrijeme provode u druženju s prijateljima i odmoru u toplini svog doma, te njihovu kćer, mladu djevojku, koji dio kuće im je najdraži. Odgovor je jednoglasan: - Dnevni boravak s kaminom jer je srce stana, povezan je vizualno s kuhinjom preko blagovaonice te s radnim kutkom, a opet je zbog spuštenog nivoa cjelina za sebe koja zove na opuštanje i odmor. Zanimljiv je jer ima te dvije cjeline, početak i završetak s kaminom na jednoj i televizorom na drugoj strani - kažu.

A ima li nešto što bi rado napravili drugačije da sada ponovno rade istu kuću?

- Žao nam je što u fazi preuređenja nismo oživili veliku terasu koja gleda na jug i zelenilo i na nju se izlazi iz dnevnog boravka, tako da koristimo samo zapadnu terasu do blagovaonice. Sada je i ta južna terasa na redu, što možda nije loše jer sada bolje znamo kako bismo je željeli koristiti - zaključuju.


Foto: Robert Leš

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2024 12:12