Salonsko ozračje

Omiljeni domaći prêt-à-porter dizajneri predstavljaju novu lokaciju u centru Zagreba

 JOHN PAVLISH/
Klisab otvara vrata svog prvog dućana, a upečatljivim interijerom prostor dojmljivo interpretira modnu estetiku brenda

KLISAB, uspješan domaći prêt-à-porter brend kojeg vode dizajneri Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić, otvorit će vrata svog prvog i među poklonicima njihovog dizajna dugo iščekivanog dućana sljedeći tjedan. Ovaj upečatljiv butik smjestio se u šarmantnom Obrtničkom prolazu, na adresi Masarykova 18, mikrolokaciji u najstrožem centru Zagreba već poznatoj kao točka sjecišta umjetnosti, dobre kave i čokolade. On će biti ne samo mjesto za kupovinu domaće mode već i, prema riječima samih dizajnera, prostor za druženje u salonskom ozračju. Otvaranjem dućana željeli su, nastavljaju, svim zainteresiranima olakšati isprobavanje KLISAB odjeće, a redovitim dropovima bestselera iz ranijih kolekcija i komadima u ograničenim edicijama limitiranim na in-store distribuciju, žele dati povod za redovne i spontane posjete.

image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/

Interijer je u suradnji s dizajnerima oblikovao stalni suradnik brenda, producent Nikola Beban. „Već u prvom briefu složili smo se oko dvije odrednice“, kaže Beban. „Prva je da prostor ne želimo dekorirati, raditi od njega nešto što on nije, a druga je sklonost tome da sve što u prostor unosimo bude izrađeno lokalno“. Tako su štenderi za odjeću ručni rad bravara Enesa Karamehmedovića, a među njima posebnu pažnju privlači onaj centralni koji izgleda kao dječjom rukom savijena željezna šipka, interno nazvan „spajalica“. Ormar je rad Stjepana Čanađije, a zanimljivost je da mu ovo nije prvi angažman na realizaciji modnih dućana. Među klijentima koji su ga prepoznali je i britanski Burberry za kojeg je Čanađijnim radom opremljeno preko 30 lokacija u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi. U KLISAB dućanu izradio je minimalistički ormar s otvorenim policama presvučen hrastom, toplom bojom drva koja uokviruje izloženi asesoar brenda.

image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/

Pored lokalnih majstora, u oblikovanju interijera su sudjelovali i izabrani autori. Skulpturalni pult od paljenog i voštenog drva rad je akademskog kipara Maka Melchera, a svojim brutalističkim izgledom jasno aplicira jednu od temeljnih odrednica KLISAB estetike – dizajn pročišćen od viškova koji nosi dominantan karakter. Pult sačinjen od nepravilno rezanih dasaka pogledu izlaže vlastitu konstrukciju, a tekstura koju kompozicija stvara neizbježno asocira na patchwork, tehniku oblikovanja tekstila koja je kroz kolekcije postala metonim za KLISAB dizajn. Asesoar interijera također je autorski rad. Skulpturalnu vazu koja teži preko 10 kilograma za ovaj je dućan izradila Mirjana Pjevac iz FORMA studija, a kreacija u keramici opisuje organski volumen za koji se može reći da apstrahira oblik ženskog tijela.

image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/
image
JOHN PAVLISH/

Dominantni element uređenja zasigurno je odvažna upotreba boje. Zidovi, strop i pod tonirani su u jednoličnu nijansu intenzivne plave, boje koja na posjetitelje djeluje istovremeno stimulativno i umirujuće. Izgledno je da će poznavateljima brenda ovakav izbor biti iznenađujuć utoliko što za je KLISAB odjeću karakteristična paleta redovito u spektru prirodnih i zagasitih nijansi. Međutim, tim se odlučio na samouvjerenu koloraciju kako bi interijeru dali dojmljiv atribut i boravak u dućanu transponirali u intenzivno vizualno iskustvo. Istovremeno, izbor se pokazuje uspješnim utoliko više što, osim što uređenju daje snažan karakter, istovremeno komplementarno ističe izloženi dizajn prema kojem se pozicionira kao fotogenična pozadina. Kao finalni element iznad centralnog pulta izložen je sezonski vizual brenda izrađen u formi oversized fotografije, nehajno pričvršćen samoljepljivom trakom direktno na zid, sugerirajući efemernost kolekcija i neopterećenost koja se prepoznaje u svemu što KLISAB potpisuje.

Otvorenje prvog KLISAB dućana podržali su partneri Lexus, Keune Haircosmetics, Beefeater i Estée Lauder.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2024 16:49