Zagrebačka Ulica kralja Držislava sve se više profilira u adresu za ljubitelje dizajna, arhitekture i interijera. Prvo je prije nekoliko godina otvorena Oris kuća arhitekture, potom prije par mjeseci studio showroom Franić Šekoranja, a ovih dana i nova Intera, kultni zagrebački izložbeni prostor namještaja, u koji smo ekskluzivno zavirili.
Kako snovi izgledaju uživo, divni scenariji ili mogući ambijenti složeni su u njihovu novom uličnom lokalu koji se smjestio u donjogradskoj zgradi iz 20-ih godina arhitekta secesije Rudolfa Lubynskog. U malom širem kontekstu lokacije nedaleko su i showroom studija Grupa, nova Frakturina knjižara, i druge zanimljive adrese.
- Lokal se proteže na dvije etaže i ima oko 320 kvadrata. Manji dio se nalazi u podrumu i još nije u funkciji, ali ga planiramo otvoriti početkom iduće godine i također koristiti kao izložbeni prostor - kaže Vladimir Mikić, koji je vlasnik Intere sa suprugom Natašom Trbović.
SURADNJA
Pitamo za razlog preseljenja iz Ilice u ovaj dio grada?
- Zadnjih godina smo proširili suradnju na nekoliko novih skandinavskih partnera i postojeći prostor je postao premali za primjereno predstavljanje predmetnih kolekcija. Prošle godine smo preko prijatelja slučajno saznali za ovaj prostor u Ulici kralja Držislava, u dijelu grada u kojem su se smjestili mnogi kreativci i prostori s interesantnom ponudom. Odmah smo u njemu prepoznali potencijal, zbog odgovarajuće veličine i predivne lokacije u zoni Meštrovićeva paviljona - odgovara V. Mikić. Novi lokal, baš kao i onaj prijašnji, nije koncipiran kao saloni namještaja u koje kupac dođe po određeni proizvod te ga kupi po sistemu plati-nosi.
Prostor je podijeljen u zone, koje se međusobno prožimaju, te pokazuju određene ambijente i funkcionalne cjeline. To su zone boravka, radnog prostora, blagovanja, zone opuštanja, druženja i odmaranja.
- Ovakvim uređenjem želimo pokazati ideje i stvoriti atmosfere koje će poslužiti kao inspiracija za kreiranje nekog novog stambenog ili radnog prostora - rekla je Nataša Trbović. Primijetili su da ovih prvih dana od otvorenja posjetitelje prilikom ulaska najviše iznenade volumen i visina lokala te ukupna atmosfera koju ne čine samo namještaj i rasvjeta, već cjelokupan spoj različitih detalja i predmeta poput tepiha, prekrivača, vintage objekata, slika, sitnica, knjiga, mirisa. Skoro je sve što je izloženo dio ponude.
FUNKCIONALNO I ODRŽIVO
Većina izloženih proizvoda dostupna je u različitim izvedbama, bojama, materijalima, dimenzijama, te se može prilagoditi različitim zahtjevima.
- Što se tiče dizajna, osim skandinavskog i njihovih legendi poput Børge Mogensena i Frise Kramera, već godinama u suradnji s dizajnerima iz Numena produciramo vlastiti brend Element. Iz Slovenije dobavljamo namještaj dizajniran 50-ih godina od Nike Kralja, imamo i vintage objekte dizajnirane od Aalvara Aalta, foteljice Božidara Murkovića, ali i moderne stolice braće Bouroullec - navodi Vladimir Mikić te dodaje da su njihovi najvažniji i najzanimljiviji brendovi danski HAY i Bolia, te odnedavno Norr11.
Sve njih povezuje moderan, funkcionalan i održiv dizajn, koji ne robuje prolaznim trendovima. S vremena na vrijeme, periodično će se ovdje mijenjati i nadopunjavati postav, te predstaviti noviteti.
Pitamo koji su im najdraži komadi namještaja u prostoru i zašto?
- Izdvojio bih dva proizvoda. Svjetiljke Bubble Lamps američkog dizajnera Georga Nelsona, koje je dizajnirao 1952. godine, te modularni sustavu polica USM Haller, švicarskog arhitekta Fritz Hallera, dizajn iz 1959. godine. Radi se o inovativnim proizvodima koji ni dan danas nimalo nisu izgubili na aktualnosti - odgovara Vladimir.
I u ovom prostoru može se vidjeti slika zrakoplova, triptih slikara Ivana Latina, koji je izlagao na Salonu mladih. Zbog velike dimenzije oko 4,5 metra u Ilici su imali izložen samo jedan segment. Na zidovima su i djela slikara Danijela Srdareva.
Kod Nataše Trbović i Vladimira Mikića se osjeća da ovaj posao žive, da im je to strast.
- U ovom sam poslu 24/7. Svaki novi projekt je novi izazov i uspješan rezultat me čini iznimno sretnim. S mnogim klijentima sam ostvario puno više od poslovnog odnosa.
ADAPTACIJA
Preseljenje u novi prostor je svakako dodatni veliki motiv, bez obzira na ovo neizvjesno i nesigurno vrijeme za sve poduzetnike - kaže Mikić.
Adaptacija nekadašnje trgovine Kemoboje pokazala se zahtjevnom. S preuređenjem su počeli neposredno prije potresa, u doba pandemije, a u srpnju su imali i poplavu u podrumu. Još nisu stigli svi izlošci, zbog ranijeg zastoja proizvodnje usred pandemije, ali će i ti komadi stići.
Više na: www.intera.hr, Instagram @interazagreb
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....