Kako unaprijediti prodaju, najam...

VRUĆI TREND: Stiliziranje nekretnine, nova usluga na tržištu

Kako unaprijediti prodaju, najam i ponudu. Ekipa iz studija Stairwell&Loft vodila je makeover boutique hotela Vila Giardino na Bolu te su nam na tom primjeru pojasnili što je “home staging” i zašto je popularan u svijetu

PROFIL
  • INFO: Villa Giardino Heritage Boutique Hotel
  • ADRESA: Novi put 2, Bol na Braču
  • WEB: www.villagiardinobol.com
  • UREĐENJE: Stairwell&Loft - studio za arhitekturu i dizajn interijera
  • INSTAGRAM: @ stairwellandloft

Bajkovita Villa Giardino, smještena u povijesnom središtu Bola na Braču, jedan je od najljepše uređenih boutique hotela na Jadranu. Vila u tradicionalnom mediteranskom stilu okružena egzotičnim vrtom iznimne ljepote nalazi se na ruševinama zdanja iz nekih minulih vremena.

Ovaj biser jadranskog turizma posjećuju gosti iz raznih zemalja, istaknuti ljudi iz političkog i poslovnog svijeta, ali i svi oni željni mira, tišine, potpune privatnosti i uživanja u blagodatima Bola i otoka Brača.

UNAPREĐENJE

U povodu tridesetog rođendana hotel se “počastio” pravim malim kozmetičkim i organizacijskim makeoverom. Dosadašnje standarde usluga i upravljanja hotelom dodatno je unaprijedio provjereni konzultant s područja hotelijerstva Nenad Tatarinov iz tvrtke Costa Consulting. Za najbolji doručak na Mediteranu i ponudu domaćih slastica pobrinula se Mateja Domitrović Sabo, omiljena članica žirija kulinarske emisije “Tri, dva, jedan - kuhaj!”, poznata gastronovinarka koja gaji iznimnu strast i ljubav prema hrani.

Što se pak tiče preuređenja interijera, nije se radilo o velikim i skupim građevinskim zahvatima, nego o property stagingu, odnosno stiliziranju nekretnine, za što je zaslužan tim arhitekata i dizajnera iz studija Stairwell&Loft, na čijem je čelu dizajner interijera Boran Petljak, a sve pod kreativnim vodstvom Duška Vlaovića. O čemu se točno radi te kako je tekao proces preobrazbe interijera razgovarali smo s dizajnerom Boranom Petljakom, koga za početak pitamo što je zapravo home staging.

Kod ovakvog stiliziranja dizajneri koriste umjetnine, dekoracije, biljke i tepihe kako bi kupci dobili bolji prvi dojam. Oni također preslaguju ili privremeno zamjenjuju postojeći namještaj. Takav slučaj je bio i na primjeru Ville Giardino

- Home staging ili property styling je priprema nekretnine za prodaju na tržištu ili iznajmljivanje. Riječ je o prilično mladoj strukovnoj disciplini iz područja dizajna interijera za koju kod nas nema stručnog naziva, pa se najčešće koriste izrazi uređenje i dekoriranje nekretnine za prodaju (najam) ili stiliziranje nekretnine - uvodi nas Petljak, a nas zanima kome je sve namijenjena ova usluga.

TEHNIKE

- Postoji jako puno nekretnina u Hrvatskoj koje kao da su dulje vrijeme ‘zapele’ na tržištu. To su redom vrlo skupe nekretnine, koje ne ostavljaju dovoljno atraktivan dojam da bi našle svog kupca ili najmoprimca. Najčešće je riječ o starim kućama i vilama na vrijednim lokacijama, isto kao i poslovnim prostorima i zgradama u gradskim središtima, pa čak i hotelima. Usluga se sastoji od tehnika uljepšavanja nekretnine raznim trikovima, pri čemu se naglašava ono što je dobro i sav njen potencijal se stavlja u prvi plan. Riječ je o promišljenoj, sistematskoj i koordiniranoj metodologiji pripreme nekretnine za prodaju - objašnjava nam dizajner.

Sljedeće naše pitanje je što je sve dio procesa home staginga, recimo na ovom primjeru? Uključuje li manje građevinske radove, bojanje zidova... Ili isključivo dekoriranje i razmještaj namještaja?

Usluga se sastoji od tehnika uljepšavanja nekretnine raznim trikovima, pri čemu se naglašava sav njen potencijal. Riječ je o promišljenoj, sistematskoj i koordiniranoj metodologiji pripreme nekretnine za prodaju ili iznajmljivanje

BOLJI DOJAM

- Prilikom ovakvog stiliziranja nekretnine dizajneri interijera koriste umjetnine, slike, dekoracije, rasvjetna tijela, biljke i tepihe kako bi potencijalni kupci dobili atraktivniji prvi dojam nekretnine. Oni također preslaguju ili privremeno zamjenjuju postojeći namještaj. Takav slučaj je bio i na primjeru Ville Giardino. Nekretninu smo zatekli u odličnom i vrlo održavanom stanju, stoga se nisu nametnuli nikakvi značajni građevinski radovi. Naš je zadatak bio presložiti postojeći inventar hotela, uz tek neznatnu kupnju nove opreme. Imali smo sreće što su prošli vlasnici hotela bili poznavatelji umjetnosti i kolekcionari, pa smo u hotelu zatekli veliku količinu zanimljivih umjetnina, a u prašnjavim vrtnim spremištima pronašli smo pravo skriveno blago - staru opremu atelijera i klesarske radionice koju smo izvukli iz paučine i promišljeno rasporedili - priča nam Boran Petljak, a na naše pitanje koja je razlika između dizajniranja interijera i home staginga, kaže kako staging nije dizajniranje koje nekretninu uređuje prema individualnoj želji vlasnika, nego sasvim suprotno: uređenje i dekoriranje nekretnine na način da se svidi najvećem mogućem broju kupaca.

Na naše pitanje koja je razlika između dizajniranja interijera i home staginga, B. Petljak kaže kako staging nije dizajniranje koje nekretninu uređuje prema individualnoj želji vlasnika, nego sasvim suprotno: uređenje i dekoriranje nekretnine na način da se svidi najvećem mogućem broju kupaca

- Home staging je usluga uređenja i dekoriranja nekretnine s ciljem da se uz minimalna ulaganja uredi na najbolji mogući način i da se izdvoji od konkurencije, učini privlačnom što većem broju potencijalnih kupaca, kako bi se što prije prodala i postigla što veću cijenu. Tehnike home staginga fokusiraju se na poboljšanju općeg dojma nekretnine transformirajući je u proizvod koji privlači, daje osjećaj dobrodošlice, što bi svatko poželio. Staging ima cilj nekretninu učiniti vizualno većom, svjetlijom, čišćom, jednostavnijom i toplijom - zaključio je Boran Petljak.

Bajkoviti mediteranski hotel ove godine slavi 30. rođendan, pa su se tom prilikom kozmetički, gastronomski i organizacijski osvježili. Doručak osmišljava i priprema gastro novinarka Mateja Domitrović Sabo

Što izbjeći, što istaknuti?
Pet zlatnih pravila home staginga

Pitali smo stručnjake iz studija Stairwell&Loft o čemu voditi računa kod fotografiranja stana ili kuće za oglasnik

1. Temeljito čišćenje stana koje podrazumijeva i uklanjanje viška stvari, sitnica i nepotrebnih dekoracija. Potencijalnog kupca više zanima čistoća i prostranost stana nego na primjer osobne uspomene s putovanja bivšeg vlasnika.

2. Rolete i prozorska sjenila treba otvoriti i pustiti prirodno svjetlo u stan. Stan valja fotografirati tijekom vedrog i sunčanog dana.

3. Izbjegavati umjetnu rasvjetu jer će fotografije biti pretjerano žute (tople).

4. U spavaćoj sobi krevet se nalazi u fokusu. On mora biti uredno složen, pokriven debljim poplunom i sa što više jastuka. Bogata posteljina ostavlja dojam udobnosti.

5. Prostorije spremišta i neugledne uređaje poput perilice rublja valja izbjeći kod fotografiranja.

Foto: Duško Vlaović

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2024 05:38