Danas više nije dovoljno položiti ispit za posrednika u prometu nekretninama i zaposliti se u agenciji za nekretnine ili, pak, otvoriti vlastitu uz pretpostavku da ćete se "obogatiti preko noći". Pouzdan, a naposljetku i uspješan agent klijenta će privući kvalitetnim portfeljem te profesionalnom i jasnom prezentacijom. Bitna je, naravno, i reputacija, a neizostavne su i komunikacijske vještine te posjedovanje niza komplementarnih znanja potrebnih u prometu nekretninama. To najbolje zna Andrea Bilić, direktorica zagrebačke agencije Metropola, specijalizirane za prodaju i najam moderno uređenih nekretnina iz višeg cjenovnog ranga, koja sljedeće godine obilježava 25 godina poslovanja.
Andrea Bilić već nekoliko godina radi u obiteljskoj tvrtki gdje je implementirala poslovna znanja stečena tijekom studija na prestižnom australskom sveučilištu University of Sydney te rada u jednoj renomiranoj australskoj tvrtki.
- Biti primljen u grupu od samo 30 studenata iz cijelog svijeta bio je velik uspjeh, ali i velik izazov. Studij je zahtijevao puno istraživačkog rada, zapažanja, promišljanja i kreativnosti te smo morali izrađivati vrlo složene i zahtjevne studije za svjetski poznate kompanije, partnere sveučilišta, koje su imale određeni problem u poslovanju, a za koje bismo im mi davali besplatna poslovna rješenja. Profesori su bili iznimno jednostavni i susretljivi: tražili su da ih oslovljavamo samo imenom, ali su bez obzira na tu neposrednost bili i vrlo strogi te se nije smio pasti niti jedan ispit jer bi to automatski značilo gubitak godine i njezino ponavljanje - priča.
Nakon stjecanja titule magistra znanosti ni postupak dobivanja posla i radne vize nije bio lagan: odradila je više od 30 intervjua, no uz golemu upornost uspjela je dobiti posao u Central Business Districtu Sydneyja, u tvrtki koja se bavi složenim i kompleksnim čeličnim konstrukcijama. Unatoč tome što je bila jedina zaposlenica koja nije imala australsko državljanstvo, uklopila se među kolege uz progresivno napredovanje na svim pozicijama na kojima je radila: administracija, marketing, implementacija novih IT sustava i na kraju sama prodaja proizvoda.
No, budući da su nekretnine njezina velika strast, nakon duljeg niza godina života u Sydneyju odlučila se vratiti kući.
- Naši su klijenti većinom stranci, a kako uz hrvatski govorim još četiri jezika te sam proputovala 50 zemalja svijeta, to u njima izaziva velik osjećaj povezanosti jer im se mogu obratiti na njihovu jeziku ili znam puno toga o njihovoj zemlji - kaže.
Osim poznavanja stranih jezika, ističe, agent mora posjedovati znanja iz ekonomske struke koja pokriva prodajno-marketinški segment te uključuje komunikacijske, prezentacijske i promotivne vještine, pravnu regulativu, sustav zemljišnih knjiga i katastra te građevinsku struku s njezinim tehničkim znanjima. Nužna su, naravno, i osnovna informatička znanja, a vrlo je bitan i ljudski faktor.
- On se događa i prepoznaje u verbalnoj i pisanoj komunikaciji s klijentom. A za njega je potrebno raditi ovaj posao s velikom ljubavlju, nadasve pošteno i moralno, s punim poštovanjem prema svakome tko ti ukaže povjerenje. I kad se na toj ljudskoj osnovi prepoznaju agent i klijent, ruše se sve moguće barijere s razlikama: tko iz koje zemlje dolazi, što je po struci, koliki mu je budžet... Klijent se tada u potpunosti otvara prema agentu i u zajedničkoj sinergiji dolaze do zajedničkog cilja i sretnog završetka - zaključuje Andrea Bilić.
Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Metropola.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....