PROTIV NAPUHANIH CIJENA

Riječani osmislili platformu za nekretnine: "Osobno sam uštedio 30 000 eura kod kupnje kuće na ovaj način"

Gabriel Drenik i Karlo Devčić

 VANESA PANDZIC/CROPIX
Platforma je specijalizirana za jednostavniju i povoljniju kupnju ili iznajmljivanje nekretnina

Svi smo manje-više svjesni trenutačne situacije na tržištu nekretnina u Hrvatskoj. Visoke cijene kvadrata jedna su od glavnih tema, odmah uz bok temi o "prenapuhanim" cijenama hrane. Izgleda kao da nas je ovaj porast cijena u gotovo svakom gospodarskom sektoru podijelio na dvije strane. Jedna zagovara prihvaćanje situacije kakva jest, tvrdeći da neće biti ništa bolje od ovoga i da može biti samo gore. Druga je pak zadržala tračak nade da se stvari mogu promijeniti nabolje i da svatko od nas na neki način može na to utjecati. Riječani Gabriel Drenik i Karlo Devčić, studenti treće godine Strojarskog, odnosno Ekonomskog fakulteta, spadaju u ovu drugu skupinu. Iako su tek navršili 21 godinu, već su pokrenuli vlastiti startup, točnije osmislili i realizirali projekt koji donosi osvježenje i svojevrsnu novost u području tržišta nekretninama. Potaknuti vlastitim iskustvom komplicirane, dugotrajne i frustrirajuće potrage za nekretninom na riječkom području, odlučili su se na osnivanje platforme Konekt koja je specijalizirana za jednostavniju i povoljniju kupnju ili iznajmljivanje nekretnina.

image

Studenti Gabriel Drenik i Karlo Devčić koji su osmislili platformu Konket specijaliziranu za jednostavnu i povoljniju prodaju nekretnina.

VANESA PANDZIC/CROPIX

- Moja se obitelj prije nekoliko godina odlučila na kupnju nekretnine, točnije obiteljske kuće. Kada smo krenuli u potragu za novim domom, susreli smo se s nizom prepreka. Prije svega, oglašavanje nekretnina u raznim oglasnicima u najmanju je ruku šturo i nekvalitetno. Građevine koje su nas zanimale nisu imale ni ispravnu adresu, ni dobre fotografije ili bilo kakav kvalitetan prikaz prostora, a također je nedostajao i niz drugih bitnih informacija. Nakon duge potrage pronašli smo nešto što nam je bilo zanimljivo, ali je bilo apsolutno nemoguće otkriti točnu lokaciju kuće i vidjeti kako izgleda izvana. Tu nam je uskočio Karlo jer se spomenuta građevina nalazila u njegovu kvartu. On nam je pomogao da otkrijemo točnu lokaciju pa da u konačnici i nakon toga stupimo u kontakt s vlasnikom. Zahvaljujući tim dodatnim koracima koje smo sami poduzeli, zaobilazeći agencije, uspjeli smo smanjiti cijenu nekretnine za čak 30.000 eura - prisjeća se Gabriel.

PROČITAJTE VIŠE Velika usporedba Zagreba, Ljubljane, Beograda i Sarajeva

image
Screenshoot

Tijekom spomenute potrage za nekretninom Gabriel i Karlo su shvatili kako je i ovako kompliciran proces kupnje nekretnine još dodatno zapetljan zbog niza (ponekad i namjerno) loših oglasa te velikih agencijskih provizija. Smiješno je isticati da živimo u digitalnom dobu, a da je pristup informacijama o jednoj nekretnini u digitalnom obliku još uvijek na razini od prije 30 godina.

- Primijetili smo da gotovo svaki oglas ima djelomične informacije, uglavnom je to nedostatak bitnih informacija za kupce, kao što je naprimjer točna adresa objekta, zatim vizualni prikaz prostora koji je amaterski i ne daje pravi prikaz nekretnine, potom one osnovne informacije o vlasništvu, starosti zgrade ili pak o cijenama režija, održavanja... Smatramo da su sve to bitne informacije koje moraju biti transparentne u jednom oglasu te one koje bitno skraćuju vrijeme pronalaska željene nekretnine - ističu osnivači platforme.

image

Potaknut cijelom ovom situacijom, dvojac se odlučio na kreiranje digitalne platforme koja, kako sami ističu, nije agencija za promet nekretninama, nego jednostavno oglašivačka platforma za nekretnine koja ubrzava proces povezivanja kupca i prodavatelja te time potiče samostalnu prodaju

Jutarnji list

Potaknut cijelom ovom situacijom, dvojac se odlučio na kreiranje digitalne platforme koja, kako sami ističu, nije agencija za promet nekretninama, nego jednostavno oglašivačka platforma za nekretnine koja ubrzava proces povezivanja kupca i prodavatelja te time potiče samostalnu prodaju. Ipak, da bi se taj proces kvalitetno ubrzao i da bi došlo do suradnje i prodaje, potrebno je formirati niz stavki koje su Karlo i Gabriel pomno proučili prije pokretanja svog startupa.

- Smatramo da su vizualna prezentacija nekretnine i transparentnost informacija jako bitne u procesu oglašavanja. Stoga, osim što ponuditeljima dajemo prostor za oglašavanje, na našoj platformi mi nudimo i usluge fotografiranja i snimanja prostora te te materijale objavljujemo u oglasu. Osim toga, sami ili u suradnji s vlasnicima istražujemo sve informacije vezane uz nekretninu te ih navodimo u oglasu, a moguće je i direktno putem Google Mapsa i Google Street Viewa ‘prošetati‘ lokacijom na kojoj se nalazi objekt. Također smo na našoj platformi omogućili opciju vlasnicima da sami dodaju svoju nekretninu ako žele. Znači, ako imate sve potrebne informacije i fotografije, možete samostalno dodati svoju nekretninu na našu platformu u samo nekoliko klikova - objašnjavaju iz Konekta.

PROČITAJTE VIŠE Koliko su Hrvatsi uspješni u cjenkanju

image
Screenshoot

U nastavku nam priznaju da kada su došli na ovu ideju i podijelili je s drugima, mnogi su ih odgovarali od njihova nauma tvrdeći da to nije ništa novo na tržištu i da će teško opstati. Unatoč tim prvim obeshrabrenjima, dvojac je nastavio sa svojim planom i sada smo tu, tri mjeseca nakon pokretanja platforme koja već sada broji više od 500 nekretnina, a Karlo i Gabriel poslije sastanaka s nama trče na nekoliko drugih s potencijalnim ulagačima. Interes je velik te su mnogi ljudi prepoznali potencijal ove platforme, kao i onu drugu stranu koja je moralna i društveno odgovorna. Dodatna je prednost da činjenice govore u korist platforme Konekt. Brojke kojima raspolažu, kako u broju oglašivača pa do konačnog iznosa za prodaju nekretnine, koji je znatno manji ako se transakcija rješava direktnim kanalima preko vlasnika, potvrđuju da postoji iznimna potreba za ovakvom jednom digitalnom platformom.

Prema podacima koje su prikupili u svojim istraživanjima, Karlo i Gabriel nam otkrivaju da se u Hrvatskoj u 2023. godini prodalo gotovo 117.000 nekretnina, ukupne vrijednost više od devet milijardi eura, što predstavlja 12 posto lanjskog bruto domaćeg proizvoda (BDP), pri čemu najznačajniji udio od gotovo 40 posto u vrijednosti ugovorenih kupoprodaja imaju stanovi i apartmani. Nadalje, dvojac je u svojem istraživanju došao do zaključka da se većina svih transakcija ipak događa bez posredovanja agencija, što dodatno potvrđuje potrebu za postojanjem jedne ovakve digitalne platforme.

PROČITAJTE VIŠE Mladi parovi biraju život u obližnjim selima radi cijena

image

Za stan koji se prodaje za 150.000 eura moguće je uštedjeti i do 15.000 eura, a nećete se morati baš toliko ni umoriti kako biste postigli ovakav dogovor

Srceenshoot

- Prema onome što su naša istraživanja dosad pokazala i dosadašnjim rezultatima koji se postižu putem naše platforme, moguće je direktnim kanalima koje mi omogućujemo spustiti cijenu nekretnine i do 10 posto - naglašavaju vlasnici Konekta.

Kada se taj iznos preračuna, uštede su poprilično velike i teško se mogu zanemariti. Znači, za stan koji se prodaje za 150.000 eura moguće je uštedjeti i do 15.000 eura, a nećete se morati baš toliko ni umoriti kako biste postigli ovakav dogovor.

- Mnogi se pitaju u čemu je kvaka, koliku proviziju uzimamo, kako se naplaćujemo od svega toga? Odgovor je vrlo jednostavan, u ovom trenutku funkcioniramo kao besplatni oglasnik na kojem prodavatelj može sam besplatno oglasiti svoju nekretninu. Ako pak prodavatelj želi da mu izradimo foto i video prezentaciju nekretnine profesionalnom opremom te objavimo takav oglas, takvu uslugu naplaćujemo do 50 eura. Ako se nekretnina bude dulje zadržavala na platformi, naplaćivat će se održavanje oglasa 10-ak eura mjesečno, s čime ćemo dodatno poticati prodavatelja da cijenu prilagodi tržišnoj potražnji. Ukupni trošak za oglašivača teško će doseći iznos od 100 eura, a nama je to u konačnici ipak sasvim dovoljno. Napominjemo, nikakvu proviziju od prodaje ne uzimamo jer ne sudjelujemo u samom procesu, mi smo oglasni prostor koji izravno spaja prodavatelja i iznajmljivača, odnosno kupca - ističu za kraj Karlo i Gabriel.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. ožujak 2025 17:57