DILEK SEZER

Ulaganja hotelskog diva u Hrvatskoj ‘Naš fokus nije samo na moru, već i na gradovima i sekundarnim destinacijama‘

 ACCOR

Dilek Sezer, stručnjakinja za ugostiteljstvo s više od 30 godina iskustva u industriji, među glavnim je predavačima na ovogodišnjem izdanju RE:D konferencije koja će se u Hilton Conference & event Centru održati od 18. do 20. ožujka. Kao viša direktorica razvoja, Dilek je odgovorna za vođenje razvoja Accorovih premium, srednjih i ekonomskih brendova u jugoistočnom dijelu Europe, nadgledajući rast Accorove mreže hotela, apart-hotela/produženih boravaka i brendiranih rezidencija u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, Kosovu, Sjevernoj Makedoniji, Crnoj Gori, Srbiji, Slovačkoj i Sloveniji.

Uoči njezina gostovanja u Zagrebu, donosimo eksluzivni intervju u kojem nam otkriva kako vidi hrvatski turizam, što bi se trebalo pobošljati i koje su naše posebnosti.

Kako vidite tržište Hrvatske i koji hotelski segment bi ovdje trebalo više poticati i razvijati?

Hrvatska je godinama bilježila stabilan rast turističkih dolazaka, uz značajan porast međunarodnih posjetitelja. Hrvatsku je prošle godine posjetilo preko 21 milijun turista, što je povećanje od 4 posto u odnosu na 2023., što je vrlo obećavajući znak za turističku i ugostiteljsku industriju. Međutim, prodor međunarodnog ugostiteljskog brenda i dalje je relativno nizak, s velikim udjelom tržišta kojim dominiraju domaći hotelski operateri. Značajan udio u sektoru i dalje se temelji na privatnom smještaju i kampovima, čija popularnost i dalje raste kao i kvaliteta, osobito duž obale.

Hotelijerstvo se razvija, a zbog velike turističke potražnje raste i interes za kvalitetnijim smještajem. To, uz brzi razvoj poslovanja i infrastrukture, i dalje privlači investitore. Taj je trend posljednjih godina posebno vidljiv diljem jugoistočne Europe, gdje se neovisniji vlasnici hotela žele pridružiti međunarodnim hotelskim lancima kako bi osigurali vrhunske standarde usluge.

Na široj razini, važno je razumjeti da se putovanje sada smatra bitnim dijelom života. Ljudi nastavljaju davati prednost putovanjima, prepoznajući njihovu važnost za njihovu dobrobit. Iskustva su ključna i za putovanja i za hotelske boravke. Prema našem istraživanju, 58 posto ljudi vjeruje da su iskustva važnija od materijalnih posjeda, što je ključni pokretač porasta putovanja vođenih iskustvom i potražnje za visokokvalitetnim uslugama, koje su u srcu vrhunskog gostoprimstva.

Nadalje, naše interno istraživanje pokazuje da 9 posto gostiju daje prednost wellness iskustvima, dok je Skift 2023 Luxury Traveler Survey otkrio da 80 posto putnika smatra dobrobit ključnim čimbenikom pri planiranju putovanja. Izvješće Global Wellness Tourism Economy naglašava da dizajn usmjeren na wellness ne samo da povećava zadovoljstvo gostiju, već i potiče prihode ugostiteljstva. To odražava obećavajući potencijal za naše premium robne marke, posebno u odredištima za slobodno vrijeme diljem istočne Europe. Balkan ostaje skriveni dragulj europskog turizma, s mnogim izvanrednim odredištima gdje naši međunarodno priznati hotelski brendovi mogu djelovati kao katalizator za lokalni ugostiteljski sektor.

Prošle smo godine otvorili prvo Pullman imanje u Zagrebu, nadopunjujući već etablirani Mövenpick u gradu. Sada imamo i jedan od najvećih hotelskih i apartmanskih kompleksa u regiji, Mövenpick Kvarner Bay, koji će svoje prve goste dočekati ovog ljeta. Ova ekspanzija vrhunskog smještaja vjerojatno će potaknuti druge hotelske brendove da podignu svoje standarde i privuku veći broj međunarodnih poslovnih putnika i turista.

image
ACCOR

Koje zemlje vidite kao najveće konkurente Hrvatskoj u sektoru turizma i zašto? Po čemu se Hrvatska ističe u razvoju Accora?

Važno je zapamtiti da oko 85 posto turističkog prometa u Europi generiraju sami Europljani, ali on nije ravnomjerno raspoređen. Većina putnika odlazi na dobro poznata odredišta poput Francuske, Španjolske ili Italije. Međutim, većina putnika koje smo ispitali (90 posto) izjavila je da pitanja povezana s pretjeranim turizmom utječu na njihove odluke o putovanju. Trećina (31 posto) planira izbjegavati vrhunce turističke sezone i prenapučena područja, što je uobičajeno u dijelovima južne i zapadne Europe, dok 22 posto aktivno bira manje popularna odredišta za svoja putovanja. Tu Hrvatska i šira balkanska regija imaju pravu priliku za rast.

Prednost Hrvatske leži u njezinoj sposobnosti da se proširi izvan tradicionalnog obalnog turizma i ponudi raznolikija iskustva. Za konkurirati etabliranim mediteranskim destinacijama poput Španjolske ili Italije, bitno je održavati visoke standarde usluge, ulagati u infrastrukturu i razvijati turističku ponudu izvan obale.

Već smo snažno prisutni u odmaralištima i odredištima uz more diljem jugoistočne Europe, koja je puna skrivenih dragulja s ogromnim potencijalom za privlačenje putnika. Hrvatska je za nas jedna od istaknutih lokacija u regiji koja uključuje 16 zemalja, gdje je tempo rasta posebno snažan. Trenutačno planiramo više od 40 otvorenja hotela u sljedeće dvije godine, a novi ugovori se neprestano potpisuju što nam omogućuje daljnje proširenje našeg portfelja.

Naš fokus nije samo na moru, već i na gradovima i sekundarnim destinacijama. Ipak, sve ovisi o strateškoj viziji svake destinacije i naporima da privuče posjetitelje. Lokalna partnerstva igraju ključnu ulogu. U Accoru čvrsto vjerujemo u suradnju s lokalnim vlastima na revitalizaciji i prenamjeni postojećih odmarališta, poštujući pritom kulturnu i arhitektonsku baštinu svakog mjesta. Ponovna uporaba postojećih struktura ne samo da smanjuje utjecaj na okoliš i ubrzava razvoj, već također smanjuje poremećaje u okolnom području. U mnogim slučajevima može uzdići cijelo susjedstvo, selo ili čak šire odredište. Ovakve projekte često pozdravljaju i podržavaju i lokalne vlasti i zajednice.

Sjajan primjer je naš ugovor s Jadran hotelima Rijeka za prvu rukopisnu zbirku u Hrvatskoj, koja će se nalaziti u kultnom riječkom hotelu Continental, objektu s više od 135 godina tradicije ugostiteljstva. Sa svojim nasljeđem i osobnim karakterom, savršeno se uklapa u Handwritten Collection, odabrani izbor hotela koji odražavaju toplinu i osobnost svojih predanih domaćina. Hotel bi svoje prve goste trebao primiti 2026. godine.

Uvjereni smo u budućnost balkanske regije i ostajemo fokusirani na rast našeg portfelja, ulazak u nova odredišta i ponudu gostima još raznovrsnijih hotelskih opcija.

PROČITAJTE VIŠE Zagreb je domaćin RE:D konferencije

image
ACCOR

Koji su hrvatske jedinstvene prodajne prednosti u turizmu? Što je Accorova jedinstvena prodajna prednost?

Hrvatska se može pohvaliti prekrasnom obalom s kristalno čistim morem, bezbrojnim otocima i skrovitim uvalama, glavnom privlačnošću za nautički turizam, jedrenje i izlete na otoke. Njegova bogata povijest ogleda se u dobro očuvanim srednjovjekovnim gradovima, rimskim ruševinama i mjestima svjetske baštine UNESCO-a, nudeći jedinstvenu mješavinu kulturnih i povijesnih iskustava. Netaknuta priroda zemlje još je jedna ključna atrakcija za posjetitelje koji traže opuštajući odmor, osobito s obzirom na veliki broj sunčanih dana, što je čini odredištem tijekom cijele godine. Segment poslovnih putovanja također brzo raste, stvarajući prilike za slobodno vrijeme, rad i širi razvoj industrije.

Hrvatska je također privlačan izbor za putnike koji traže održiviji smještaj. Zemlja je dosljedno prepoznata kao jedna od najčišćih i najzelenijih destinacija u Europi, što je sve važniji čimbenik i za goste i za poslovne partnere. Naše nedavno istraživanje pokazuje da 83 posto današnjih putnika održivo putovanje smatra važnim, dok 67 posto kaže da se osjećaju nadahnutima da usvoje odgovornije prakse kada ih vide na djelu. To se posebno odnosi na mlađe generacije koje su svjesnije klimatskih problema i aktivno traže ekološki odgovorne načine putovanja, oblikujući tako budućnost turizma i ugostiteljstva.

Ponosni smo što imamo aktivnu ulogu u potpori razvoja Hrvatske kao turističke destinacije. Accor nudi najopsežniji ekosustav u ugostiteljskom sektoru, s više od 45 robnih marki u svim segmentima i preko 5600 objekata diljem svijeta. Mi smo jedina ugostiteljska grupacija koja nudi cijeli niz opcija na cijelom putovanju gosta, od raznolikog portfelja brendova i nezaboravnih iskustava do restorana i barova, lječilišta i wellness ponuda te smještaja za produženi boravak. To nas čini grupom u kojoj svaki gost može pronaći pravi proizvod.

Druga ključna razlika za Accor je snažna infrastruktura podrške koju smo izgradili oko naših robnih marki. To uključuje ne samo distribuciju, prodaju i marketing, već i integraciju jakih F&B tvrtki. To nam omogućuje da osiguramo visokokvalitetna F&B i spa iskustva u svim segmentima, bilo da se radi o ekonomičnom ibisu, vrhunskom hotelu ili lifestyle brendu.

Osim toga, pružamo pristup Accor 360° Solutions, sveobuhvatnoj platformi za podršku koja pokriva prodaju, nabavu, osiguranje, IT, marketing, održivost, lojalnost i razvoj talenata. Naši predani timovi blisko surađuju s partnerima od upoznavanja s robnom markom do svakodnevnih operacija, nudeći stručno vodstvo za optimizaciju prodaje i stvaranje inkrementalnog prihoda. Naš životni program vjernosti, ALL – Accor Live Limitless – dodaje dodatnu vrijednost za goste.

Naš cilj je isporučiti stvarnu poslovnu vrijednost našim partnerima i ispuniti očekivanja gostiju uz transparentnost i operativnu učinkovitost, maksimalno iskorištavajući naš portfelj robnih marki uz nastavak snažnog rasta.

image
ACCOR

Je li u posljednje vrijeme porastao interes stranih investitora za turističke projekte u Hrvatskoj? Kakvi su budući razvojni planovi Accora u zemlji?

Kao što sam ranije rekla, golemi potencijal jugoistočne Europe, potaknut sve većim brojem turista i širenjem poslovnih mogućnosti, privukao je sve veći interes ulagača u regiji. Zahvaljujući brojnim prednostima, Hrvatska je jedan od ključnih korisnika ovog trenda.

I dalje smo snažno usredotočeni na širenje našeg portfelja u Istočnoj Europi, donošenje novih razina kvalitete u ugostiteljski sektor, ulazak na nova tržišta i predstavljanje ljepote regije, posebice njenih manje poznatih destinacija, gostima iz cijelog svijeta. U Hrvatskoj nastojimo dodatno ojačati svoju vodeću poziciju konsolidacijom domaće mreže i uvođenjem inovativnih brendova na tržište.

Kao što je spomenuto, potpisali smo prvu hrvatsku nekretninu pod Handwritten Collection, brendom pokrenutim 2023. godine koji okuplja neovisne hotele osebujnih osobnosti. Kolekcija je posebno prikladna za boutique nekretnine, kao i za veće hotele koji traže jedinstveni identitet. Handwritten Collection, s preko 20 otvorenih hotela i više od 30 dodatnih adresa u razvoju, brend nastavlja nuditi jedinstvene boravke koji slave ljudsku povezanost, strast za dizajnom i personalizirano iskustvo gostiju.

Još jedan ključni brend u našem portfelju resorta je Mövenpick, vrhunski brend s jakim fokusom na gastronomiju i održivost. Njegov prilagodljivi koncept omogućuje kreativan, lokalno inspiriran dizajn na raznim odredištima. Mövenpick je osmišljen kako bi poticao značajne obiteljske trenutke dok nudi pažljivo odabrana iskustva hrane i pića za poslovne putnike, putnike u slobodno vrijeme i obiteljske putnike. Trenutno upravljamo jednim hotelom Mövenpick u Zagrebu, kojem se prošle godine pridružio još jedan švicarski premium brend, Pullman.

Ove godine pripremamo se otvoriti još jedan vrhunski objekt u našem portfelju, Mövenpick Hotel & Residences Kvarner Bay. S 14 000 četvornih metara wellness sadržaja, uključujući unutarnje i vanjske bazene i 23 sobe za tretmane, ovaj resort sa 199 soba i 304 rezidencija postat će jedno od najboljih plaža i spa odredišta na sjevernoj obali Jadrana. Hotel će također sadržavati 2 600 četvornih metara modernih sadržaja za događaje i konferencije, kao i vlastitu maloprodajnu galeriju.

Dodatno, ove ćemo godine u Zagrebu predstaviti naš renomirani brend srednje klase Novotel. Hotel će nuditi 170 soba, prostrani wellness centar s prostorom za fitness, hamamom i saunom, uz vrt i terasu za opuštanje gostiju i uživanje u slikovitom pogledu na glavni grad. Poslovni putnici će imati koristi od 700 četvornih metara vrhunskog konferencijskog prostora, dizajniranog za razne događaje, od velikih konferencija do intimnih okupljanja.

Gledajući unaprijed, naša strategija ostaje usmjerena na pružanje iznimnih iskustava gostiju, širenje naše prisutnosti na tržištu i osiguravanje operativne učinkovitosti kako bi se povećala profitabilnost. U konačnici, želimo da naši hoteli budu vrata do nezaboravnih putovanja i trajnih uspomena.

image
RE:D konferencija

Da imate samo jedan brend na izbor od Accora i jednu destinaciju u Hrvatskoj gdje biste razvili odabrani brend, koji bi Vaši odabiri bili?

To je poput traženja od mene da odaberem "najdraže dijete", što smatram nemogućim. Svaki Accor brend ima svoj identitet, a svaka destinacija u Hrvatskoj ima jedinstven potencijal. Ne radi se samo o odabiru jednog imena i jedne lokacije. Ono što je doista važno jest kako oblikujete koncept, kako ga povezujete s lokalnom zajednicom i kako stvarate iskustvo koje odjekuje.

Neki se brendovi mogu činiti prikladnijima za slobodno vrijeme, drugi za posao, ali to je samo početna točka. Uz pravu viziju, poslovno orijentirana marka može napredovati u destinaciji za slobodno vrijeme i obrnuto. To nije fiksna formula. Svako mjesto ima svoj šarm, karakter i ritam.

Ono što tražimo nije samo gdje se hotel nalazi, već i kakvu priču može ispričati u tom okruženju. Naša se strategija temelji na iskustvu, a iskustvo ne ovisi samo o marki ili karti. Radi se o ljudima koje dovodite, namjeni koju dajete prostoru i kako hotel postaje dio svoje okoline.

Dakle, da moram birati, još uvijek ne bih, jer doista vjerujem da bi bilo koji Accorov brend mogao uspjeti u Hrvatskoj, ako je izgrađen s pravom namjerom, u skladu sa svojom lokacijom i s fokusom na stvaranje prave vrijednosti za goste i lokalnu zajednicu. Na kraju, ne radi se o uklapanju brenda u mjesto, radi se o stvaranju nečeg smislenog gdje ljudi žele biti, ostati, vratiti se i sjećati se. To je ono što čini razliku.

PROČITAJTE VIŠE Utrka za stranim investitorima

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. ožujak 2025 22:17