
Često u potrazi za inspiracijom vezanom uz teme interijera naletimo na neobične trendove koji nam se čine zanimljivim. Među posljednjima to je "lessting". Kako nam je sama riječ zvučala prilično neobično pokušali smo doznati o čemu se radi. Nastala je zapravo kao suprotan pojam "nestingu", čiji je direktan prijevod "gniježđenje". U interijerima on uglavnom podrazumjeva prikupljanje namještaja, aparata i detalja potrebnih kako bi se mjesto konačno moglo nazvati "domom".
S druge strane, "lessting" je proces koji usljeđuje godinama nakon njega, a podrazumjeva rješavanje nepotrebnih stvari s ciljem dugoročnog održavanja reda. Konkretnije, ako ćete primjenjivati "lessting" to znači da nakon inicijalnog pospremanja koje će zahtjevati malo više vremena, treba nastaviti u praksi održavati posjedovanje predmeta na minimumu.
Baš zato "lessting" je proces kojeg najbolje primjenjuju pripadnici generacije X, odnosno oni rođeni od 1965. do 1980. godine, prije milenijalaca. Godine nakupljanja stvari kod vlasnika nekretnina ove generacije rezultirale su posjedovanjem niza predmeta koje više ne rabe, nemaju svrhu ili su, jednostavno, dotrajali.
PROČITAJTE VIŠE 7 tajni brzog pospremanja
Da bi "lessting" odnosno smanjivanje bilo što uspješnije, kako navode na portalu Country and Town House, potrebno je slijediti nekoliko koraka koje su detaljno raspisali. Ovaj novi trend možda nije tako jednostavan ili zabavan kao što zvuči, ali svakako ima svojih prednosti. Ključno je ići korak po korak, usredotočiti se na ono što stvarno ima vrijednost vašem životu sada i možete li vidjeti da ćete to koristiti za šest mjeseci ili godinu dana.
Napravite plan aktivnosti
Najzahtjevniji dio svake vrste uklanjanja nereda je znati odakle započeti, a većina se stručnjaka za organizaciju slaže s time da je najbolje početi s najtežim dijelom. U ovom slučaju to bi bilo odabrati prostoriju ili ormar u kojoj se nakupili najviše stvari koje niste već neko vrijeme koristili.
Sastavite raspored uklanjanja nereda
Važno je i da napravite raspored pospremanja kako nakon prve ili druge uređenje prostorije ne biste odustali. Odvojite vremena koliko možete za svaku prostoriju, ako negjde imate više nakupljenih predmeta, možete raspodijeliti u dva dana. Kod ovakvih je temeljitih poslova dobro "ne pretjerati", odnosno ne uzeti cijeli dan za pospremanje jer bi moglo stvoriti kontraefekt, odnosno moglo bi vam se desiti da ćete predugo vremena čekati za smanjivanje količine proizvoda u idućoj prostoriji, ako će za to biti potreban čitav dan.
Postavite ciljeve za svaku prostoriju
Prije nego što prijeđete na sitnice, razmislite o krajnjem cilju ovog procesa. Zamislite kako biste htjeli da soba izgleda i što sve želite da bude u njoj. Tako ćete biti brži i efikasniji u rješavanju stvari jer ćete, barem otprilike, znati čemu stremite.
Vizualizacija željenog izgleda prostora pomoći će vam posebno kod onih "pretrpanih" jer ćete se jednostavnije odlučiti na uklanjanje nepotrebnih stvari.
Stvorite hrpe za razvrstavanje
Posebne kutije ili hrpe s jasno razvrstanim predmetima koji vam više nisu potrebni i označenom njihovom budućom namjenom, pomoći će vam da od nereda ne stvorite još nereda. Ide li nešto u optad, u donaciju ili već znate kome ćete pokloniti? Smjestite predmet na prigodnu hrpu i nastavite s pospremanjem.
Označite zalihe
Ovaj se savjet odnosi prvenstveno na smočnicu i na zalihe hrane koje u njoj imate. Raspremanjem, bacanjem namirnica kojima je istekao rok i sistematičnim slaganjem onih koje još možete koristiti, jasnije ćete steći i dojam što vam je sve još potrebno i tako kvalitetnije upravljati budžetom za prehranu.
Procijenite upotrebu svakog predmeta
Bilo da je riječ o odjeći, obući ili posuđu, zapitajte se koliko često koristite taj predmet i kad ste ga posljenji put koristili. Ako je odgovor veći od godinu dana, on više ne treba biti u vašem posjedu. Jednostavno ga smjestite na pripadajuću hrpu i nastavite s raspremanjem.
Emocionalna povezanost sa stvarima
Neke stvari imaju emocionalnu vrijdnost. Zato sva pravila o uporabi ne vrijede kad je riječ o darovima od dragih osoba, predmetima koji vas podsjećaju na neki lijepi trenutak i sličnim stvarima. U ovim slučajevima odluku da li ih zadržati ili ne, najbolje je prepustiti emocijama.
Zatražite pomoć ako vam je potreba
iako čišćenje i raspremanje uglavnom nikom nisu zabavne aktivnosti, uz malo mašte zapravo ih možete učiniti takvima. Zaposlite sve članove obitelji na način da napravite natjecanje u smanjivanju predmeta koje će biti adekvatno nagrađeno ili pozovite prijateljicu na kavu pa uz vaše stvari pretresite i sve teme koje niste stilge od posljednjeg susreta.
Usvojite pravilo ‘Jedno unutra, jedno van‘
Nakon što ste uspjeli raščistiti nered, mogli biste tvrditi da je zapravo održavanje prostora čistim od nereda najteži dio procesa, stoga ćete morati biti disciplinirani. Usvojite pravilo "jedno unutra, jedno van". Dakle, ako želite kupiti novi komad odjeće, jednog starog morate se riješiti. Isto vrijedi i za druge predmete. ovo je jedan od uspješnijih načina održavanja količine stvari u domu pod kontrolom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....