Metro: Last Light

Recenzija

Metro 2033. je bila igra koja je puno obećavala, no izvedba nije bila onako savršena kao tehnički aspekti. Iz tog razloga nikad nije prerasla okvire kult igre, koju će neki obožavati, no objektivno je sasvim prosječna. Last Light je odlučio ispraviti većinu nedostataka te igru približiti masama kako bi, barem financijski, bila uspješnija od originala.

Još jednom pod zemlju

Last Light nastavlja svoju priču godinu dana nakon originala i pretpostavlja da ste lansirali rakete na kraju igre. Ovo je, po nama, propuštena prilika za recimo import save gdje bi priča bila nastavljena ovisno o vašim odlukama, no developeri očito obožavaju linearnost. Lik kojeg upravljate je opet isti, a jedina bitnija razlika u njegovim teškoćama je ta da ćete ovaj put više problema imati sa ljudskim neprijateljima nego onim neljudskim. Naime, bit ćete zahvaćeni u borbu tri frakcije koje se natječu za kontrolu nad cijelom željeznicom. Imat ćete deja vu osjećaj jer su zaraćene frakcije nitko drugi nego nacisti, komunisti i “dobri dečki” kojima i vi pripadate. Igra ima dva moguća završetka, no odluke se donose u samo u ključnim trenucima i nije teško zaključiti koja akcija je “dobra”, a koja “loša”. Očigledno developeri obožavaju linearnost, ili im se jednostavno nije dalo uračunavati kalkulacije raznih mogućnosti u gameplay igre. Sigurni smo da bi takvo nešto pridonijelo uživljenosti igrača u samu priču.

Gameplay je ono oko čega su se lomila koplja i zbog čega original nije prerastao u hit za kojeg se slutilo da će biti. Sada je to popravljeno. Nije bila stvar samo u težini, koja je bila poprilična, već o neprirodnom ponašanju neprijatelja na vaše akcije. Prvenstveno se to odnosilo na reakcije raznih zloćudnih kreatura, no sada ćete vidjeti učinke vaših metaka te će se neprijatelji ponašati sukladno vašem ponašanju. To će za mnoge značiti da je igra lakša, što donekle i jeste istina, ali sada barem nećete trošiti pola municije u mrtvu beštiju samo zato što ne znate da je mrtva. Uostalom, oni kojima je igra prelagana uvijek mogu povećati težinu i učiniti si igranje zahtjevnijim. Većinom ćete se ipak boriti protiv ljudskih neprijatelja koji, iako ne pretjerano bistri kad je riječ o opažanju, kad vas uoče se ponašaju realno. Pokušaju vam prići s boka i istjerati iz zaklona, a čak se i izmiču vašim mecima kada su na otvorenom. Brojčano ćete naravno biti daleko nadjačani, tako da nije uvijek pretjerano pametno prolaziti kroz igru u “Rambo stilu”. Nekad će vam se više isplatiti malo sačekati, promotriti rute i uklanjati protivnike nečujno.

Stealth način igranja će još više dolaziti do izražaja ukoliko na početku izaberete realniji/teži oblik igranja. Prije nego odaberete klasičnu easy/normal/hard težinu, igra vam daje na izbor između original i ranger moda igranja. Modovi se razlikuju po količini municije, hp-u neprijatelja, vašoj otpornosti na metke i naravno osjećaju spašavanja žive glave. Ranger mod je ultimativna težina za sve survival fanatike koji obožavaju brojati svaki metak te iz igara traže maksimalnu izazovnost. Neobično je to što se ranger mod morao platiti poput DLC-a ukoliko igru niste naručili prije izlaska, no nepotrebno je ulaziti u strategije izdavača koji vjerojatno znaju što je nabolje za svoje igre.

Prokleti tuneli

“Prokleti tuneli!” je nešto što vjerojatno nećete reći niti jednom tokom igranja. Svaki izgleda tako dobro da ćete uživati lutati njima i otkrivati što sve skrivaju. Grafika je općenito odlična, preuzima sve najbolje iz originala i dodaje sve novo naučeno u zadnje tri godine. Artistički dizajn je nešto što posebno pridodaje atmosferi igre te ga moramo istaknuti jer je teško biti tako dobar kad se 90% igre odvija u istom ili jako sličnom okolišu. Odavno je poznato da se najveća jeza hvata kad se nešto čuje, a ne vidi. Novi Metro nam još jednom pokazuje kako dobar zvuk može igru sa toliko akcije pretvoriti u atmosferičnu horor avanturu. Za tehničke detalje developeri su apsolutno zaslužili čistu peticu.

Iako će teško doseći kultni status kojeg ima original, Last Light će svakako biti hit. Igra se razvijala kako bi postala mainstream hit i teško je reći da neće uspjeti. Baš zbog toga ju možemo preporučiti svim ljubiteljima FPS žanra, a sigurni smo da oni kojima se 2033. svidio već odavno igraju ovaj ukrajinski dragulj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:23