Kolumnistica Mirela Forić Srna je ekskluzivno za Gloriju Glam razgovarala s predstavnicama kreativnog huba COMÈTES COLLECTIVE koje predstavljaju modernu viziju, snagu i ideje iza trenutno dostupnih Chanelovih kolekcija make-upa.
Imala sam tu čast i zadovoljstvo upoznati i intervjuirati ekskluzivno za Gloriju Glam tri predivne mlade dame koje su dio kreativnog kolektiva brenda CHANEL pod nazivom COMÈTES COLLECTIVE i danas predstavljaju modernu viziju, snagu i ideje iza trenutno dostupnih CHANEL make-up kolekcija. One su Cécile Paravina, Valentina Li i Ammy Drammeh, sve tri veoma različitog porijekla, ali ujedinjene u želji da njihove vizije, energija i kreativne ideje odgovaraju baš svakoj ženi.
Ovim intervjuom ujedno želimo najaviti kreativno-umjetnički projekt, prvi takve vrste, između kuće CHANEL, Glorije Glam i moje malenkosti koji će se događati tijekom cijele sljedeće godine, a čiji je osnovni cilj promidžba mladih kreativnih snaga na našim prostorima. Kao što je nekada čuvena Gabriele Chanel na različite načine podupirala još neafirmirane umjetnike, smatram da je naša društvena odgovornost pružati podršku onima u čijim rukama ovaj svijet i društvo u kojem živimo imaju priliku postati bolji i ljepši.
Koji dio životnog nasljeđa Gabrielle Chanel smatrate najinspirativnijim u svom dizajnu? Kako povezujete vlastite inspiracije s kreativnim jezikom CHANEL-a?
Valentina: Ne bih izdvojila konkretne stvari ili predmete, već više njezin duh općenito, koji me najviše inspirira. Njezine ideje, razmišljanja, unutarnja snaga - to su stvari koje me uvijek najviše intrigiraju. Najviše me inspirira njezin buntovni duh i način na koji je rušila konvencije. Vjerovanje u slobodu, jednostavnost i eleganciju duboko odjekuje u meni i utječe na moj pristup dizajnu šminke. Baš kao što je ona redefinirala modu, ja težim stvaranju šminke koja osnažuje individualnost i odražava bezvremensku ljepotu.
Ammy: Gabrielle Chanel imala je vrlo iskren i pragmatičan pristup dizajnu. Dizajnirala je ono što je željela za sebe jer to nije mogla pronaći drugdje - promišljeno i funkcionalno, u vremenu kada moda za žene nije bila praktična.
Zaista se mogu poistovjetiti s tim načelom, stvarajući proizvode koji nisu samo vizualno privlačni već i funkcionalni. Mislim da se nas troje slažemo u tome i cilj nam je ponuditi šminku koja se može koristiti na mnogo različitih načina i koja odgovara raznovrsnim potrebama ljudi.
Cécile: Jedan od najinspirativnijih aspekata nasljeđa Gabrielle Chanel za mene je njezina predanost svrhovitom dizajnu. Nije stvarala samo lijepe predmete; svaki je dizajn imao razlog, često radi poboljšanja funkcionalnosti ili zadovoljenja praktične potrebe. Ikonična crna kapica na cipelama, primjerice, nije bila samo elegantna već je prikrivala prljavštinu na vrhu - promišljen detalj koji spaja ljepotu i svrhu.
Međutim, nije bila riječ samo o praktičnosti; njezini su dizajni bili sredstvo za ostvarenje načina života koji je zamišljala za sebe - lakoću bavljenja sportom, neovisnost, moderan i svjetski život. Njezine kreacije u odjeći, dodacima, parfemima i šminki utjelovljuju predanost idealu života, što njezin rad čini filozofijom življenja koliko i stilom. To me duboko inspirira jer vjerujem da sjajan dizajn nadilazi estetiku i unaprjeđuje način na koji živimo i doživljavamo svijet.
Što vas najviše inspirira u vašem stvaralaštvu? Tko je današnja CHANEL žena?
Valentina: Svijet u cjelini, priroda, svemir - to su moji najveći izvori inspiracije. Nastojim zadržati otvoren um svakodnevnim vježbama. Trenirati se da budem osjetljiva osoba vrlo mi je važno - umjesto da ljepotu gledam očima, radije je osjećam srcem. Svatko može biti CHANEL žena, ili to možete shvatiti ovako: svi imamo CHANEL u sebi, samo što kod nekih još nije probuđen.
Ammy: Najviše me inspiriraju ljudi, svakodnevni ljudi. Volim promatrati. Kad ujutro putujem podzemnom željeznicom, vidim ljude kako se šminkaju, pripremaju za posao. I sama sam to učinila nebrojeno puta. Vrijeme je postalo pravi luksuz, a mogućnost da imate nekoliko proizvoda u torbici koji vam omogućuju stvaranje kompletnog izgleda i osjećaj najboljeg izdanja sebe vrlo je važna.
Najljepše je što mi ne biramo tko je CHANEL žena, već svakome pružamo alate da izabere tko želi biti.
Cécile: Ne inspiriraju me određene osobe. Kada stvaram boje ili zamišljam proizvod ili kolekciju, razmišljam više o konceptualnoj ideji žene i njezinih potencijalnih težnji da utjelovi moderan izgled. To mi više sliči na osmišljavanje likova za film nego na crpljenje iz onoga što već postoji. Modna ikona može me jednako inspirirati kao i osoba koju sretnem na ulici, jednostavno zato što je toga dana njezina šminka privukla moju pažnju. Na neki način, trudim se ostati otvorena za ljepotu i inspiraciju posvuda oko sebe, hvatajući te prolazne trenutke u svom radu.
Kako u svoj proces dizajna uključujete inkluzivnost?
Valentina: Inkluzivnost je srž mog procesa dizajna. Nastojim stvarati šminku koja odražava različite tonove kože, karakteristike i osobne stilove, osiguravajući da svatko može pronaći proizvode koji odražavaju njihov jedinstveni identitet. To znači pažljivo biranje nijansi, tekstura i formula koje prekrasno funkcioniraju na širokom rasponu tonova i tipova kože. Također prikupljam uvide iz različitih kulturnih perspektiva i rutina ljepote, što mi pomaže da osmislim kolekcije koje su univerzalne, ali duboko osobne za svakog korisnika. Inkluzivnost je slavljenje individualnosti, pa se fokusiram na proizvode koji omogućuju svima da izraze svoju ljepotu na svoj način.
Cécile: Konkretno, ostajući otvorena za prepoznavanje ljepote u svakome i svemu.
Je li biti vizažist urođen talent ili vještina koju možete steći praksom i posvećenošću? A što je sa stilom?
Valentina: 20 posto talenta i 80 posto prakse. Stil ovisi o stanju uma osobe i o tome koliko razumijete sami sebe.
Ammy: Mislim da može biti oboje. Da biste bili vizažist, prvo morate razviti interes za ljepotu i umjetnost, to se ne može prisiliti. Ali jednom kad počnete, sve je u praksi, otvorenosti i slijeđenju instinkta.
Cécile: Definitivno se radi o dugim satima prakse.
Što ljepota znači danas?
Valentina: Ljepota je velika riječ. Za mene je ljepota vizualni jezik za komunikaciju.
Ammy: Mislim da ljepota može značiti mnogo toga. U CHANEL-u često govorimo o allureu i njegovom otvorenom značenju. To je magnetično, tajanstveno i fascinantno. Sve to obuhvaća ono što ljepota za mene predstavlja - uzbudljiva je, različita ovisno o tome kako je promatrate i uvijek se razvija.
Što prema vašem mišljenju čini CHANEL proizvode za šminkanje drugačijima od mnogih drugih brendova?
Valentina: Priča i vizija iza proizvoda, boje i pažnja koju posvećujemo detaljima - to je ono što čini razliku. Kada vidimo CHANEL boju, ne vidimo boju samu po sebi već dublje značenje iza nje. Bitno je što želimo izraziti tim bojama.
Ammy: Proces stvaranja. Za izradu jedne kolekcije u CHANEL-u potrebno je minimalno dvije godine, što isključuje mogućnost stvaranja proizvoda usmjerenih na prolazne trendove. CHANEL proizvodi dizajnirani su s autentičnošću i strašću.
Cécile: CHANEL proizvodi za šminku ističu se razinom promišljenosti u svakom detalju, od boja do završnog efekta. Iako CHANEL govori široj publici, uvijek se fokusira na jedinstvenu viziju elegancije i šika koja je bezvremenska, a opet svježa. Svaki proizvod pažljivo balansira luksuz i upotrebljivost, čineći ga svestranim za mnoge, a istovremeno prepoznatljivo CHANEL.
Šminkanje je čin postajanja! Bolja verzija sebe ili netko potpuno drugačiji - što god odaberemo biti tog dana. Je li to glavna uloga šminke u našem životu - pomoći nam da bolje igramo svoje uloge?
Valentina: Šminka je dobar alat za samoizražavanje i čin ljubavi prema sebi. Ne mogu govoriti u ime svih, ali po mom mišljenju šminka nije samo dodatak, već izjava koju iznosimo bojom. Kad imamo potpunu slobodu u šminkanju, biramo vlastiti način izražavanja. To je ujedno razgovor sa samim sobom, svojevrsno istraživanje vlastite osobnosti.
Cécile: Apsolutno - šminka je transformacija, ali i izražavanje. To je čin postajanja, bilo da se radi o naglašavanju prirodnog izgleda ili ulasku u potpuno novu personu. Svaki dan nam šminka daje slobodu da odlučimo tko želimo biti, da utjelovimo ulogu ili raspoloženje koje odražava kako se osjećamo ili kako se želimo predstaviti. To je manje prekrivanje, a više isticanje različitih dijelova nas samih, omogućujući istraživanje i izražavanje raznih identiteta.
Vi ste prve tri CHANEL Comètes. Kako podržavate i inspirirate jedna drugu? Imate li zajedničke točke stvaranja ili stvarate potpuno zasebno?
Valentina: Podržavamo se od prvog dana otkako smo se pridružile CHANEL COMÈTES COLLECTIVE. Rad vizažista je prilično usamljen, moram reći. Na ovom putovanju često se susrećete sa sumnjom u sebe. Otkad smo dobile priliku raditi zajedno kao kolektiv, možemo dijeliti svoju strast, borbe i konstantno učiti jedna od druge. Razumijevanje različitih perspektiva, zahvaljujući našim različitim pozadinama i ukusu za ljepotu, pomaže mi proširiti vlastitu viziju i um. Cijeli je proces za mene izuzetno pozitivan.
Ammy: Nathalie Lasnet (potpredsjednica CHANEL Makeup Studija) i Makeup Studio stvorili su vrlo slobodan kreativni prostor u kojem možemo stvarati kolekcije individualno ili surađivati, ovisno o projektu. Zaista se divimo i poštujemo međusobna stajališta, a čak i kada radimo individualno, sklone smo tražiti mišljenje drugih. Cijeli proces uvijek djeluje skladno.
Cécile: Rad kao dio COMÈTES COLLECTIVE za mene je bio uzbudljiva promjena. Prije nego što sam se pridružila, radila sam kao samostalna vizažistica, uz vlastite uvjete. Sada je to potpuno nova dinamika. Konstantna razmjena ideja i tehnika tjera me da stvari sagledavam iz drugog kuta i otvara mogućnosti koje sama ne bih istražila. To je vibrantno, kreativno okruženje koje me neprestano inspirira i potiče na razvoj. Suradnja s ovako talentiranim timom definitivno je obogatila i proširila moj proces.
Što biste idealno voljeli ostaviti kao svoje nasljeđe u ovoj izvanrednoj kući CHANEL?
Valentina: Mislim da na ovo pitanje mogu odgovoriti tek za nekoliko godina. Trenutno se trudim usmjeriti 100 posto svoje energije na sadašnji trenutak, umjesto na postavljanje ciljeva koje želim postići.
Ammy: Voljela bih stvoriti ikonične nijanse koje nisu samo lijepe već i nadilaze vrijeme, poput Rouge Noir.
Cécile: Idealno, voljela bih da moje nasljeđe u CHANEL-u bude doprinos tradiciji svrhovitog i nadahnutog dizajna. Bilo kroz inovativne priče o bojama ili jedinstvene koncepte. proizvoda, moj bi cilj bio ostaviti kreacije koje su bezvremenske, a ipak svježe, obogaćujući duh CHANEL-a i pružajući klijentima nove načine za izražavanje sebe.
Cecile, upravo sam shvatila da si porijeklom djelomično Hrvatica!
Cécile: Tako je. Moji djed i baka su se nakon Drugog svjetskog rata odselili iz Hrvatske, točnije s Plitvičkih jezera. Svakog ljeta dolazim u Hrvatsku. Obožavam burek, pršut i ćevape.
Projekt koji trenutno razvijamo s CHANEL-om u Hrvatskoj povezuje umjetnost i make-up kao praktičnu formu umjetnosti. Koji su vaši omiljeni umjetnici? Povezujete li i na koji način inspiraciju umjetnošću s vašim osobnim kreativnim procesom?
Cécile: Ikebana majstor iz 50-ih i 60-ih godina, Sofu Teshigahara, posebno me inspirira – obožavam njegov rad. Također, moderna umjetnost uvijek mi je neiscrpan izvor inspiracije. Jako volim američkog slikara Paula Theka, koji me fascinira svojim konceptima, bojama i skulpturama. Još jedan umjetnik koji je za mene vrijedan spomena je Hans Bellmer, poznat po radu s lutkama. Opsjednuta sam lutkama – one su veliki izvor inspiracije za mene.
Ammy: Za mene je glazba najveći izvor inspiracije i pokretač mog kreativnog procesa. Ako govorimo o slikarima, svakako bih izdvojila Sally Gabori. Ona je postala popularna kada je imala osamdeset godina. Koristi mnoštvo živopisnih i intenzivnih boja, što je izuzetno uzbudljivo. Inače sam iz Barcelone, tako da obožavam i Gaudija. Njegova arhitektura toliko je posebna – inspirirana prirodom, nježna i zaobljena.
Valentina: Za mene je najveći umjetnik na svijetu priroda. Odrasla sam u šumi, na jugu Kine, tako da mi je otkrivanje boja i oblika biljaka i životinja u prirodi oduvijek bilo najveća inspiracija za rad. Što se tiče stvarnih umjetnika, volim rad Eiko Ishioke, japanske dizajnerice kostima. Posebno mi se sviđa način na koji koristi crvenu boju u svom stvaralaštvu, baš kao i ja. Smatram da je ona jedinstvena u balansu istočne i zapadne verzije crvene boje – to me fascinira. Ljepota nije samo u make-upu; ona je svugdje oko nas. Čak i kap vode na prstu izraz je nečeg lijepog. Ako govorimo o slikarima, izdvojila bih Hieronymusa Boscha. U njegovim djelima ima toliko detalja i mašte da ponekad mislim kako nije mogao biti običan čovjek, nego netko nadnaravan. Nevjerojatno je zamisliti da je netko tako slikao još u 14. stoljeću.
Od kada ste preuzele ulogu CHANEL-ovih kreativnih snaga pod nazivom "COMÈTES", koliko se promijenio vaš svakodnevni život?
Cécile: Prije sam bila make-up artistica fokusirana na editorijale i snimanja, gdje je glavni cilj bio kako da model izgleda što bolje. Danas je fokus na stvaranju proizvoda koji će milijune žena diljem svijeta učiniti ljepšima, dok pritom ostajemo vjerni onome što CHANEL predstavlja još od vremena Coco Chanel.
Valentina: Mnogo putovanja! Živim u Šangaju, tako da sam stalno na letu između Pariza i Kine.
Ammy: Osjećam se kao da radimo magisterij iz make-upa i boja. Usko surađujemo s CHANEL-ovim make-up studijem, a svakodnevno učimo nešto novo – bilo o laboratorijskim procesima, sastojcima ili kombiniranju boja i tekstura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....