VLADO KOS CROPIX
bolje sutra

Vizija hrvatske kompanije za budućnost: "Dobrobit ljudi naš je prioritet"

Osim što postavljaju standarde u održivosti i smanjenju utjecaja na okoliš te pružaju inovativna rješenja za potrošače, direktorica Instituta Saponia Blaženka Ćiško Anić govori i o putu kompanije ka zelenoj tranziciji, smanjenju ambalažnog otpada te kako se prilagođavaju potrebama zajednice.

Osim što postavljaju standarde u održivosti i smanjenju utjecaja na okoliš te pružaju inovativna rješenja za potrošače, direktorica Instituta Saponia Blaženka Ćiško Anić govori i o putu kompanije ka zelenoj tranziciji, smanjenju ambalažnog otpada te kako se prilagođavaju potrebama zajednice.

Tvrtka Saponia započela je svoj put prema održivosti mnogo prije nego što je postala globalna tema, a svoje napore zaštite okoliša kontinuirano unapređuje. Direktorica Instituta Saponia, dr. sc. Blaženka Ćiško Anić vodi Institut gdje se šest desetljeća razvijaju, stvaraju nove formule, kontroliraju kvalitetu proizvoda i sirovina. Saponia također provodi održivu politiku, smanjuje ambalažni otpad, prilagođava se trendovima potrošača i postavlja ciljeve za buduće smanjenje otpada i potrošnje energije. Osim toga, aktivno sudjeluje u zajednici te se može pohvaliti inovativnom linijom proizvoda, poput Faks Helizim SMART CLEAN, koji kombinira čistoću s minimalnim utjecajem na okoliš.

Saponia je prepoznala potrebu za zelenom tranzicijom i za proizvodima koji su ekološki prihvatljivi. Na koji način provodite takvu politiku poslovanja?

- Zelena je tranzicija u posljednjem desetljeću postala nezaobilazna tema vodećih svjetskih medija, a time i ultimativni cilj svake odgovorne tvrtke. Saponia je svoju zelenu tranziciju započela mnogo ranije, točnije 2005., uvođenjem sustava upravljanja okolišem prema normi ISO 14001. Sredinom ove godine završen je veliki projekt energetske obnove šest objekata proizvodnih pogona i sjedišta tvrtke u Osijeku. U sklopu projekta na krovove i ostale osunčane zidove objekata postavljeni su sustavi solarnih panela koji proizvode “zelenu” električnu energiju. Rezultat ove investicije je smanjenje emisija CO2 za više od 1200 tona godišnje. Na tržište kontinuirano stavljamo proizvode koji nose međunarodno priznati certifikat EU Ecolabel kojim se jamči minimalni utjecaj na okoliš.

Koje aktivnosti provodite kako biste smanjili količine ambalažnog otpada nastalog od proizvoda stavljenih na tržište?

- U Saponiji je na vrijeme prepoznato da je razvoj funkcionalnog sustava gospodarenja otpadom ključan ako želimo smanjiti količine svih vrsta otpada. To podrazumijeva razvrstavanje, odnosno odvojeno prikupljanje otpada koji nastaje u tvornici te provođenje aktivnosti kojima se utječe na smanjenje ambalažnog otpada nastalog nakon što potrošači iskoriste proizvode koji su stavljeni na tržište. Za postizanje tog cilja nužne su i tehnološke prilagodbe strojeva za pakiranje. Svake se godine u Saponiji realizira nekoliko velikih investicija povezanih s tehnologijom pakiranja proizvoda. Tijekom posljednjih pet godina količina plastične i kartonske ambalaže stavljene na tržište smanjena je za oko 50 posto. Gotovo 90 posto kartonske ambalaže stavljene na tržište proizvedeno je od recikliranog materijala. S našim partnerima radimo i dalje na razvoju novih oblika papirnate ambalaže, čime će se količina plastike stavljene na tržište i dalje smanjivati.

image
VLADO KOS/ CROPIX

Kako se prilagođavate trendovima i navikama potrošača?

- Saponia je tvrtka koja jako dobro poznaje sva svoja tržišta. Samim time, prepoznajemo, ali i kreiramo potrebe naših potrošača. Saponia je oduvijek imala vrhunske partnere s kojima u suradnji kontinuirano prati trendove industrije u kojoj se nalazi, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj razini. U odnosu na multinacionalne kompanije kojima je interes raspršen na globalno tržište, Saponijina je prednost u detaljnom razumijevanju potreba lokalnih potrošača i to nam omogućuje ciljano kreiranje novih formulacija. Zahvalni smo svojim potrošačima na svim primjedbama i pohvalama jer nas usmjeravaju tijekom kreiranja formulacija, mirisa i vizualnog identiteta proizvoda. To nam je iznimno važno, uz, naravno, neizostavnu kontinuiranu marketinšku komunikaciju, gdje uz razumijevanje današnjeg dinamičnog načina života uvažavamo navike i potrebe svakog od svojih vjernih potrošača. Saponia je sastavni dio svakog doma. Vjerujem da je većina domaćinstava barem jednom probala i koristila neki od naših proizvoda, a naš je cilj olakšati i uljepšati svakodnevicu svakom našem potrošaču.

Kako Saponia promiče održivo poslovanje u proizvodnji sredstava za čišćenje?

- Strategija održivog poslovanja uključuje različite dionike, s obzirom na to da je riječ o sveobuhvatnom procesu. Dobrobit ljudi je prioritet našeg poslovanja, neovisno o tome je li riječ o djelatnicima, potrošačima, dobavljačima, lokalnoj ili široj zajednici. Tijekom ovoga procesa odvija se kontinuirano ulaganje u tehnološke procese uz smanjenje ekološkog otiska, odgovorno upravljanje, praćenje i nadziranje aspekata okoliša i energetskih performansi s ciljem stalnog smanjenja svih negativnih utjecaja na prirodu koja nas okružuje i zdravlje ljudi. Nužna je i kontinuirana edukacija zaposlenika u smislu potpunog razumijevanja održivog razvoja i njegovih principa.

Dobrobit ljudi je prioritet našeg poslovanja, neovisno o tome je li riječ o djelatnicima, potrošačima, dobavljačima, lokalnoj ili široj zajednici

Imate li postavljene ciljeve za smanjenje otpada i potrošnje energije u sljedećim godinama?

- Budući da Saponia ima sustav upravljanja okolišem prema normi ISO 14001 te sustav upravljanja energijom prema normi ISO 50001, proizlazi da smo smanjenje otpada i utrošene energije sustavno ugradili u naše poslovanje. Kao što je već ranije spomenuto, ostvarena su u tom smislu značajna smanjenja različitih vrsta otpada, a korištenjem “zelene” električne energije iz obnovljivih izvora te intenzivnim radom na zamjeni postojećih tehnologija novima te će uštede biti i znatno veće. Krajnji je cilj postizanje potpune klimatske neutralnosti do 2050., kako je to zamišljeno i europskim zelenim planom.

Na koji je način tvrtka angažirana u zajednici i društveno odgovornim projektima?

- Bez zajednice u kojoj živimo i radimo ne bi bilo ni Saponije, iz nje dolaze i radnici i potrošači Saponijinih proizvoda. Suradnja i partnerstvo s organizacijama i pojedincima u zajednici s ciljem podizanja kvalitete poslovanja i življenja kroz redovite razmjene znanja i iskustva, rad na projektima, podržavanje ideja i inicijativa koje mogu pomoći u ostvarivanju ciljeva zajednice utkani su u srž tvrtke. Naše predstavnike često pozivaju kao izlagače na konferencijama, forumima i okruglim stolovima u organizaciji HGK-a, HUP-a i strukovnih udruga. Putem predavanja naših stručnjaka studentima iz različitih područja kao što su kemija i kemijska tehnologija, ljudski resursi, zaštita okoliša i druga razvijamo redovitu suradnju sa sveučilišnom zajednicom. Lokalnim inicijativama i udrugama daje se podrška kroz donacije i sponzorstva, ali i osobnim uključivanjem radnika u njihove inicijative. Saponia aktivno surađuje s različitim tijelima lokalne i državne uprave u skladu s politikama tvrtke i kroz to doprinosi poboljšanju poslovnog okruženja i društva u cjelini.

Saponia na tržište lansira formulacije koje su maksimalno prilagođene očekivanjima lokalnog tržišta, uzimajući u obzir kvalitetu vode, navike potrošača i klimatske uvjete

Saponia svojim potrošačima želi pružiti proizvode za pranje rublja koji osiguravaju besprijekornu čistoću, ali sa smanjenim utjecajem na okoliš. Primjer je i vaša nova linija Faks Helizim SMART CLEAN (tekući deterdžent i kapsule). Po čemu je ta linija posebna?

- Zahvaljujući dugoj tradiciji vlastitog razvoja proizvoda, što potvrđuje i činjenica da je naš Institut prošle godine proslavio 60 godina od osnivanja, Saponia na tržište lansira formulacije koje su maksimalno prilagođene očekivanjima lokalnog tržišta, uzimajući u obzir kvalitetu vode, navike potrošača i klimatske uvjete. Sirovine se biraju tako da konačni proizvod maksimalno iskoristi njihove sinergijske učinke uz minimalno opterećenje za okoliš. Sve površinski aktivne tvari koje koristimo su biorazgradive, mirisne kompozicije sadrže visoki udio prirodnih eteričnih ulja, proizvodi su prilagođeni pranju na niskim temperaturama, a preporučeno doziranje deterdženta se kontinuirano smanjuje. Rezultat svih ovih poželjnih elemenata je smanjenje ugljičnog otiska naših proizvoda. Faks Helizim Smart Clean uistinu omogućuje pametan način održavanja besprijekorne čistoće i mirisne svježine našeg rublja.

Linker
28. studeni 2024 09:34