TOMISLAV PANCIROV
DRAMA NA MREŽI

Stručnjak nam otkriva što potencijalna zabrana TikToka zapravo znači za nas?

Nakon što je objavljeno kako je TikTok korak do zabrane u SAD-u, mnogi su se zapitali što to točno znači - i za korisnike, ali i za influencere te brojne brendove koji su koristili tu društvenu mrežu kako bi se promovirali. Cijelu situaciju komentirao nam je Tomislav Pancirov, konzultant za digitalne komunikacije i brendiranje.

Nakon što je objavljeno kako je TikTok korak do zabrane u SAD-u, mnogi su se zapitali što to točno znači - i za korisnike, ali i za influencere te brojne brendove koji su koristili tu društvenu mrežu kako bi se promovirali. Cijelu situaciju komentirao nam je Tomislav Pancirov, konzultant za digitalne komunikacije i brendiranje.

Iako se čak i predsjednik Joe Biden pridružio TikToku u sklopu predsjedničke kampanje, Zastupnički dom je usvojio zakon koji predviđa zabranu TikToka u Sjedinjenim Američkim Državama ako se ne odvoji od osnivačke kompanije, kineske tvrtke ByteDance, odnosno ako ne prekine sve veze s Kinom. Naime, ako zakon bude prihvaćen u Senatu, ByteDance će imati šest mjeseci da TikTok proda nekineskoj tvrtki ili će biti uklonjen iz trgovine aplikacijama te će biti blokiran na webu u SAD-u.

U Americi ima oko 170 milijuna korisnika te popularne društvene mreže, od kojih su mnogi upravo na njemu izgradili posao te im je značajan izvor zarade pa se postavlja pitanje i na koji će način potencijalna zabrana TikToka utjecati na njih - na influencere ali i na brojne brendove koji ga koriste kao sredstvo promocije, a cijelu situaciju komentirao nam je konzultant za digitalne komunikacije i brendiranje Tomislav Pancirov.

image

Tomislav Pancirov

PRIVATNI ALBUM

"TikTok u SAD-u, za razliku od Hrvatske, ima različite načine monetizacije za kreatore sadržaja uključujući i Creativity Program Beta kroz koji, ovisno o publici koja gleda njihov sadržaj, angažmanu i kvaliteti sadržaja, potencijalna zarada može iznositi od četiri do 8 američkih dolara za svakih tisuću pregleda. Dodatno, tu su, osim mogućnosti direktne suradnje s brendovima, TikTok Shop, Branded Effects te TikTok Creative Challenge za stvaranje UGC sadržaja", pojašnjava Pancirov razliku između našeg i američkog tržišta te dodaje kako je upravo TikTok za mnoge ponovo realizirao ideju davno izgubljenog američkog sna.

@gloriamagazin S poznatom voditeljicom Marijanom Batinić o njezinim tridesetima koje su joj baš obilježile život ? #gloria30 #tridesete #rodendan #gloriahr #marijanabatinic ♬ original sound - Gloriamagazin

"TikTok je kroz svoj algoritam doveo do demokratizacije pozornosti kako bi svatko s dobrom pričom mogao imati javnu platformu. Tridesetak kreatora sadržaja, s kolektivnim pratiteljstvom od preko 60 milijuna ljudi, okupilo se u Washingtonu kako bi pokazali da bi zabrana TikToka značila kraj mnogih malih biznisa, ne samo krah kreatora sadržaja."

Ipak, TikTok nije tema samo u SAD-u. Naime, Europska unija, koja je mnogo stroža po pitanju zaštite osobnih podataka, također se bavi tom društvenom mrežom, ali s drugim problemom u fokusu.

Ne podržavam zabrane jer će korisnici uvijek naći načina da dođu do sadržaja koji žele, ali vjerujem da stvarno moramo dobro razmisliti o tome kako konzumiramo sadržaj

"Europska komisija je prije manje od mjesec dana pokrenula formalnu proceduru da utvrde krši li TikTok Akt o digitalnim uslugama, fokusirajući se na probleme povezane sa zaštitom djece zbog razvoja platforme koji potencijalno izaziva ovisnost, ograničenja vremena provedenog na ekranu, verifikacije dobi te efekta neprestane vrtnje sadržaja. Ovo je po mom mišljenju puno veći problem na koji se trebamo fokusirati, ne samo kroz kazne nego i edukaciju svih korisnika. Ne podržavam zabrane jer će korisnici uvijek naći načina da dođu do sadržaja koji žele, ali vjerujem da stvarno moramo dobro razmisliti o tome kako konzumiramo sadržaj", objašnjava Pancirov i izdvaja primjer Douyina, kineske verzije TikToka.

"Te dvije aplikacije su gotovo identične, ali su mladi korisnici ograničeni na 40 minuta korištenja dnevno između 6 sati ujutro i 22 sata navečer kako bi dovoljno spavali. Neprestana vrtnja sadržaja prekida se obaveznim pauzama od pet sekundi. Dodatno, pokazuje im se i posebno odabran inspirativan edukativan sadržaj", govori nam naš konzultant te dodaje kako bi, ako se utvrdi kršenje propisa u Europskoj uniji, TikTok mogao biti kažnjen s do 6 posto svojeg globalnog prometa za razliku od trenutačne situacije u SAD-u.

"U SAD-u će ih se potencijalno prisiliti da prodaju dio tvrtke lokalnom investitoru što pokazuje da je taj slučaj, za razliku od europskog, čisto političko pitanje i borba za vlast nad najvrjednijim resursom današnjice - pozornosti korisnika", zaključuje Pancirov.

Linker
24. studeni 2024 17:03