KARIJERNI UZLET

DEVET NAČINA KAKO UPROPASTITI RAZGOVOR ZA POSAO I devet načina kako briljirati prilikom intervjua, ostavljajući dojam profesionalnosti

 iStock

Napokon ste dobili afirmativan odgovor i pozvali su vas na razgovor za posao? Odlično!

Sada je vrijeme za kratki set uputa što činiti, a što nikako ne činiti prilikom intervjua.

Dobro razmislite o ovih devet kamena spoticanja.

1. Izbjegavajte pitanja vezana za prihode tvrtke jer će zvučati kao da vas zanima samo plaća, a ne ljudi, odnosno brend zbog kojega imate plaću.

Umjesto toga sami istražite, dobro se raspitajte i provjerite bonitet tvrtke na neki drugi način.

2. Nemojte pretpostavljati da će osoba koja vodi intervju s vama zapamtiti sve iz vašeg životopisa.

Radije isprintajte nekoliko primjeraka i za svaki slučaj ih ponesite sa sobom.

3. Razgovor za posao ne koristite za pokazivanje svog jedinstvenog i originalnog stila. Radije zadržite originalan, ali malo suzdržaniji izgled kako bi vaše sposobnosti, a ne izgled, bili u prvom planu. Prilika za pokazivanje biti će kasnije.

Odjenite se pristojno, a sve tetovaže ili piercinge zadržite za poslije.

4. Razgovor za važnu poslovnu priliku nemojte koristiti za improvizaciju, koja je u većini slučajeva poželjna, ali ne i u ovom konkretnom.

Na razgovor za posao dođite maksimalno spremni i slobodno provježbajte pitanja koja biste mogli dobiti.

5. Nemojte kasniti! Radije krenite ranije i pričekajte desetak minuta. Kašnjenje je pokazatelj loše organizacije koja je apsolutno nepoželjna.

Ako vam Google Maps kaže da vam je potrebno samo 15 minuta, krenite barem pola sata ranije.

6. Neljubaznost prema čistačici, portiru, osobi koja radi na recepciji ili tajnici je gotovo siguran način kako ne dobiti neki posao. Nadređeni će se često konzultirati s njima i provjeriti vašu osobnost kako bi bili sigurniji s kim imaju posla.

Prilikom ulaska u firmu, budite ljubazni prema apsolutno svima.

7. Izbjegavajte na pitanja odgovarati s jednostavnim DA ili NE odgovorom. Svako pitanje je osmišljeno kako bi potencijalni poslodavac dobio informaciju više. Samo da ili ne, govori o vašoj motiviranosti, nedostatku interesa, a možda i elokventnosti.

Na svako pitanje ponudite opširniji odgovor, no pripazite da sve informacije budu relevantne.

8. Ne zaboravite na neverbalnu komunikaciju. Imajte na umu stisak ruke (niti preslab niti prejak), pogled, gestikulaciju i izgovorene fraze.

Držite se svih mogućih pravila lijepog poslovanja.

9. Ne ulazite u detalje vezane za svoj privatni život, a priče poput nedavnog prekida, problematičnog djeteta ili operacije slijepog crijeva - ostavite za sebe.

Držite se tema vezanih za vaša poslovna iskustva, aspiracije i slično.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 15:30