PLATEŽNA MOĆ GOSTIJU

Gdje će ljetovati Europljani: Ne znamo se prodati turistima

Većina turista dolazi na temelju preporuka prijatelja i kolega, a Hrvatska im nudi puno manje nego što bi mogla
 Ivo Ravlić/CROPIX / cropix

ZAGREB - Turistička sezona u Hrvatskoj ove će godine, po svemu sudeći, biti na razini prošlogodišnje, kada smo od turizma uprihodili nešto više od šest milijardi eura.

Česi i Mađari

U prilog tim prognozama govore i rezultati nedavno provedenog Eurobarometrova istraživanja, koje je obuhvatilo 30-ak tisuća ispitanika u Europskoj Uniji (EU), Efti i kandidatima. Ono je pokazalo da oporavak europskoga gospodarstva polako uzima maha, pa u 2010. na odmor namjerava ići više Europljana nego lani. U odnosu na 2009. više je i gostiju koji smatraju da će bez većih teškoća, ili uz dodatne uštede, moći financirati svoj odmor.

Dio tog turističkog kolača svakako će apsorbirati i Hrvatska, koja je i inače jedna od najomiljenijih turističkih destinacija izvan EU. Taj zaključak potvrđuju i podaci prema kojima će Hrvatska i u 2010. biti glavna destinacija za Slovence, ali i jedno od glavnih odredišta za Čehe, Mađare, Austrijance, Poljake, Slovake i Norvežane.

- Srpanj i kolovoz vjerojatno će biti na razini prošle godine, no bojim se da ćemo imati praznine u predsezoni i posezoni - kaže Kristijan Staničić, predsjednik Uprave Liburnia Riviera Hotela, uz napomenu da je “blagi optimist”.

Ipak, otvorenim ostaje pitanje što Hrvatska nudi turistima, o čemu ovisi i odgovor na pitanje kakva će u konačnici biti sezona. Turisti koji nam dolaze, potvrđuje to i Eurobarometrovo istraživanje, traže čist okoliš, bogato kulturno naslijeđe i zabavu, a Hrvatska je prepuna primjera koji potvrđuju da to ne zna iskoristiti. Stoga bi nam kao upozorenje trebao poslužiti podatak da većina gostiju dolazi na temelju preporuka prijatelja i kolega.

Promjena imidža

- Kratkoročne mjere neće nam pomoći jer je za plasiranje turističkog proizvoda na tržište potrebno barem od tri do pet godina. Treba poraditi na promjeni imidža zemlje kao destinacije masovnog turizma - zaključuje Boris Teški, predsjednik Uprave adriatica.neta.

Boris Teški: Moramo gledati u 2015.

Moramo znati kakav turizam želimo imati do 2015. godine, a ne se okretati kratkoročnim mjerama. To podrazumijeva razvoj novog hrvatskog turističkog proizvoda.

- Promjena percepcije: Hrvatska svoj imidž ne bi trebala graditi kao zemlja masovnog turizma, već bi trebala poraditi na promjeni svog imidža i usluge koju nudi posjetiteljima.

- Dulja promocija: Promocija hrvatskog turizma ne smije trajati samo nekoliko mjeseci, nego cijelu godinu.

- Cijela zemlja, a ne samo obala: Hrvatski turistički proizvod mora biti cijela država, a ne samo obala.

- Novi proizvod: Hrvatska treba obnoviti svoj turistički proizvod, posebno smještajne kapacitete, ali turistima nuditi i zabavu i dobru gastronomiju.

- Dugoročni poticaji: Programi poticaja ne smiju biti ograničeni samo na sljedeću sezonu, nego na dulje razdoblje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 21:30