MALIN HOLMBERG

INTERVJU S PREDSJEDNICOM UPRAVE TELE 2 'Mi smo za 60% srušili cijene telefoniranja u Hrvatskoj'

 Sandra Simunovic / CROPIX;

Malin Holmberg, predsjednica Uprave Tele2 Hrvatska koja je operacije švedskog mobilnog operatera u Hrvatskoj preuzela prije godinu dana, i nakon 8 godina prisutnosti kompanije na ovom tržištu bori se s nezgodnom percepcijom.

Dolazeći na hrvatsko tržište, Tele 2 je tražio ravnotežu između početne investicije i ostvarivanja tržišnog udjela. Nisu dovoljno brzo gradili vlastitu mrežu i zato ih se i danas percipira kao kompaniju koja ne može ponuditi istu razinu kvalitete kao njihovi konkurenti unatoč tome što su u međuvremenu sagradili mrežu i podigli kvalitetu dostupnosti signala. Uz tu percepciju, dobit pokušavaju uhvatiti stalno bombardirani spekulacijama da Tele 2 prodaje hrvatski biznis zbog neuspjeha. Holmberg, pak tvrdi da kompanija ostaje u Hrvatskoj i objašnjava da je bliže stabilnom poslovanju nego ikada do sada.

Tele2 odlazi iz Hrvatske?

- Moja je misija rast na hrvatskom tržištu.

Odlazite li vi osobno s mjesta predsjednice Uprave?

- Ne, ne odlazim. Moj zadatak je osigurati da Tele2 Hrvatska ostvaruje zadane ciljeve.

U posljednjih osam godina često se mijenjao šef za Hrvatsku pa ne bi bilo iznenađenje...

- Da, imali smo nekoliko ljudi na čelnoj poziciji u posljednjih nekoliko godina iz raznih razloga. No, ja planiram ostati na ovoj poziciji.

Glasine i rast

Slažu li se vaši šefovi s takvim planom?

- Ostvarujemo zadane prihode i operativnu dobit, što pokazuje da mogu dosegnuti ambiciozne ciljeve.

Informacije o tome da Tele2 prodaje poslovanje u Hrvatskoj zbog loših rezultata prisutne su već nekoliko godina, uvjerite me da ne tražite kupca.

- Oduvijek je bilo puno glasina vezanih za Tele2 Hrvatska i nikada ih nismo komentirali. Moja je dužnost osigurati rast. U posljednjih nekoliko kvartala ostvarujemo operativnu dobit i prihodovne planove te definitivno idemo u dobrom smjeru. Sezonalnost poslovanja izaziva fluktuacije u mjesečnim prihodima i operativnoj dobiti, no kvartalno stalno ostvarujemo pozitivnu operativnu dobit.

U prošloj ste godini imali nešto više od 200 milijuna kuna gubitka. Ove ćete godine imati dobit?

- Trenutno ne možemo komentirati financijske prognoze do kraja godine, ali operativna dobit u prvih šest mjeseci 2013. iznosila je 21,9 milijuna kuna, što u usporedbi s istim periodom 2012., kada je iznosila 14,6 milijuna kuna, pokazuje rast od 50 posto i da idemo u dobrom smjeru.

1 Koliko ste novca do sada uložili u hrvatsko tržište?

- Ne otkrivamo taj podatak, naša mreža pokriva 95 % stanovništva.

Kada planirate isplatiti investiciju u hrvatsko tržište?

- Ne iznosimo taj podatak. Naš je veliki cilj dosegnuti jedan milijun korisnika i ostvariti financijske ciljeve zadane u okviru Tele2 grupe.

Što očekujete od ove godine?

- Da bude bolja od prethodne i da imamo dobre poslovne rezultate.

Kako ćete to postići?

- U glavnom su nam fokusu korisnici - slušati ih i odgovarati na njihove želje. Prikupljamo podatke direktno od naših korisnika, putem društvenih mreža, s prodajnih mjesta i putem službe za korisnike. Imamo i poseban tim zaposlenika koji se bavi time.

Drugo, uvijek nudimo najveću vrijednost za novac našim korisnicima. Treće, zapošljavamo najbolje ljude. Imamo samo 118 zaposlenika, tako da svaki mora biti izvrstan kako bi mogao osigurati najbolju uslugu .

Poruke korisnika

Što korisnici traže da promijenite?

- Prvo su nam rekli da moramo vratiti naše stare tarife u prepaid segmentu. U ožujku smo ih zato vratili. Tražili su jednostavnije račune, na kojima se još bolje i jasnije vidi što plaćaju. Stoga smo račune redizajnirali. Treća bitna želja naših korisnika je da si mogu priuštiti smartphone, da im bude dostupan. Pa smo lansirali OK tarifu.

Analitičari ističu Hrvatsku kao najgoru zemlju u sustavu Tele2. Jeste li u očima svojih kolega uspješni ili neuspješni?

- To je dobro pitanje, bolje za njih nego za mene. Približavamo se stabilnoj poziciji, bliže smo joj nego lani, ali kada ste u poziciji u kakvoj smo mi sada, uvijek je izazovno.

Već postoji i šala da nagrada za menadžera koji u Tele2 Hrvatska postigne uspjeh mora biti nešto zaista veliko...

- Mislim da ovo tržište ima veliki potencijal. A stvarno velika nagrada bila bi odlična.

Borite se na tržištu koje skupo plaća telefoniranje s niskom cijenom i ne ide vam. Što mislite da su vaše ključne pogreške ?

- Mislim da smo ostvarili značajan uspjeh osiguravajući cjenovno prihvatljivije telefonske usluge za korisnike. Od našeg dolaska na tržište snizili smo cijene za 60%, u prvih pet godina sveukupne cijene na tržištu pale su za 30%, a 790 tisuća korisnika jasno pokazuje da postoji velik broj onih koji cijene povoljniju uslugu.

U Dalmaciji vaša mreža i dalje prečesto puca...

- Mislim da je naša mreža dobra, no moramo stalno raditi na poboljšanju kako bismo zadovoljili potrebe korisnika. Nudimo najveću vrijednost za novac.

Još je rano za 4g mrežu

Hoćete li se natjecati za novu digitalnu dividendu, odnosno za 4g mrežu?

- O tome još raspravljamo i dok ne donesemo odluku, ne mogu detaljnije komentirati. Općenito mislim da je prerano i preskupo ulaziti u taj segment poslovanja jer korisnici za to nisu spremni.

Zašto da nisu spremni?

- Mislim da nisu zainteresirani jer uslugu moraju platiti, a usto i promijeniti telefon, tj. kupiti novi kako bi koristili 4G mrežu. Ali kad za to dođe vrijeme, imamo iskustvo unutar Tele2 grupe, jer smo prvi operater u svijetu koji je lansirao nacionalnu 4G mrežu, u Švedskoj.

Konkurencija će opet biti ispred vas?

- Za ono što dolazi možete se pripremiti na više načina. Mrežu 4G smo lansirali u šest od deset zemalja u kojima poslujemo i na različitim spektrima. Do svih korisnika želimo doprijeti s kvalitetnom uslugom i investiramo pametno. Nekada biramo biti prvi, a nekada čekamo. Kao kompanija u Hrvatskoj još nismo spremni za lansiranje najnovijih, kompliciranijih rješenja koja dolaze u ICT sektoru. Želimo ponuditi paket fiksne i mobilne telefonije i VPN mrežu malim i srednjim kompanijama po prihvatljivoj cijeni i to radimo u partnerstvu s Metronetom.

Zašto Šveđani zaslužuju da im omogućite 4G, a Hrvati ne?

- Svi na svijetu zaslužuju najbolju moguću mrežu, ali vaše tržište još nije spremno.

Nije li vam iskustvo pokazalo da Hrvati vole trošiti na telefoniranje...

- Hrvati su pametni i pametno investiraju novac. Razliku prave u telefonu i žele dati novac za mobilni telefon koji najbolje odgovara njihovim potrebama i željama. Žele da samo telefoniranje bude jeftino.

A što s korisnicima koji žele 4G mrežu zbog bolje usluge i veće brzine i kupuju takve telefone?

- Uvijek ima ljudi koji odmah žele veću brzinu. Osim toga, valja istaknuti kako trenutno nema 4G mreže u cijeloj zemlji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:53