VELIKA EKSPANZIJA

NETFLIX DONOSI HOLLYWOOD U EUROPU Stiže servis koji je promijenio način na koji se gleda televizija

Servis koji je promijenio način gledanja televizije dolazi u Njemačku, Francusku i još četiri zemlje. Stiže i originalna produkcija Netflixa
(FILES) This April 13, 2011 file photo shows the Netflix company logo at Netflix headquarters in Los Gatos, California. US video streaming service Netflix is moving its European headquarters to the Netherlands from Luxembourg, Prime Minister Xavier Bettel said on May 20, 2014. "The government has been informed by the company that it plans to moves its headquarters to the Netherlands, likely from the beginning of 2015," Bettel told parliament in a statement. The prime minister gave no reason for the company wishing to move. Netflix came to Luxembourg in 2011 and has since expanded its European business into Britain, Ireland, Scandinavia and the Netherlands. Based in California and claiming more than 44 million subscribers worldwide, Netflix reportedly plans operations next in France, Germany, Belgium, Switzerland and Austria. AFP PHOTO / Ryan Anson
 AFP

Netflix Inc do kraja se ove godine širi u Europu. Ludo uspješan servis za pretplatni TV streaming koji je u Americi promijenio način na koji se gleda televizija dolazi u Francusku, Njemačku, Austriju, Belgiju , Švicarsku i Luksemburg.

Uprava Netflixa potvrdila je vijesti u srijedu, a značajno širenje u Europi najavljuju već mjesecima. Troškovi širenja na ova tržišta otjerat će Netflixov međunarodni odjel u gubitke, što je kompanija i najavila u pismu dioničarima 21. travnja.

Netflix će i u Europi nuditi svoj miks Hollywooda, lokanih i globalno uspješnih TV serija i filmova, a gdje bude moguće, planira uključiti i originalnu produkciju poput sjajne serije Kevina Spaceyja “House of Cards”.

Netflix, naime, nema na svim tržištima prava za prikazivanje svoje produkcije. Detalji ponude i cijene pretplate najavljeni su za objavu uskoro.

Netflix trenutno ima više od 48 milijuna pretplatnika u više od 40 zemalja, njih 35,7 milijuna je u SAD-u, gdje tvrtka dominira na tržištu videosadržaja na zahtjev. U Europi trenutno rade u Velikoj Britaniji, Skandinaviji i Nizozemskoj.

Složeni propisi

Njemačka je za Netflix najvažnije novo europsko tržište jer čak 29,1 milijuna kućanstava tamo ima broadband, procjenjuju analitičari SNL Kagana. U Njemačkoj će se boriti s Amazonovim Prime Instant Video servisom, sa Sky Deutschlandovim Snapom i MaxDome servisom koji ima ProSiebenSat.1. U Francuskoj će mu najveći takmac biti domaći Canal Play Infinity, koji drži Vivendijev Canal plus. Oni su vlasnici prava na serije s oznakom “Netflix exclusive” u drugim zemljama i imaju prava na drugu sezonu njihove “House of Cards”. Tu su komplicirani francuski propisi o tajmingu objave filmova u različitim formatima, primjerice tri godine nakon premijere u kinima zabranjeno je nuditi film u streamingu iako se za to vrijeme smije iznajmljivati u videotekama.

Uspjeh Netflixa u Europi uvelike će ovisiti i o ponudi sadržaja na lokalnim jezicima. Netflix je ipak odlučio ući u velik trošak i pravne i kulturološke bitke za nova tržišta. U Americi konkurencija raste, osim Amazona, tu su gigantsko spajanje Comcasta i Time Warnera te najnovije spajanje kompanija AT&T i DirectTV, koja će tržištu donijeti nove pakete pretplate koji će obuhvaćati sve, od fiksnog telefona do pretplate na videostreaming uslugu.

Najavili gubitak

Netflix je u travnju u međunarodnom segmentu prijavio gubitak od 35 milijuna dolara, upola manji nego godinu prije. Iako na postojećim vanjskim tržištima već zarađuje, velika europska ekspanzija pojest će dobitke. Gotovo četvrtinu prihoda od streaminga Netflix zarađuje izvan Amerike i očekuje da će ti prihodi u idućih nekoliko godina preteći američke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:47