Tonči Peović upozorava

Nikad više putnika na domaćim aerodromima, no oni nemaju kapacitete za nove rekorde

Tonči Peović, Zračna luka Brač
 Nikola Vilić / CROPIX

Kroz hrvatske aerodrome u prvih sedam mjeseci ove godine prošlo je najviše putnika u povijesti. Samo tijekom srpnja kroz devet hrvatskih međunarodnih aerodroma prošlo je gotovo milijun i pol putnika, a u prvih sedam mjeseci godine bilo ih je oko 4,4 milijuna, objavila je Hrvatska gospodarska komora.

Od najvećih hrvatskih aerodrodma najveći rast u prvoj polovici godine zabilježila su ih tri: Split, koji je u odnosu na prvih šest mjeseci imao 25,4 posto putnika više, Dubrovnik sa 16,4 posto putnika više te Zadar, koji je registrirao 15,3 posto više putnika.

Zagrebačka zračna luka zabilježila je povećanje broja putnika od 10,4 posto. Odlični rezultati nastavili su se i u kolovozu, pa je tako zadarski aerodrom zabilježio 101.919 putnika, što je najveći broj putnika prevezenih u jednome mjesecu u povijesti te zračne luke.

- Najutjecajniji čimbenik porasta potražnje za proizvodom zračnog prometa jest BDP. Osim činjenice da je u većini država EU, odakle dolaze naši putnici, porastao BDP, a samim time i kupovna moć stanovništva, možemo reći da su i mnogi drugi čimbenici utjecali na povećanje prometa na hrvatskom nebu. Jedan je od njih i povećana turistička potražnja za hrvatskim ljetovalištima, kao posljedica smanjenih odlazaka na neka tradicionalna europska i sjevernoafrička odredišta poput Turske, Tunisa i Grčke zbog nesigurnosti - tvrdi predsjednik Udruženja zračnog prometa pri HGK Tonči Peović.

On smatra da su avioprijevoznici djelomično snizili prosječne cijene karata, što je, pak, posljedica smanjenja cijena naftnih derivata na svjetskom tržištu. Dodatni čimbenik, koji je također utjecao na povećanje zračnog prometa u Hrvatskoj, jest i skraćen boravak turista na pojedinim odredištima, otprilike dva do tri dana.

- Navedeni sustavi, uz korištenje niskotarifnog prijevoza, koji je značajno prisutan na hrvatskim međunarodnim aerodromima u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, Zadru, Puli, Rijeci i Osijeku, omogućili su češću izmjenu turista u jednakim kapacitetima, što povećava promet putnika uz postojeće kapacitete - smatra Peović.

No, aerodromi nisu dovoljno kapacitirani za tako velik porast prometa, napose splitski, i pitanje je mogu li uz sadašnji kapacitet primiti više putnika. Na taj problem upozoravaju i u HGK.

- Idućih godina glavni izazov zračnih luka bit će kako odgovoriti na dodatnu potražnju u špici sezone. Luke Zagreb i Dubrovnik pri kraju su gradnje i rekonstrukcije, a uskoro se očekuju i radovi u Zračnoj luci Split - ističe direktorica Sektora za promet i veze HGK Ljubica Herceg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:30