JEDVA ZADOVOLJAVAJU

OTKRIVEN NAJVEĆI PROBLEM HRVATSKIH IZVOZNIKA Žele prodavati izvan granica Lijepe naše, a potpuno zanemaruju ono najbitnije

 Ranko Šuvar/CROPIX

ZAGREB – Korporativne web stranice hrvatskih B2B izvoznika jedva zadovoljavaju osnovne informativne potrebe kupaca, a čak 46 % njih ne sadrži temeljne alate koji su nužni za mjerenje marketinške učinkovitosti u doba digitalnog poslovanja, stoji u najnovijem istraživanju konzultantske tvrtke za digitalni marketing Logit. Istraživanje je uključilo 189 domaćih tvrtki koje pružaju proizvode, usluge i/ili rješenja drugim tvrtkama kako na domaćem, tako i na inozemnom tržištu.

Web stranice često su prvo i jedino mjesto susreta s kupcima, posebno onim međunarodnim. U ovom segmentu Logitovo istraživanje donosi porazne rezultate za domaće izvoznike: iako korporativne stranice mnogih hrvatskih tvrtki djeluju moderno, neke od njih nisu učinkovite te uglavnom nisu konkurentne u odnosu na web stranice njihovih globalnih konkurenata. Kao razlog se navodi činjenica da su stranice hrvatskih izvoznika uglavnom prešture te ne koriste prodajno utjecajne sadržaje (studije slučaja, mogućnost korištenja newslettera), niti moderne alate mjerenja učinkovitosti poput Google Analyticsa, koji predstavljaju temelj za donošenje profitabilnih odluka o marketinškim aktivnostima.

Direktori domaćih izvoznih tvrtki vrlo često nisu ni svjesni ovog problema što je posebno problematično ako se uzme u obzir činjenica kako kod velike većine B2B kupaca (prema nekim istraživanjima čak 89 %) na odluke o kupnji utječu informacije koje su pronašli na internetu.

Logit je u svom istraživanju koristio 15 smjernica koje su ispitivale postoje li ili ne temeljni sadržaji na web stranicama tvrtki koje su bile uključene u istraživanje, poput osnovnih kontakt informacija, informacija o proizvodima, uslugama i/ili rješenjima ili pak dio stranice koji se odnosi na listu dosadašnjih klijenata ili često postavljana pitanja (FAQ). Prilikom analize stranica simulirano je uobičajeno ponašanje poslovnog korisnika interneta, odnosno određeni sadržaj smatran je nepostojećim ako ga nije bilo moguće pronaći na uobičajenim mjestima u smislenoj količini vremena.

Među manje blistave rezultate istraživanja, uz već spomenuti nedostatak alata za mjerenje učinkovitosti, svakako spada i podatak kako 49,7 % tvrtki na svom webu nema web obrazac za zaprimanje upita od kupaca, čime si tvrtke ograničavaju mogućnost otkrivanja s kojih strana dobivaju upite, a što je još važnije, zanemaruju potrebe svojih kupaca jer im ne omogućuju komunikaciju putem preferiranog kanala. Situacija je još gora s email newsletterom kojeg ne koristi gotovo 88 % ispitanih tvrtki, a porazan je i podatak kako gotovo pola domaćih izvoznih tvrtki ne vidi korist od referentnih lista, odnosno popisa kupaca s kojima su surađivale. Čak 95,2 % web stranica nema svjedočanstva zadovoljnih korisnika (testimonials), sadržaj koji dokazano utječe na odluku o kupnji, a preko 90 % njih nema studije slučaja, specifičan sadržaj koji potencijalne kupce educira o tome kako je tvrtka implementacijom nekog svog proizvoda ili usluge riješila konkretan problem konkretnog kupca.

„Gledajući istraživanje kao cjelinu, kod 14 od 15 smjernica postoje nedostaci implementacije na istraženim web stranicama, no smatramo da na situaciju treba gledati optimistično, kao ogroman potencijal i prostor za daljnji napredak te optimizaciju učinkovitosti B2B webova hrvatskih izvoznika“ smatra Višnja Željeznjak, stručnjakinja za digitalni marketing i suosnivačica Logita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 07:24