Skupo kašnjenje

PALE OSTAVKE ZBOG MOSTA ZA ČIOVO Joško Mikulić i Ive Jurić odlaze iz Uprave Viadukta, ugovor s Hrvatskim cestama još pod upitnikom

Joško Mikulić, Viadukt
 Dragan Matić / HANZA MEDIA

Nadzorni odbor Viadukta u petak je prihvatio ostavke predsjednika Uprave Joška Mikulića i člana Uprave Ive Jurića i na istoj sjednici za direktora te građevinske tvrtke imenovao Krešimira Mikolića, izvijestili su iz Viadukta.

Mikolić, dosadašnji član Nadzornog odbora (NO) Viadukta, u petak je podnio ostavku na članstvo, koju je NO prihvatio.

Iz Hrvatskih cesta (HC) u prošli petak potvrđeno je kako ih je tvrtka Viadukt izvijestila da izgradnja mosta kopno - otok Čiovo neće biti završena do kraja godine, iako je ugovoreni rok do sredine ovogodišnjeg lipnja te je poručeno kako nije isključen raskid ugovora s Viaduktom.

Vrijednost tog mosta, dugog 547 metara, doseže 207 milijuna kuna, od čega je 176,7 milijuna kuna iz EU-ovih fondova.

Početkom tjedna Joško Mikulić na novinskoj konferenciji objasnio je razloge zbog kojih je došlo do kašnjenja izgradnje tog mosta, navevši da će Viadukt zbog gradnje tog mosta pretrpjeti štetu od više desetaka milijuna kuna.

Naveo je niz čimbenika, uz ostalo i loš projekt temeljenja mosta, koji je morao bit nanovo napravljen, a što je platio Viadukt. Uslijedilo je kašnjenje i zbog izrade čelične konstrukcije, za koju je bio zadužen podizvođač Iskra iz Kumanova, da bi potom taj posao bio predan hrvatskim tvrtkama Đuri Đakoviću Industrijska rješenja (Đ.Đ.) i ZM Vikomu iz Šibenika.

Po Mikuliću, problem u financiranju proizvodnje čelične konstrukcije uzrokovan je investitorovim neuobičajenim tumačenjem načina plaćanja. Kazao je da je ustaljena praksa da prilikom takvih gradnji investitor projekt financira putem mjesečnih situacija i prema postocima gotovosti. No, kako je rekao, investitor je protumačio ugovornu stavku troškovnika na način da se čelična konstrukcija plati tek kad je most potpuno završen, dodavši kako je nerealno očekivati da izvođač s predujmom od 10 posto vrijednosti cjelokupnog ugovora financira proizvodnju čelične konstrukcije, čija je vrijednost gotovo 50 posto vrijednosti ugovora.

Budući da investitor nije želio plaćati izgradnju mosta po etapama, Viadukt je svojim sredstvima, odnosno kreditom banke, plaćao izgradnju čelične konstrukcije mosta. Zbog problema s gradnjom mosta kopno - otok Čiovo, Viadukt je zapao u financijske probleme i radnicima je značajno kasnila posljednja plaća.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u četvrtak uoči sjednice Vlade kako još nije donesena odluka o tome hoće li Viadukt ostati izvođač radova na tom mostu te da će se odluke vezane uz nastavak gradnje mosta donijeti u petak ili najkasnije u ponedjeljak.

"Najprije se želim ispričati građanima Trogira i Čiova, jer kašnjenje mosta sada je evidentno. Most je trebao biti završen u listopadu, pa smo rekli da će biti gotov do početka sezone, tako da se njima želim ispričati, nisu to zaslužili. Sad u ovom trenutku moramo iznaći najbolje rješenje, čuvajući projekt i financiranje projekta. To je projekt koji se financira od strane Europske unije i u tom ćemo smislu vrlo brzo morati donijeti neke odluke. Odluka će biti sutra ili najkasnije u ponedjeljak", istaknuo je Butković.

Kako se u petak doznaje iz Hrvatskih cesta, odluka o tome hoće li Viadukt nastaviti gradnju tog mosta bit će objavljena u ponedjeljak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:59