BRIEFING

VLADIMIR MINOVSKI: Uber će u Hrvatskoj propasti, a moj Cammeo širi se do Katara

Zbog zabrane uzimanja putnika u zračnoj luci raskinuli smo ugovore s nekoliko hotela jer im goste možemo samo dovesti do aerodroma.
Vladimir Minovski
 Tomislav Krišto/Cropix








Kako se Cammeo priprema za dolazak Ubera?

– Sve što Uber nudi, mi imamo već godinama: aplikacije za vozače, vlastiti sustav... Ono što oni imaju, a mi nemamo jest rad na crno i neplaćanje poreza. I, iskreno, ne razmišljamo o Uberu. Uber se možda isplati u gradovima poput Pariza gdje je vožnja skupa, ali ovdje za to neće biti računice.

Bojite li se da će vam vozači odlaziti u Uber?

– Naši vozači neće odlaziti u Uber, mi smo ih školovali, oni su s nama zadovoljni i većina ih se u Cammeu vidi dugoročno.

Mislite li da je koncept poslovanja Ubera nelegalan?

– Naravno, Uber posluje izvan zakona i mi vjerujemo da državne institucije neće dopustiti takav oblik poslovanja jer bi to značilo poziv svima da posluju na svoju ruku.

Je li Uber za vas ono što ste vi bili za Radio Taxi?

– Nikako. Mi smo legalno pune dvije godine pokušavali dobiti dozvole za poslovanje, certificirali smo svoja vozila i danas pružamo standard kakav Uber nikad neće imati.

Koliko dugo ste otvarali tržište Katara na koje ćete prodati svoj Taksi navigator?

– Oko šest mjeseci. Imali smo puno konzultacija i sada smo došli do finalne faze gdje smo s tri od pet katarskih taksi prijevoznika načelno postigli dogovor i ušli u pregovore.

Mislite li da je realno da će taksisti Radio Taksija također u jednom trenutku početi koristiti vaš proizvod?

– Sumnjam, oni imaju vlastiti sustav kojim su zadovoljni. Naš je sustav namijenjen taksi prijevoznicima u regiji gdje ga koristi 30-ak kompanija, a u Hrvatskoj ga zapravo nismo niti nudili.

Što je uopće Taxi navigator?

– To je cjelovito programsko rješenje za upravljanje taksi kompanijom koje pruža sve – od usluga za vozače do usluga za korisnike, pruža analize i statistike, prati poslovanje...

Imate tako uspješan proizvod da ga žele i Katarci, a domaći putnici i dalje dugo čekaju na Cammeo vozila, otkazujete vožnje, nerijetko vozači ne stignu na odredište?

– Naš je problem, kao i drugih prijevoznika, činjenica da u Zagrebu ne možemo dobiti više od 120 licenci, koliko ih trenutačno imamo. Dakle, nama nedostaje vozača pa smo se zato odlučili širiti franšiznim poslovanjem. Smatramo da ćemo do Nove godine u Zagrebu imati ukupno oko 160 licenci, odnosno vozila.

Kako ste uspjeli zadržati stare cijene, iako je Radio Taksi povisio cijenu usluge jer su stare navodno bile neisplative?

– Zato što imamo vlastiti softver kojim smo optimizirali poslovanje. Osim toga – a to je bila naša strateška odluka – s dizela smo prešli na plin i zato su nam troškovi znatno manji. Nismo podizali cijene, niti ćemo ih uskoro dizati.

Imate li podatak koliko vožnji odradite vikendom kad mladi izlaze?

– Na razini cijele zemlje subotom odradimo oko deset tisuća vožnji tijekom kojih računamo da prevezemo oko 30 tisuća korisnika.

Hoće li se nekako riješiti problem taksi stajališta na aerodromu sada kad se sagradi nova zračna luka? Vožnja velikogoričkim taksijima od Plesa do Zagreba zna iznositi i do 50 eura...

– Mi već dugo apeliramo da se taj problem riješi, ali bezuspješno. Cammeo je zbog zabrane uzimanja putnika na području Zračne luke morao raskinuti nekoliko ugovora s hotelskim kućama jer smo njihove goste mogli isključivo dovesti do aerodroma, ali ne i pokupiti na putu prema gradu. To je velika prepreka za kvalitetno poslovanje.

Kako vašem ocu Kosti ide biznis s restoranom?

– Jako dobro, on je po struci kuhar-konobar pa je u restoranu kao doma. Biznis ide odlično, Zagrebu je nedostajao takav tip restorana, to je jedan južnjački temperament koji je sasvim drukčiji od ostale gradske ponude.

Nije valjda da tata kuha u Svetom Nikoli?

- Ma ne, on samo vodi poslovanje.

Je li restoran nekako povezan s taksi uslugama: imate li popuste za posjetitelje ili nešto slično?

– Pazimo na naše goste kako ne bi sjeli za volan pod utjecajem alkohola. Našim starim klijentima znamo pružati i gratis vožnje jer nam je važno da budu sigurni i da se dobro opuste.

Zašto se vaš otac Kosta više-manje povukao iz javnosti?

– Eto, takav je bio dogovor, da će on preuzeti restoran, a mlađe generacije taksi usluge koje je trebalo digitalizirati, tehnološki unaprijediti.

Što je najbolje od hrane u restoranu Sveti Nikola?

– Ma, sve je super, ali ja osobno obožavam domaću goveđu juhu. Svakome bih je preporučio.

SADRŽAJ JE PREUZET IZ JEDNOG OD PROŠLIH BROJEVA GLOBUSA. DOLJE POGLEDAJTE NASLOVNICU NOVOG BROJA GLOBUSA, KOJEG NA SVIM KIOSCIMA MOŽETE KUPITI OD ČETVRTKA:

Globus_naslovna_1291

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 06:22