UMJETNOST FOTOGRAFIJE

IZLOŽBA CIKLUSA 'METAFORE' BERISLAVE PICEK Radovi o najintimnijim osjećajima autorice

 Goran Sebelic/Cropix
Ljubav, vjera, mir, sklad, sreća, snaga neke su od tema crno-bijelih fotografija

“Sreća” je naslov crno-bijele fotografije djevojčice koja se smije, a čiji je obraz naslonjen na tanki prozirni najlon, iza kojeg stoji i pozira. Sreća je Lucija, kći Berislave Picek.

Fotografkinja je u galeriji Batana u Rovinju otvorila vrlo intimnu izložbu pod nazivom “Metafore”. Izloženo je devet fotografija, isprintanih na platnu, dimenzija 120 puta 160 centimetara. Fotografije su podijeljene po temama, uz sreću, to su ljubav, vjera, mir, sklad... “Ljubav” je tako njezin životni suputnik, fotograf Ivan Posavec, a “Sklad” je prijateljica, plesačica Larisa Navojec, “Ljepota” urednica u Dobroj hrani Mateja Domitrović, “Snaga, energija” je Željka Klemenčić (“Mrvica”)...

Intimni dnevnik

“Nakon ideje o ciklusu, vrlo brzo mi je bilo jasno tko će nositi koju emociju”, kaže fotografkinja. Ciklus je nastajao posljednjih godinu dana. “Na neki način riječ je o mojem intimnom dnevniku. Bilježila sam emocije koje me nose, no pozitivne, nisam željela niti jedan loš osjećaj”, nastavlja.

Fotografije su crno-bijele, suptilne, diskretne, a opet moćne, nježni su prijelazi među tonovima, sve ih zajedno nosi jedan vrlo fini, ženski rukopis. Svi su protagonisti pozirali iza istog prozirnog najlona, u fotografskom ateljeu. Kako su snimljeni iza materijala koji je mek i podatan, naglasak je na siluetama, njihova je mimika važna, kao i pokreti, a pažnju nam ne odvlače bespotrebni detalji. I celofan nosi u sebi metaforu - omata se oko ljudi koji su fotografkinji bliski i važni, na neki ih način štiti od okoline. Ovakva vrsta kompozicije, s druge strane, podsjeća i na touchscreen.

Svatko od protagonista dodiruje dijelom tijela taj najlon, Lucija obrazom, Ivan Posavec nosom, a prijatelj Danijel, svećenik (“Mir”), rukama...

Prikaz sebe same

Na jednoj od fotografija, s naslovom “Korijen, vjera”, nema likova. Ona je posveta autoričinoj teti koja je preminula. “Željela sam predstaviti sve emocije, pa i one prema ljudima kojih više nema u našem životu”, kaže. Na posljednjoj je fotografiji ona sama: “Pošteno je da, ako na taj način tražim od ljudi da se izlože, to učinim i sama”, kaže. Svidjela joj se reakcija publike, dodaje, posjetitelji su razmišljali o tome koju emociju kod njih nosi netko njima blizak.

Kustosica izložbe je Višnja Slavica Gabout. Berislava Picek studirala je na Grafičkom fakultetu, radi u Cropixu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:43