Dizajnerski namještaj predmet je želja mnogih, ne samo isključivo zaljubljenika u dizajn. Kod uređenja doma dizajnerska stolica oplemenit će svaki interijer. I hrvatski dizajneri, kad je riječ o namještaju, imaju se s čime pohvaliti. Barem se takav dojam dobiva pogledom na eksponate izložene u sklopu velike Izložbe hrvatskog dizajna koja se upravo održava u Laubi. Najviše su, kako se čini, zaokupljeni stolicama. Stoga ne čudi da su obje nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva koje se dodjeljuju u kategoriji profesionalnog i studentskog produkt dizajna pokupile upravo stolice dok je nagradu za životno djelo dobio dizjaner Mladen Orešić čija je modularna stolica Modres postala simbolom zagrebačke svakodnevice.
Orešićevi stolci Ergoline, Modres i Uni ‘87, navodi se u obrazloženju nagrade, danas predstavljaju jedan od najprepoznatljivijih primjera tzv. "skrivenog dizajna". To su dizajnirani predmeti koji neprimjetno oblikuju svakodnevni život – od sportskih dvorana i zdravstvenih ustanova do kulturnih i ugostiteljskih prostora. Prema riječima Marka Goluba, upravo ta prisutnost čini ih ikoničnima, ali i često neprimjetnima za običnog promatrača.
Za razliku od Orešićevih stolica namijenjenih širokoj uporabi u svakodnevnom životu, stolice koje su pobijedile u kategoriji profesionalnog dizajna oblikovane su za jedan specifičan prostor i korisnike - nagrađena je, naime, kolekcija namještaja za oltar Axiom Simona Morasija Piperčića koja se sastoji od tri stolice - za svećenika, koncelebranta i ministranta. U opisu rada ističe se da su ove stolice dizajnirane kao skulpturalni objekti kao i da je njihov autor nastojao u njihovom dizajnu postići spoj duhovnosti i dizajna. Dora Mihinjač nagrađena je pak u kategoriji studentskog dizajna za stolicu koja je redizajn školske stolice u suvremenim uvjetima te ujedno hommage stolici "The Standard Chair" Jeana Prouvéa. Njezina se stolica pod nazivom Kos sastoji od okvira izrađenog od zelene savijene čelične šipke i sjedišta napravljenog od furnirskih otpresaka u dinamičkoj kompoziciji.
A iza naziva Nila krije se suvremena interpretacija tradicionalne tipologije tapecirane stolice s rukonaslonom. Ovu su stolicu, koja je dobila posebno priznanje u kategoriji profesionalnog dizajna dizajnirali Ruđer Novak-Mikulić, Tihomir Filipec, Marija Ružić Vukmanić, Marinko Murgić iz Studija Regular Company za tvrtku Artisan.
Osim spomenutih stolica međutim žiriju je za oko zapeo i jedan stol i to u kategoriji studentskih radova. Projekt Ene Čuček, kako se navodi u njegovom opisu, odaje počast svakodnevnom predmetu – stolu, a stavlja naglasak na granicu između funkcionalnog i umjetničkog predmeta:
"Uzimajući u obzir ukorijenjene zadatosti stola kao predmeta, kreirana je nova predodžba istog. Stol svojim vizualnim dojmom, formom i kompozicijom može pripadati različitim ambijentima. Elementi stola, osim što tvore kompoziciju, djeluju funkcionalno i sugeriraju da imaju nove potencijalne funkcije. Različite razine površine daju mogućnost spremanja, odlaganja predmeta i doživljavanja stola na nov način".
Od struke je zapažena i prijenosna lampa studija Grupa (Filip Despot, Ivana Pavić, Tihana Taraba) poznatog među insajderima po svojem dizajnu rasvjetnih tijela minimalisitičkog dizajna. Lampa Igram, prema riječima dizajnera, u kontinuiranoj upotrebi od osam sati, u mogućnosti je osvijetliti površinu stola za kojim sjedi četvero ljudi, dolazi u raznim bojama, a predviđena je i za vanjsku upotrebu te podnosi prskanje i laganu kišu.
Na izložbi je svoje mjesto našao i jedan neobičan krevet.
Naslovljen "Consuming Time" krevet čiji dizajn potpisuje Laura Mrkša sastoji se od 15 joga lopti na napuhavanje zatvorenih u ručno pletenoj mreži. U popratnom obrazloženju ovog rada, koji nije bio u konkurenciji za nagradu, stoji kako se koristi forma kreveta kao alat za istraživanje odmora kao nezavisne aktivnosti, a ne kao sredstvo za povećanje produktivnosti: "U doba kasnog kapitalizma, suvremene tehnologije poput pametnih telefona i društvenih mreža izbrisale su granice između vremena za rad i odmor. Krevet je postao središnji element te transformacije. Prema Beatriz Colomini, on predstavlja konvergenciju cijelog svijeta na najmanji mogući ekran, pretvorivši krevet u plutajući otok u beskrajnom moru informacija".
Pažnju posjetitelja, uglavnom posjetiteljica, privukla su pak ogledala Studija PI arhitektice Ive Pauzar. Dizajnirana su inače za hrvatsku maloprodajnu trgovinu Lunilou X IZAKOVA, u kojoj se nalaze robne marke dječje i ženske odjeće pa se i sastoje od dva komada, većeg i manjeg, koja predstavljaju dvije dobne skupine. Dizajn je, doznajemo iz obrazloženja, inspiriran efektom mreškanja koje stvaraju kapljice vode, a izrađena su od organski oblikovanih konstrukcija od neravnomjerno poliranog nehrđajućeg čelika i poduprta izrezbarenim postoljima od vapnenca — prenamijenjenih od greda stare, srušene crkve.
Od ostalih radova u kategoriji produkt dizajna predstavljeni su, među ostalim, ormar za pića "Bloom Icon" studija Thinkobjects (Maša Vukmanović, Jelena Lukač Kirš, Jakov Šrajer) dizajniranog za tvrtku Milla&Milli koji "na inovativan način preispituje ideju ormara kao takvog" te "Vodek" studija PIN (Nera Nejašmić Kozina, Petar Kozina). Riječ je o suvremeno dizajniranoj česmi, u kojoj voda prolazi kroz jedan vod i konzumira se na tri različita načina: direktna konzumacija ustima, točenje u bocu i skupljanje viška vode koji se ne baca, već se prelijeva u dio za životinje i stalno se nadopunjuje. Vodek je dobio nagradu za najbolji dizajn na natječaju projekta Ars Publicae za novu zagrebačku česmu, nakon čega je uslijedila prva narudžba za Zadar.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....