Adam Wright izdanak je one vrste kreativaca koji su se u filmskoj industriji pojavili iz hensonovske škole lutkarstva, najpoznatijoj po neponovljivoj furioznoj energiji “Muppet Showa”. Tipični Britanac odgojen u art collegeu, visio je po kazalištima od svoje 16. godine, kako kaže, i tamo se rano zainteresirao za tehničku stranu umjetničke kreacije.
Vještine je upijao u Londonu od vrsnih majstora koji su radili u studiju Jima Hensona, i od tada vjeruje u nužnost prenošenja tih vještina na druge, što mu je bio i motiv dolaska u Zagreb, na Svjetski festival animiranog filma Animafest.
Harry Potter
Poznat je kao animatroničar, koji je surađivao na velikim projektima, poput filmova “Mrtva nevjesta” Tima Burtona, “Fantastični gospodin Lisac” Wesa Andersona, “Flintstonesi u Viva Rock Vegas”, “Harry Potter”, "Moje najdraže čudovište" ("Frankenweenie”)… Za animirani filmu “Fantastični gospodin Lisac” izrađivao je armature unutar lutaka.
„Moje najdraže čudovište“: Tim Burton tražio je da pas Sparky bude "tanji"
U filmskom poslu najčešće je bio u situaciji, poput slučaja u filmu „Moje najdraže čudovište“ Tima Burtona, da ima zadaću uzeti nečiju kreaciju i animirati je, ali i dodatno prilagođavati i dorađivati, pa se zatim njegova lutka kopira u mnoštvo kopija i na koncu se počinje snimati film. Posebno je bio angažiran na psu Sparkyju:
- Izradili su ga Mackinnon and Saunders, slavna kompanija iz Manchestera koja izrađuje lutke, ali Burton je poželio da bude malo tanji što je zahtijevalo reinženjering.
Koji je bio vaš zadatak u filmovima o Harryju Potteru?
- Radilo se o velikom filmskom studiju s velikim budžetom i bilo je vremena za iskušavanje novih stvari i testiranja novih tehnologija. Ono što mi je bilo zanimljivo radeći na “Harryju Potteru” je da se mnogo više stvari izrađivalo u ranim danima. Radio sam na drugom i trećem filmu, te ponešto na zadnjem, gdje je mnogo toga bilo kompjutorski generirano. Imao sam sreće što sam, primjerice, izradio monster book. Naime, bio je to predmet koji je glumac morao primiti u ruku, pa je na koncu ipak završio u filmu jer je teže od toga napraviti kompjutorski generiranu sliku.
Adam Wright sastavlja "Monster book"
Prizor iz filma: Knjiga-čudovište
Od svih predmeta koje ste napravili ima li neki na koji ste naročito ponosni?
- Paukovi u “Harryju Potteru”. Iza toga je smiješna priča. Bio je jedan ogroman pauk koji su pokretali lutkari iza scene, pa i ja. To je prilično težak posao, moraš praktički plesati iza scene da bi pokretao tog ogromnog pauka, a tu su još i kompjutorski generirani pauci. Sjećate li se scene s autom? Koristili smo tradicionalne lutke koje napadaju auto, i pet-šest ljudi mora pokretati lutku tog pauka koji napada auto. I na koncu, u završnoj sceni treba odvući tog pauka. Povukli su ga užetom, a jedan kolega i ja smo ga trebali uloviti. Bio je visok preko dva metra i trebali smo ga uloviti, skočili smo, pauk nas je pogodio i nestali smo s vidika kotrljajući se nizbrdo. Zamalo sam slomio prst. To su te uspomene.
Živuća haljina
Radili ste u modnoj industriji. Haljina koju je Lady Gaga nosila na turneji “Monster’s Ball”, ostala je zapamćen pod imenom “Živuća haljina”. Kako je konkretno nastala ta haljina?
- Netko je imao ideju i došao je dizajnerici kostima Vim Burnham. Ona je treba inženjera te su došli do mene. U tom trenutku započinjete konverzaciju, pin-pong ideja i rješenja kako bi se to moglo izvesti. Ona je izradila haljinu, a ja sam je animirao. Trebalo je šest tjedana eksperimentiranja i došli smo konačno do rješenja - haljina koja je oživjela pred nama. Šest tjedana i grupa od najmanje petnaestak ljudi. Na koncu smo odnijeli tu haljinu na koncert, Lady Gaga je bila vrlo profesionalna, stajali smo u publici i u jednom određenom trenutku, dok su nam tinejdžeri vrištali za vratom, nas dvojica tehničara trebali smo stisnuli prekidač. I u tom smo trenutku bili vrlo sretni - jer je proradilo! (smijeh) Bilo je to zastrašujuće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....