TV PONUDA

Disney+ stiže u Hrvatsku: nude Star Wars, Simpsone, kultni ‘Muppet Show‘...

 Disney+
Nudit će 7000 epizoda raznih serija i 500 filmova, a sadržaj se istovremeno može gledati na četiri ekrana

Disney+ stiže u Hrvatsku tijekom ljeta, objavljeno je u srijedu. Streaming platforma tvrtke The Walt Disney Company planira se proširiti u 42 zemlje i na 11 novih područja. Među novim zemljama su Hrvatska, Južna Afrika, Turska, Poljska i Ujedinjeni Arapski Emirati. S ekskluzivnim, originalnim sadržajem i tisućama naslova serija i filmova Disneyja, Pixara, Marvela, Star Warsa, National Geographica i ostalog zabavnog sadržaja koje nudi Star, Disney+ je streaming platforma nekih od omiljenih svjetskih uspješnica.

Iz odnosa s javnošću ove platforme kažu da trenutačno nemaju više informacija o paketima, katalozima, cijenama i drugim detaljima dolaska ove platforme u Hrvatsku. Ipak, s obzirom na to da je platforma već dostupna u svijetu, može se pretpostaviti da će većina naslova biti dostupna i u Hrvatskoj.

image

Osmosatni dokumentarac "The Beatles: Get Back"

Disney+

Ekskluziva na Simpsone

Jedan od serijala koji su ekskluzivno na platformi Disney+ su "Simpsoni" i "Star Wars" saga, a uz sve se, logično, prikazuju i filmovi koji su nastali u kultnom Disneyjevom studiju animacije. Upravo radi tog segmenta ova je platforma na glasu kao najbolja za nešto mlađu publiku.

Ipak, njihova je ponuda široka, imaju oko sedam tisuća epizoda različitih serijala te više od pet stotina filmskih naslova. Prema recentnom izboru The New York Timesa, neki od najboljih filmova koji se trenutačno mogu pogledati na platformi su "The Beatles: Get Back", gotovo osmosatni dokumentarac o kultnom bendu, zatim "Oceans", oda morima u kojoj je narator Pierce Brosnan, "Cruella", film o negativki iz "101 dalmatinca", "Soul", priča o jazz-pijanistu za koju se kaže da je pokrenula novu Disneyjevu eru, "Mandalorian", serija koja se oslanja na "Star Wars" brend, tu je i kultni "The Muppet Show", kao i "Snjeguljica i sedam patuljaka", "Uspavana ljepotica", "Mary Poppins"...

Tu su i suvremeni televizijski klasici, kao što su "Izgubljeni", "Moderna obitelj", "Kako sam upoznao vašu majku", "Futurama"... Ipak, kuriozitet je da Disney+ još nema baš sve Disneyjeve naslove. Razlog je jednostavan - otkupili su ih drugi; neki Pixarovi i Marvelovi naslovi još su uvijek dostupni na Netflixu, a prava na njihovo prikazivanje neće isteći tako skoro.

image

"Cruella"

Disney+

Bogati katalog

Disney+ je u svijetu lansiran u studenom 2019. godine, a trenutačno ima oko 118 milijuna pretplatnika. Očekuju se da će se za dvije godine ta brojka povećati na 230 do 260 milijuna, a, ako im se planovi ostvare, to znači da će imati više pretplatnika nego što ih Netflix sada ima (posljednji podaci kažu da ga plaća 213 milijuna ljudi).

Disney+ je startao otprilike u isto vrijeme kad i Apple TV+ (kojeg još nema u Hrvatskoj), no pretpostavka je da Disney mnogo bolje kotira zbog svojeg bogatog kataloga u kojem su brojni, itekako poznati serijali. Iako Apple TV+ pokušava nadoknaditi zaostatke ulažući u vlastitu produkciju, vjerojatno će im trebati godine i godine da dosegnu razinu koju ima Disney, kojem je prednost desetljećima duga tradicija, ili Netflix, koji kao brend također postoji od 1998., a s digitalnim je servisom počeo u pionirskoj 2007. godini.

U svakom slučaju, Disney+ je, uz Neflix i HBO, predvodnik streaming industrije - HBO ima oko 78 milijuna ljudi, na Hulu je pretplaćeno njih oko 44 milijuna, dok Apple TV+ ne dijeli svoje podatke koji bi svjedočili njihovoj popularnosti.

Kako se Disney, osim zbog kultnih naslova, uspio tako brzo probiti, premda ima oko pet puta manje naslova od Netflixa? Jedan od odgovora sigurno je u relativno niskoj cijeni pretplate. Na američkom tržištu mjesečna pretplata stoji osam dolara, a godišnju 80. Na mjesečnoj je bazi na tamošnjem tržištu Disney dolar jeftiniji od bazične tarife Netflixa, a, isto kao i na njemu, sadržaj se istodobno može gledati na četiri ekrana, iako je na Disneyju moguće napraviti sedam profila koji koriste isti račun.

Posebnost platforme Disney+ je i što na američkom tržištu nude pakete u kojima vlastitu pretplatu nude u kombinaciji s drugim uslugama - da biste gledali Disney+, Hulu i ESPN, platit ćete 14 dolara na mjesec.

image

"Soul"

Disney+

Premium pretplata

Na svojem domicilnom američkom tržištu Disney+ nudi i tzv. Premier Access opciju u kojoj za dodatnih 30 dolara dobivate mogućnost gledanja naslova koji još igraju u kinima. Taj su paket pokrenuli s filmom "Mulan" u rujnu 2020. godine, a obično naslovi koji se mogu gledati na toj opciji dođu u regularnu ponudu tri mjeseca nakon Premiera.

Disney+ je rezultat strategije s kojom se počelo još davne 2004., kad su otkupili prava na "The Muppet Show", pa su dvije godine kasnije krenuli i s Pixarovim filmovima, a onda i s Lucasfimom, National Geographicom, Marvelom i Foxom. U svakom slučaju, formula im se za sada pokazala uspješna; nude široku paletu sadržaja koji su zanimljivi i djeci i tinejdžerima i odraslima, a upravo su zbog široke zanimljivosti demografskim skupinama i uspjeli konkurirati najvećem Netflixu. Ipak, neki sumnjaju u to da Disney uspjeti baš toliko rasti koliko im je u planu.

Prema pisanju portala Next TV, bit će mnogo teže osigurati drugih sto milijuna pretplatnika nego što je bilo prvih, posebno na američkom i indijskom tržištu, koja su im trenutačno najvažnija, a na kojima konkurencija streaming servisa gotovo iz dana u dan postaje sve veća.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 14:16