
Ime joj je Lesley Lawson (rođena Hornby) i kao tinejdžerica postala je jedno od lica Londona šezdesetih. Vitka djevojka kratke plave kose, otvorenih, plavih očiju uokvirenih crnim eyelinerom te izraženim trepavicama te nosa posutog pjegicama prometnula se u jednu od najprominentnijih figura britanske pop-kulture oblikovavši uz, primjerice, Beatlese i Rolling Stonese, kulturalni trenutak znan kao "swinging sixties". O njenom kulturološkom značaju svjedoči i činjenica da je njen nadimak Twiggy, po kojem je javnost poznaje, postao općom imenicom kojom se, čak i u Hrvatskoj, može opisati vitka djevojka.
Modna ikona proslavljeni nadimak duguje, piše Hello!, svojoj krhkoj silueti, zbog koje ju je frizer Nigel Davis (kasnije je postao poznat kao Justin de Villeneuve) prozvao Twigs (eng. twig - grančica).
Ubrzo nakon što je njenu fotografiju, obješenu na zidu salona, pak, spazio modni novinar Daily Expressa, Twiggy je proglašena "Licem ‘66" te Britankom godine, uskoro je osvanula i na naslovnici Voguea te je lansirana njena karijera svjetski poznatog modela, kojim se bavi i dokumentarac "Twiggy" redateljice Sadie Frost, koji će uskoro biti prikazan i u sklopu ZagrebDoxa.
Početnu skepsu njena oca, koji je Twiggy i njenim sestrama, za razliku od majke, tvorničke radnice, pružao stabilnost, umirila je prisutnost njezina dečka i menadžera Justina de Villeuneuvea. Iako se na ljubavni odnos 25-godišnjeg muškarca i 15-godišnjakinje ne gleda blagonaklono, Twiggy tvrdi da joj je njegova prisutnost na snimanjima uistinu pružila određenu zaštitu. Njegova sveprisutnost (s Twiggy bi dolazio čak i na talk show) s vremenom je ipak postala smetnja, a ona je zaključila da je vrijeme za prekid.
Dokumentarcem o tinejdžerskoj senzaciji šezdesetih, koji donosi arhivske snimke, ali i komentare poput onih glumica Joanne Lumley, Brooke Shields te Sienne Miller, Frost je još jednom fokus stavila na spomenutu eru; prije Twiggy, dokumentarcem "Quant" svjetlo je bacila na modnu dizajnericu Mary Quant, koja je dala svoj obol popularizaciji mini suknje, modnog artikla karakterističnog za to razdoblje. Naime, kako piše Historic-UK, moda je zrcalila mnoge društvene promjene. Vrijeme slobode i nade odrazilo se, stoga, i na popularnosti mini suknje i haljine, dizajniranih s ciljem oslobađanja žena (tijekom šezdesetih u Velikoj Britaniji porastao je i utjecaj feminizma, legalizirana je kontraceptivna pilula, a žene su postale neovisnije no što su bile dotad). Novu modu, koja je ženama dopuštala da "trče i skaču", u izvedbi Mary Quant krasili su jednostavni geometrijski oblici i boje koji su u prvi plan doveli novu vrstu ženstvenosti te mladenački stil, u kojem je zabljesnula i Twiggy, tinejdžerica iz radničke klase, sa sjevera Londona, čiji izgled, smatra dizajnerica Stella McCartney, "muti granice između muškog i ženskog".
Danas 75-godišnja Twiggy, koja je nakon strelovitog uspjeha u modnoj industriji, nastupala na Broadwayu i West Endu, vodila televizijske emisije i glumila, u zreloj dobi vratila se modi. Bila je, piše Woman‘s Wear Daily, dio reklamnih kampanja brendova poput Marks & Spencera te Charlotte Tilbury, a pokrenula je i svoju liniju Twiggy London za HSN.
Za ulogu u mjuziklu Kena Russella "The Boy Friend" nagrađena je dvama Zlatnim globusima, a nastup na Broadwayu priskrbio joj je i nominaciju za nagradu Tony.
No, javno djelovanje sa sobom nosi i kritike.
Neki muški novinari sugerirali su da loše utječe na mlade Europljanke koje su se, kako bi izgledale poput Twiggy, izgladnjivale.
"Krivili su me da sam suviše mršava, no ja nisam bila na dijeti. Samo sam bila mlada i mršava", odgovorila je.
Nije izbjegla, piše The Guardian, niti patronizirajući tretman poput onoga Woodyja Allena, koji je manekenku tražio da podijeli imena svojih najdražih filozofa.
"Pokušavao me prikazati glupom. Potonula sam. Sjećam se da sam ga gledala, očima ga preklinjući da prestane", priznala je Twiggy, koja je njegovo ponašanje doživjela, prije svega, nepristojnim.
"Da sam u tridesetima, kao što je on tada bio, nipošto se ne bih tako ponašala prema nekome tko ima 17", uvjerena je.
Iako priznaje da je tijekom toga intervjua bila nervozna te se suzdržavala od plača, ‘lopticu‘ je dovitljivo ‘prebacila na njegov teren‘. "A koji su tvoji omiljeni filozofi?", upitala je redatelja koji nije uspio iznjedriti ništa doli izmotavanja.
Seksistički su pak bili komentari nekih voditelja koji su je, čak i nakon što je osvojila dva Zlatna globusa, ispitivali o mjerama i težini, umjesto o postignućima. Spekulirali su i hoće li joj karijera, ako dobije na težini, krenuti nizbrdo te izražavali čežnju za slikom Twiggy u kupaćem kostimu.
U privatnoj sferi realizirala se kao supruga, majka i baka. S prvim suprugom Michaelom Witneyjem, koji je preminuo 1983. godine, ima kći Carly, a s drugim suprugom Leighjem Lawsonom u braku je gotovo četrdeset godina. Baka je petero unučadi. Kada je njenoj unučici bilo šest godina, piše The Guardian, svoju elegantnu baku ugledala je na plakatu Marks & Spencera te njenu sliku poljubila.
Uspjeh je, veli njen prijatelj Dustin Hoffman, "nije ni na koji način promijenio. Onakva je, kakva je".
"Twiggy je bila međunarodna zvijezda, a bila je i duhovita, pojavila se čak i u ‘The Muppet Showu‘. Njena je poniznost nevjerojatna, ona stoji s obje noge na zemlji, nije nimalo pretenciozna", zaključuje Frost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....