PIŠE JURICA PAVIČIĆ

Ljudi koji rade umjetnost gotovo nikad ne sliče umjetnosti koju rade

Dalibor Matanić

 Biljana Blivajs/cropix/
Matanić je snimio najuspješniji hrvatski film. Ali što točno gubimo sad kad je canceliran?

Prije nekoliko desetljeća kao mladi novinarski urednik poslao sam novinskog kolegu da intervjuira jednog (i tada i sada) slavnog češkog redatelja. Redatelj o kojem je riječ bio je poznat po slatkim, šarmantnim čovjekoljubivim filmovima u kojima se blago glade ljudske mane i uzdiže tzv. male ljude.

Novinar kojeg sam poslao vratio se u redakciju zgranut. Redatelj o kojem je riječ prvo mu je tražio novac, potom mu je tijekom cijelog intervjua držao okrenuta leđa, a dobar dio intervjua svodio se na mrzovoljno opanjkavanje konkurenata, žirija, nagrada, kolega i bivših suradnika. Do kraja ću života pamtiti rečenicu koju je tada izgovorio moj novinski suradnik. "Opet se pokazalo", rekao je, "da su ljudi koji pričaju tople ljudske priče u principu ološ."

Doista:...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 00:51