
Romeo i Julija, par daljinski upravljanih robota, tijekom tri tjedna 2022., spustili su se na dno sjevernoatlantskog oceana kako bi snimili olupinu Titanica. Riječ je o dosad najvećem projektu podvodnog skeniranja, koji je rezultirao 3D replikom potonulog broda u stvarnoj veličini, čija razina detalja omogućuje istraživačima da steknu nove uvide u posljednje trenutke broda. Za stvaranje modela broda korišteno je 715 tisuća digitalnih fotografija.
Projekt je pokrenuo Anthony Geffen, redatelj opsjednut Titanicom, koji se udružio s tvrtkom za kartiranje morskih dubina Magellan i čitavim timom stručnjaka, a sve je kulminiralo novim dokumentarcem National Geographica "Titanic: The Digital Resurrection" ("Titanic: Digitalno uskrsnuće") koji donosi priču o tom velikom pothvatu.
"Sada smo u novom dobu Titanica, stvorili smo digitalnog blizanca olupine Titanica, što znači da konačno možemo znati mnoge stvari koje su se dogodile te kobne noći", izjavio je redatelj.
Model prikazuje ono što je prije postojalo samo u mašti - sliku Titanica na morskom dnu. Skeniranje je toliko detaljno da se osobni predmeti, koji su bili razbacani po površini mogu pregledati izbliza. To uključuje džepne satove, torbice, kovanice i češljeve...
Nova simulacija provedena kao dio studije odgovara na temeljno pitanje: kako je navodno nepotopivi brod potonuo? Simulacija pokazuje da je brod tek okrznuo santu leda u trajanju od šest sekundi. Pukotine koje su nastale, iako male s obzirom na veličinu broda, protežu se duž uskog dijela trupa broda, na velikoj duljini, kroz šest odjeljaka. Da je udarac bio kraći i da su probijene samo četiri, brod vjerojatno ne bi potonuo.
Digitalni model donosi i druga značajna otkrića, primjerice, ona vezana za sudbinu prvog časnika Williama Murdocha. Dosad se pretpostavljalo da je Murdoch napustio svoju dužnost. Međutim, precizno pozicioniranje sohe čamca za spašavanje u olupini podupire svjedočenje drugog časnika Charlesa Lightollera da se Murdoch aktivno pripremao za spuštanje čamca za spašavanje kad ga je odnijelo more.
Komentari
0