ODGOVOR J. PAVIČIĆU

‘Pavičić svojim tekstom vrijeđa i svoje kolege koji nisu njegovi istomišljenici. Zanimljiva je ta bahatost ...‘

Anita Juka

 Vedran Peteh/Cropix
Ni Ivona ni Anita Juka nikada se nisu bavile politikom. Njihovi prijašnji filmovi prikazivani su u Cannesu, na Sundanceu i Berlinaleu, Karlovim Varima i drugim festivalima A kategorije

"Izbor toga kandidata (kandidata za Oscara) povod je za neprestane strukovne svađe i praktički svakogodišnji skandal."

Film "Lijepa večer, lijep dan" nije izazvao nikakve svađe u struci kako gospodin Pavičić insinuira svojim uvodom. Naprotiv, film je bio izabran od 12 predstavnika različitih strukovnih filmskih udruga jednoglasnom odlukom u prvom krugu glasanja. Kolege kažu da je prvi put u povijesti biranja hrvatskog kandidata za Oscara bilo da je naš film izabran jednoglasnom odlukom i to u prvom krugu glasanja, što nas čini posebno ponosnim jer očito pokazuje izuzetnu kvalitetu filma i jedinstvo struke u mišljenju oko istog.

"Kada čovjek sluša grozničave prepirke oko kandidata i marketinškog novca, stječe dojam da bi samo trebalo napokon odabrati dobar film i dati mu u ruksak dovoljno novca za PR, pa da se pred nama otvore dveri oskarovske. Je li doista tako? Dajte da vam prišapnem na uho: nije."

Mi nećemo šaptati na uho gospodinu Pavičiću, već ćemo javno reći - novac je izuzetno važan za promociju filma u oskarovskoj kampanji, zapravo neophodan, inače ga druge države, produkcijske kuće i filmski studiji ne bi trošili u milijunskim iznosima. Kako gospodin Pavičić nije producirao niti jedan film niti ima ikakvo iskustvo u oskarovskim kampanjama, napisao je neistinu na temelju svoje mašte i zle namjere da se još više umanji budžet za promociju filma. S obzirom na to da daleko veći znalci od Jurice Pavičića ulažu milijunske iznose u promociju i marketing filmova za vrijeme Oscar kampanje, ove tvrdnje Jurice Pavičića su neprofesionalne, neutemeljene i dokazuju zlu namjeru Jurice Pavičića da pred širom javnošću našteti našoj časti i ugledu.

"Nominacija Američke akademije za najbolji internacionalni film ili kolokvijalno ‘Strani Oscar‘ nije tako utjecajno priznanje kako se najčešće misli."

Cijeli pasus u kojem gospodin Pavičić govori kako je nagrada Oscar manje važna od europskih nagrada jest opet neistina, jer i mala djeca znaju da je Oscar najprestižnija filmska nagrada na planetu. Nadalje, njegova teorija da je ta nagrada ovisna o uspjehu filmova na nekim festivalima jest također netočna, jer kako je i sam naveo, itekako postoje nominirani filmovi, a i dobitnici Oscara koji nisu bili nagrađeni na prethodnim festivalima.

"(...) autorice su filma unajmile kino na rubu Zagreba gdje su ga prikazivale tjedan dana u napola konspirativnim uvjetima."

Naš velebni kritičar Jurica Pavičić trebao bi znati da je autorica filma jedna - Ivona Juka, koja je scenaristica i redateljica filma, dakle nema množine. Također, odluka o prikazivanju filma jest odluka također jedne osobe, producentice Anite Juke. Film nije prikazivan na rubu grada, već u gradu Zagrebu, niti je polukonspirativno prikazivan, već je prikazivan javno, s reklamama. Dio reklama vrtio se čak i u Jutarnjem listu, u kojem Jurica Pavičić prima plaću, pa minimalan angažman i istraživačko novinarstvo ne bi škodili Jurici Pavičiću u pisanju tekstova.

"Njime se koristio i jedan utjecajni ‘filmski producent‘ iz regije, a zove se Aleksandar Vučić."

Uspoređivanje Ivone Juke i Anite Juke, koje iza sebe imaju respektabilne filmske karijere, s političarom Aleksandrom Vučićem jest namjerno zlobna usporedba kojom se pokušava diskreditirati rad, dostignuća i karijere redateljice Ivone Juke i producentice Anite Juke. Ni Ivona ni Anita Juka nikada se nisu bavile politikom. Njihovi prijašnji filmovi prikazivani su u Cannesu (2022. dva filma u službenoj konkurenciji), na Sundanceu i Berlinaleu (2023.), Karlovim Varima i brojnim drugim festivalima A kategorije. "Ti mene nosiš" bio je prvi film koji je Netflix otkupio za cijeli svijet itd. Dakle, očito je da se radi o namjernom pokušaju diskreditiranja s usporedbom s osobom koja se uopće ne bavi filmom, već politikom.

"On je također organizirao fejkanu pseudodistribuciju ‘Dare iz Jasenovca‘ kako bi se film mogao formalno kandidirati za Oscare, a kako bi izbjegao da ga glavnina struke i kritike prije toga vidi i (očekivalo se) popljuje. Sestre Juka poslužile su se istim trikom uspješno."

Film "Lijepa večer, lijep dan" bio je u točno propisanoj distribuciji po pravilima američke akademije i nitko se nije služio "trikovima", kako gospodin Pavičić navodi. Kao novinar, ako piše o ovoj temi, morao je pročitati pravilnik prijave za nagradu Oscar i znati da nije nikakav "trik" u pitanju, već procedura koja je strogo propisana od američke akademije. Nadalje, on opet klevetnički uspoređuje Ivonu Juku i Anitu Juku s Aleksandrom Vučićem, bez ikakva povoda i veze vjerojatno baš stoga jer takva usporedba kod šire domaće javnosti izaziva negativne konotacije. Kako Jurica Pavičić nije gledao film, također ne može navoditi da se očekuje da će kritika film popljuvati. Naprotiv, izašle su izrazito pozitivne kritike o filmu. Uz to, ti kritičari su gledali film, dakle njihove kritike dokazuju neistine koje je gospodin Pavičić iznio u tekstu.

"A moji blesaviji kolege iz ponekih liberalnih portala potrudili su se to obznaniti."

Jurica Pavičić ovim tekstom vrijeđa i svoje kolege koji nisu njegovi istomišljenici, odnosno sve novinare koji su pohvalili film naziva "blesavima". Zanimljiva je ta bahatost Jurice Pavičića i čime se postavlja kao vrhovni autoritet nad ostalim kolegama, novinarima i kritičarima.

"U toj hollywoodskoj samopromociji ima, međutim, puno nepodnošljivog cinizma."

Ivona Juka i Anita Juka promovirale su svoj film u Los Angelesu, a njihov rad u promociji nazvati "hollywoodskom samopromocijom" jest kleveta. Zanimljivo da gospodin Jurica Pavičić smatra da drugi promoviraju svoj film, a njih dvije da promoviraju sebe. Rad u promociji filma izuzetno je zahtjevan i težak, a gospodin Pavičić grubo omalovažava trud i rad redateljice i producentice filma "Lijepa večer, lijep dan". Ovdje je jasno da Jurica Pavičić gaji osobni animozitet prema Ivoni i Aniti Juki, te ga plasira široj javnosti putem medija.

"Redateljica i producentica ‘Lijepe večeri, lijepog dana‘ bile su glasne i gorljive akterice konzervativno-klerikalnog juriša na hrvatsku kinematografiju koji se odvijao tijekom 2015. i 2016. te razdoblja kratkotrajne Karamarkove vlade."

Autor teksta Jurica Pavičić iznio je grubu klevetu na račun Ivone i Anite Juke. Ni Ivona Juka ni Anita Juka nikada nisu sudjelovale u "konzervativno-klerikalnom jurišu", on ne zna privatne stavove autorice i producentice, kao što ne zna ni njihovu političku pripadnost, a zlonamjerno ih povezuje s određenom skupinom, i to izmišlja. Ivona Juka i Anita Juka su isključivo neovisno kritizirale tadašnjeg ravnatelja HAVC-a Hrvoja Hribara, koji je financirao knjige gospodina Jurice Pavičića, a koje su, koliko znamo, besmisleno financirane, jer "trik" gospodina Pavičića jest da nitko i ne zna da su knjige financirane, niti ih itko čita. Jurica Pavičić nije neovisan novinar jer je primao potpore od HAVC-a za izdavanja svojih knjiga, koje, da mu šapnemo na uho: gotovo nitko nije kupio ni pročitao.

Jurica Pavičić u tekstu neutemeljeno optužuje Ivonu Juku i Anitu Juku za "neslobode" današnjih autora. Ovo je utuživa kleveta, jer iznosi privatno mišljenje bez ikakva utemeljenja na činjenicama.

"(...) zdrave snage (...)"

Ivonu i Anitu Juka stavlja u pogrdan kontekst, kao da su "zdrave snage", insinuirajući pritom suprotno, da su "bolesne snage" kinematografije.

Jurica Pavičić sestre Juka naziva "petom kolonom", što je teško vrijeđanje i posve neutemeljeno na činjenicama.

Jurica Pavičić navodi kako je danas u hrvatskoj kinematografiji lagodnije napraviti "pro gay film".

U povijesti produkcija svih filmova koje smo radili, za ovaj film nas je odbio najveći broj fondova, banka u kojoj smo dizali kredit za završetak snimanja filma napisala nam je da nas odbija zbog "reputacijskog rizika", u ovom demantiju nema ni mjesta da napišemo sve predrasude s kojima smo se susreli, pa ljubazno molimo Juricu Pavičića da napravi istraživanje prije pisanja budućih članaka. Vjerujemo da je Jurici Pavičiću teško što ne dobiva više potpore od HAVC-a za svoje knjige (jer smo otvoreno kritizirali rad tadašnjeg ravnatelja HAVC-a i strukturu koja mu je dodjeljivala novac), ali onda bi trebao na početku članka napisati PROMO kako ne bi čitatelje doveo u zabludu da se radi o neovisnom novinarstvu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. siječanj 2025 09:31