PIŠE JURICA PAVIČIĆ

Penelope Cruz sjajno glumi buržujku na rubu bipolarnosti, klizi od euforije do depresije. To joj je uloga života

L‘Immensita film

Film ‘L‘Immensità‘ (Beskrajna ljubav) talijanskog redatelja Emmanuelea Crialesea natrpan je muzikom epohe 70-ih, od Celentana do Raffaele Carrà

Igrane filmove, kao i romane, pišu i snimaju- odrasli. Ti odrasli rado snimaju i pišu o svom vlastitom djetinjstvu. A kad takav film nastane, on neizbježno postane film o nečem drugom. Naime- o povijesnoj epohi kad su autori bili djeca.

Federico Fellini snimio je 60-ih "Amarcord" i kroz priču o odrastanju opisao provincijsku Italiju ere fašizma. Elena Ferrante napisala je "Lažljivi život odraslih", te kroz priču o odrastanju početkom 90-ih opisala ozračje povijesnog sloma ljevice. Paolo Sorrentino je u "Božjoj ruci" opisao vlastito djetinjstvo, i usput dočarao Napulj 80-ih, na vrhuncu opčinjenosti Diegom Maradonom. Priča o jednom djetinjstvu u svim se tim slučajevima pretvorila u esej o povijesnoj epohi.

Isto bi se moglo reći i za film...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 07:52