
U prvom desetljeću novog milenija Josh Hartnett bio je jedan od najzanimljivijih holivudskih glumaca mlađe generacije. Proslavili su ga spektakli "Pearl Harbor" i "Pad Crnog jastreba", no najzanimljivije uloge ostvario je u uvrnutim krimićima kakvi su "Opaki igrači" (Lucky Number Slevin), "Sin City" i "Crna dalija". Valjda nije trebao nastupiti u hvaljenoj horor seriji "Penny Dreadful", koja je, istina, prošla dobro ali mu je karijera nakon toga krenula nizbrdo. Da ga nismo prije dvije godine vidjeli u manjoj ulozi u Oscarom nagrađenom "Oppenheimeru", pomislili bi da je na putu bez povratka, međutim, evo ga sad kao glavnog protagonista u luckastoj krimi zafrkanciji "Borba ili bijeg", čije sve slabosti treba otpisati na činjenicu da ju je producirao Sky Cinema i da je u Ujedinjenom Kraljevstvu prikazana isključivo na televiziji. Iako je to britansko-američka koprodukcija, glavnina filma realizirana je u Mađarskoj, što nije neki problem budući da se glavnina radnje odigrava u zrakoplovu.
Hartnett glumi bivšeg specijalca Lucasa Reyesa, trebao je imati povlašteni status jer je ljubakao sa svojom šeficom, no poslije se zamjerio krivoj osobi i dospio je u nemilost. Završio je u Jugoistočnoj Aziji, vječito pijan, no tada je zatrebao svojoj bivšoj agenciji i u trenu je vraćen u nekadašnju službu. Postaje zaštitar osobi za koju ni ne zna kako izgleda, tek u zrakoplovu otkriva da je to mlada stjuardesa azijskog podrijetla za kojom je raspisana neformalna međunarodna potjernica, pa je pokušavaju uhvatiti lovci na ucjene svih nacija. Što je cura skrivila? Kao djevojčicu prodali su je u roblje i već bi završila kao prostitutka, da njezini vlasnici nisu otkrili da je talentirana hakerica, i to ne bilo kakva, nego s umijećem da otkriva patente vrijedne milijarde dolara.
Ispada da je zrakoplov, koji leti iz Bangkoka za San Francisco, krcat tipovima koji bi je rado uhvatili i preprodali, međutim, na tjeralici je i sam Lucas. Kad započne potjera između zrakoplovnih sjedala i različitih katova u letjelici film se pretvara u parodiju, u kojoj se koriste najrazličitija oružja, od mašinke do motorne pile, no da bi tako nešto funkcioniralo, potreban je redatelj kalibra Quentina Tarantina, a ne James Madigan, koji je dosad radio kao pomoćnik na televizijskim serijama i majstor specijalnih efekata. Da gledate film kod kuće na malom ekranu, zasigurno ne biste imali suviše prigovora, no ovako brzo zažalite promašeni odlazak u kino. q Nenad Polimac
Komentari
0