
Na programu koncerta Dubrovačkog simfonijskog orkestra u sklopu 70. Dubrovačkih ljetnih igara, održanom u ponedjeljak, 12. kolovoza, uz dva monumentalna djela glazbene literature, „Koncerta za violinu i orkestar u D-duru“ P. I. Čajkovskog i Beethovenove „3. simfoniju u Es-duru“, praizvedena je i skladba „Ciklus.mp3“ dubrovačkog skladatelja Ivana Violića.

Koncertom je ravnao Ivo Lipanović, a kao solistica je nastupila violinistica Katarina Kutnar.
U skladbi Ivana Violića, apsolventa na studiju Kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, mogu se razabrati četiri dijela klasičnog ciklusa „komprimirana“ u jedan stavak (početni puls iz kojeg proizlaze repetitivni kratki tonovi i dugi tonovi koji stvaraju prvu sliku – gušći zvuk i širi potezi, gradacija do vrhunca – novi, vrlo tih početak, izgrađivanje prozračnog zvuka – kratak finalni dio, energična najava završetka i smirenje na kraju).

Umjesto „uobičajenog linearnog doživljavanja protoka vremena“, skladba slušateljima nudi četiri različite, ugodne zvukovne slike u kojima se samo kao obrisi naziru elementi klasičnog ciklusa poput melodija, forme i kontrastnih karaktera.

Katarina Kutnar, violinistica koja je 2017. godine diplomirala na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, a trenutno se na Visokoj školi za glazbu „Franz Liszt“ u Weimaru usavršava u području komorne glazbe, odgovorno je pristupila interpretaciji Čajkovskijevog koncerta.ž

Virtuozne dijelove izvela je precizno, a u izvedbi ekspresivnih dijelova, koji se u ovoj skladbi javljaju u rasponu od zaneseno romantičnih, preko sjetnih, do onih plesnih i rustikalnih, Katarina Kutnar ostvarila je i prenijela veliku raznolikost karaktera bez interpretacijske razmetljivosti.
Drugi dio koncerta ispunila je izvedba Beethovenove „Herojske simfonije“. Djelo koje svoj naslov opravdava trajanjem, proporcijama stavaka, zvukom orkestra i karakterom, koji nije samo „odvažan“ i „junački“ već je „herojski opsežan“, u Atriju Kneževa dvora stvorilo je veličanstven ugođaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....