HRVATSKA NA EUROSONGU

HRVATSKO DRUŠTVO SKLADATELJA RAZOČARANO NAČINOM IZBORA PJESME ZA EUROSONG 'Nakon 60 godina, Hrvatska će se natjecati pjesmom stranih autora'

 Ronald Goršić/CROPIX

Hrvatsko društvo skladatelja (HDS) razočarano je načinom izbora pjesme koja će Hrvatsku predstavljati na 61. natjecanju za pjesmu Eurovizije te smatra da se to nije smjelo dopustiti zbog toga što Hrvatska ima uspješnu glazbenu industriju, iz razloga poslovne prirode te zbog očuvanja hrvatskoga identiteta.

"Neugodno nas je iznenadila i razočarala informacija o presedanu koji je učinila Hrvatska radio televizija. Nakon 60 godina, Hrvatska se na Eurosongu neće natjecati hrvatskom pjesmom, već pjesmom stranih autora", ističe HDS u priopćenju kojim je u ponedjeljak reagiralo na način izbora pjesme za Eurosong.

Kao jedan od razloga zbog kojih bi se Hrvatska na Eurosongu trebala natjecati s hrvatskom pjesmom HDS navodi očuvanje hrvatskog identiteta. "Hrvatska je skupo platila svoju državnost i nacionalnu opstojnost. Danas se ona, na sreću, ne čuva puškom, nego njegovanjem hrvatskog jezika, glazbenih i ostalih kulturnih izričaja, te angažiranjem nacionalnih resursa i ljudi koji u Hrvatskoj žive i rade. Tko to ignorira, prodaje u bescjenje dio hrvatskog identiteta. Svijest o tome trebala bi postojati kod hrvatskih građana, a posebno među djelatnicima institucija kakva je Hrvatska radio televizija", ističu iz HDS-a.

Pritom apeliraju na "odgovorne u HRT-u da idućih godina bolje osvijeste svoju ulogu nacionalne javne televizije i da prilikom izbora pjesme za Eurosong posegnu za nacionalnim resursima i ljudima koji ih čine".

HDS ističe da Hrvatska ima glazbenu industriju, uspješnu u zemlji i u inozemstvu te podsjeća da u Hrvatskoj postoji niz aktivnih skladatelja od kojih je "jedan svojedobno napisao pobjedničku pjesmu Eurosonga, a njih nekoliko je stvorilo pjesme koje su se u proteklih dvadesetak godina plasirale među prvih pet".

Način odabira pjesme kojom će se Hrvatska ove godine predstaviti na Eurosongu HDS uspoređuje sa situacijom koja bi nastala kad bi francuska javna televizija na međunarodno kulinarsko natjecanje poslala talijanski ili njemački specijalitet. "To može biti odlično jelo, ali to sigurno nije način promocije vlastitih nacionalnih resursa, talenata i tradicije", smatra HDS.

Obrazlažući razloge poslovne prirode, HDS podsjeća da je svaka pjesma i komercijalni proizvod, odnosno poslovni pothvat u koji su skladatelj, tekstopisac i izvođači uložili svoj talent, znanje i vrijeme, aranžer i producent svoje tehničke i stručne resurse, a diskograf i izdavač svoj novac i infrastrukturu. "Koristiti moćnu platformu Eurosonga, koja je sufinancirana novcem platiša RTV pristojbe, kako bi se promovirala pjesma koja nije proizašla iz tog nacionalnog lanca, predstavlja propust i štetu nacionalnoj ekonomiji",

HDS posebno problematičnim smatra način na koji je došlo do odabira pjesme "Lighthouse", odnosno to što je pjesma izabrana "odlukom strane korporacije koja si je prisvojila pobjednicu natjecanja The Voice (na što možda i ima pravo), ali kojoj su usput prepuštena upravljačka prava nad repertoarom koji će pobjednica izvoditi na Eurosongu, što predstavlja neprimjerenu privatizaciju resursa HRT-a".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:39