PROVOKATIVNI NASTUP

Konačno u Hrvatsku stiže rap-rave senzacija Die Antword. Mnogi misle da su moderne nakaze...

Ninja i Yo-Landi glas su južnoafričkog “bijelog smeća”, mladih ljudi bez perspektive koji pune predgrađa te se pokušavaju nositi s prošlošću i uništenim društvom koje su naslijedili

ZAGREB - Die Antwoord su bez sumnje jedna od najvećih senzacija u glazbenom svijetu, a u gotovo desetljeće postojanja bend ne prestaje iznenađivati svojom pojavom. Hrvatska je dugo čekala na njihov dolazak, a premijerni nastup na rasporedu je u ponedjeljak 13. lipnja u paviljonu 9 Zagrebačkog Velesajma.

Rap-rave atrakcija iz Cape Towna u Južnoafričkoj Republici osnovana je 2008. godine, a članovi su reperi Ninja i Yo-Landi Visser te DJ Hi-Tek. Ovaj trojac uzdrmao je glazbenu scenu sa svojom provokativnim glazbom i pojavom koje prate viralni spotovi i adrenalinski nastupi. "Enter the Ninja", “Evil Boy”, "I Fink U Freeky" i "Fatty Boom Boom”, "Pitbull Terrier" ili “Ugly Boy” pjesme su koje su ostale zabilježene u popularnoj kulturi i prenose zef filozofiju benda koja se munjevito proširila po svijetu.

Glazbeni stil južnoafričkog 'bijelog smeća'

Iako se činilo da su se pojavili iznenada, Ninja i Yo-Landi su je već bili poznati u svojoj zemlji preko satiričnog projekta MaxnormalTV u kojem su nosili odijela i izvodili motivacijski hip-hop. Sljedeći korak je bio bend. Reper Ninja koji je u potpunosti prekrivenog nasumičnim tetovažama i nastupa u boksericama, Yo-Landi Visser, mini plavuša koja ima glas djevojčice, te DJ Hi-Tek koji je zadužen za beatove, čine grupu Die Antwoord, što na Afrikaans jeziku znači odgovor, a karijeru su počeli gotovo odmah nakon objave albuma “$O$” iz 2009. kojeg su stavili na besplatan download.

Glazbu koju izvode i cijeli stil definiraju kao “zef”, a mješavina je to rave i rap glazbe i hip-hopa u kombinaciji s jakim vizulanim izričajem i odličnim spotovima koji donose priču s ruba urbanog društva i siromašnih ulica južnoafričkog Cape Towna. Ninja i Yo-Landi glas su južnoafričkog “bijelog smeća”, mladih ljudi bez perspektive koji pune predgrađa i pokušavaju se nositi s prošlošću (Yo-Landi nikad nije upoznala svoje roditelje i odrasla je u internatu) i uništenim društvom koje su naslijedili.

Ross Garrett / BINA

Zef koji je prije označavao siromaštvo i uobičajenu pojavu, posredstvom Die Antwoorda je postalo nešto svježe i zanimljivo, te hibridni glazbeni žanr koji kritizira zapadnjačku mainstream kulturu. Potretetirajući to u mračnom, pomalo morbidnom stilu, bend od početka surađuje sa sjajnim fotografom Rogerom Ballenom koji se savršeno uklapa u njihov izričaj.

Kada se u veljači 2010. internetom proširio dokumentarac “Zef Side” i spot za pjesmu “Enter The Ninja”, bend je postao svjetski poznat.

U kontroverznom spotu se pojavljuje i Leon Botha, eksperimentalni južnoafrički umjetnik, jedan od najstarijih osoba koji pate od progerije, bolesti ubrzanog starenja, dok se u “Evil Boy” pojavljuje reper Wanga koji na Xhosa jeziku pjeva o protivljenju obrezivanju. Videi su postali viralni, a zbog naleta interesa europskih i američkih medija i blogova, stranica benda se srušila.

Svjetska slava

Tekstovi Die Antwoorda su provokativni, smiješni, čak pomalo i morbidni, ali nose jaku poruku, a pjevaju na južnoafričkim jezicima Afrikaans, Xhosa, kao i na engleskom, što dodaje specifičnosti benda. Svijet je očito bio spreman za ovu kombinaciju jer se njihova glazba proširila brzinom munje i uzdrmali su glazbenu industriju redefinirajući rap koji dolazi iz Južnoafričke Republike. Nedugo nakon albuma prvijenca održali su debitantski međunarodni nastup na Coachelli gdje su nastupali pred 40 000 ljudi, nakon kojeg je uslijedila i velika svjetska turneja, uz nastupe u Australiji i Novom Zelandu.

Veliki interes rezultirao je time da su i velike izdavačke kuće željele ugovor s njima. Poslije razlaza s Interscopeom, koji je htio da njihov zvuk bude više generički, Die Antwoord ostaju vjerni sebi i pokreću vlastitu Zef Records etiketu te izdaju drugi album “Ten$Ion” koji uključuje singlove "I Fink U Freeky" i "Fatty Boom Boom”, te stavlja bend u fokus svjetske glazbene scene. Lady Gaga ih je pozvala da budu predgrupa na njenoj Južoafričkoj turneji što su oni odbili, a Yo-landi je odbila Davida Finchera koji joj je ponudio glavnu ulogu u filmu “The Girl With the Dragon Tattoo”.

"XP€N$IV $H1T", "Pitbull Terrier" i “Ugly Boy” predstavili su treći studijski album “Donker Mag” iz 2014. koji se našao i na prvom mjestu Billboardove ljestvice dance/electronic albuma. I u toj fazi nastavljaju s kontroverznim spotovima koji su odlično producirani i estetski na visokoj razini, što će uvijek ostati odlika benda. Ostajući vjerni sebi i svom specifičnom izričaju, ne prihvaćaju suradnje, osim one s Aphex Twinom jer su na stvari “Ugly Boy” iskoristili sample njegove pjesme “Aegispolis”. U spotu se pojavljuje i misteriozni lik koji nalikuje njemu te ima natpis na majici "Hello, My Name Is God", a uz njega i Clara Delevigne, Flea i Dita Von Teese.

U jednom davnom intervjuu bend je istaknuo da im je plan objaviti pet albuma i između svakog po jedan film, a dosada im je uspjelo realizirati samo dva video projekta. Prvi je bio kratki film “Umshini Wam” koji prikazuje Ninju i Yo-Landi, ljubavnike okovane u invalidskim kolicima koji spavaju u šumi, puše marihuanu i pravi su gangsteri. Drugi je odličan SF “Chappie” iz 2014. godine, a u ovom blockbuster hitu Ninja i Yo-Landi su dvoje kriminalaca koji igrom prilika postaju “roditelji” robota Chappija i uče ga kako biti gangster. Zanimljiva paralela je i činjenica da su Ninja i Yo-Landi roditelji djevojčice Sixteen, ali sami ističu da nisu par. Yo-Landi često navodi da je majka bijelim laboratorijskim štakorima, a u prilog tome ide i činjenica da ima istetovirane prste s Rats Rule.

Romantična porno rap avantura

Die Antwoord su nedavno objavili novi mixtape “Suck On This”, te su tako prekinuli dužu stvaralačku šutnju i odjednom izbacili hrpetinu materijala, a mixtape je uvod u novi četvrti album “We Have Candy”. Nove pjesme i remixevi sadrže popis misterioznih suradnika kao što su The Black Goat i God, a na mixtapeu surađuju i kraljica burleske Dita Von Teese, kao i DJ Muggs iz Cypress Hilla.

Ranije je najavljen singlovima, laganijim i eksplicitnim “Dazed & Confused”, zatim “Bum Bum” za koji Ninja kaže da je njegova prva romantična porno rap avantura, te "Gucci Coochie" na kojem surađuje Ditom Von Teese. Uz singl objavljen je i teaser video spota za "Gucci Coochie" gdje se kraljica burleske prikazuje u topless izdanju, a to još jednom pokazuje koliko je bend eksplicitan u svom stvaralaštvu.

Na mixtapeu se nalaze i remixevi poznatih stvari kao što su “I Fink You Freeky”, “Pitbull Terrier” i “Enter Da Ninja”. Kako Ninja navodi, ovo je posebna prilika jer do sada bend nikome nije dozvolio da napravi remix njihovih pjesama. Mixtape “Suck On This” dolazi prije dugoočekivanog četvrtog albuma “We Have Candy”.

Ostajući vjerni sebi, stvorili su kult ličnosti i veliku bazu sljedbenika koja konstantno raste. Iako mnogi misle da su moderne nakaze, njihova nepresušna kreativnost dovela ih je do najvećih svjetskih pozornica, a praćeni hordom sljedbenika Die Antwoord svojom glazbom i pojavom dižu prašinu diljem svijeta. Zbog svog specifičnog glazbenog izričaja, prepoznatljivosti članova benda i divlje energije Die Antwoord je zaradio epitet benda koji se ni sa čime ne može usporediti i mora se doživjeti uživo. Njihov samostalni i premijerno hrvatski nastup dogodit će se u Paviljonu 9 na Zagrebačkom Velesajmu 13. lipnja.

Cijena ulaznica u pretprodaji je 170 kn, dok će na dan koncerta za ulaz trebati izdvojiti 200 kn.

Službena prodajna mjesta:

  • Dirty old shop, Tratinska 18
  • Rockmark, Berislavićeva 13
  • Aquarius CD Shop, Varšavska 13
  • Dallas Music Shop Rijeka, Splitska 2a
  • Eventimova prodajna mjesta u Hrvatskoj i inozemstvu
  • Online na www.eventim.hr
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 19:55