PIŠE A. DRAGAŠ

KRITIČAR JUTARNJEG KOMENTIRA RASPODJELU NAGRADA GRAMMY Lady Gaga ušla u kožu Davida Bowieja, dok je Adele razočarala

 Reuters
Potpisati da je ‘1989’ Taylor Swift zaslužio kipić za Album godine mogu samo glasači koji površno prate scenu

Nakon tri-četiri godine solidne “distribucije” zlatnih gramofona izvođačima koji su ih definitivno zaslužili, ovogodišnji Grammy, još više nego prošlogodišnja dodjela globalno najvažnije glazbene nagrade, ponovno je zapao u kolotečinu predvidljivosti, barem kad su posrijedi glavne kategorije.

Ako i jest lijepo vidjeti da je vrlo kvalitetan rock’n’soul sastav Alabama Shakes iz Muscle Shoalsa osvojio Grammyje za Najbolju rock izvedbu i Najbolju rock pjesmu sa singlom “Don’t Want To Fight” te Najbolji album alternativne glazbe, iako njihov “Sound&Color” ni po čemu nije alternativan, glavne nagrade dodijeljene su više nego predvidljivo.

Nisu ga svi zaslužili

Naime, među ponuđenim singlovima, “Uptown Funk” Marka Ronsona i Brune Marsa, a u stilu Jamesa Browna, doista je bio najbolji “Record of the Year” kao i Najbolja pop izvedba grupe ili idua, no potpisati da je “1989” Taylor Swift zaslužio Grammyja za Album godine ili “Thinking Out Loud” Eda Sheerana proglasiti Pjesmom godine i Najboljom solo pop izvedbom mogu samo glasači koji, a i to površno, prate samo gornji dom top lista najprodavanijih/najslušanijih albuma i pjesama.

Primjerice, “Sound&Color” Alabama Shakesa, kad se već uspio naći među nominiranima za Album godine ili “To Pimp a Butterfly” Kendricka Lamara definitivno su bili bolji odabir.

Zauzvrat, Lamar se može tješiti da je pomeo rap kategorije, osvojivši Grammyje za Rap pjesmu, Rap suradnju, Rap pjesmu i Rap album godine.

Teško je potpisati i da je “Drones” engleske simfo-rock grupe Muse doista Najbolji rock album, mada je konkurencija u toj kategoriji - govorimo o konačnih pet nominiranih - bila takva da se ništa pametnije nije ni moglo odabrati.

Pogrešna raspodjela

O stiliski i sadržajno pogrešno raspodijeljenim nominacijama i prekobrojnim kateg orijama poput “Najbolji album tropske latino glazbe” da se i ne govori. Zanimljivo je primijetiti i da su se u R&B kategorijama glasači podijelili između izvrsnog i prokušanog američkog pjevača i jakog autora D’Angela koji je s pjesmom “Really Love” i albumom “Black Messiah” opravdano osvojio Grammyje za Najbolju R&B pjesmu i Najbolji R&B album, odnosno mladog kanadskog R&B kantautora scenskog imena The Weeknd koji je s pjesmom “Earned It” iz filma “50 nijansi sive” osvojio Grammyja za Najbolju R&B izvedbu te s “Beauty Behind The Madness” za Najbolji suvremeni R&B album.

Tehnički problemi

Ako još to i štima, evidentno je da se glasači Grammyja i danas jako slabo snalaze u elektronskoj glazbi pa su se zlatni gramofoni za Najbolju dance snimku i Najbolji dance/electronic album neopravdano našli u rukama Skrillexa. Sorry, ali bolje albume su u toj kategoriji imali također nominirani Caribou, Disclosure, The Chemical Brothers i Jamie XX.

Izvjestitelji pak javljaju da je bilo i tehničkih problema s mikrofonima tijekom željno iščekivanog nastupa Adele koja će Grammyje poharati dogodine, što je nedopustivo za priredbu ovakvog ranga, a ni Lady Gaga, kažu, nije briljirala tijekom pomalo zbrkanog medleyja u čast nedavno preminulom Davidu Bowieju dok je Rihanna morala otkazati nastup zbog bronhitisa. Velika sramota da se Grammyja ni u jednoj jazz kategoriji nije dokopao mladi, ali veliki Kamasi Washington za veličanstveni trostruki album “Epic”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 23:43