NAKON 20 GODINA

Posthumno je objavljen ‘Toy‘ Davida Bowieja, album zaboravljen radi sukoba s izdavačkom kućom

(FILES) In this file photo taken on July 1, 2002 British singer David Bowie performs live at the Olympia in Paris. (Photo by BERTRAND GUAY/AFP)

 Bertrand Guay
Jedan od kurioziteta ovoga albuma je i njegova naslovnica – fotografija odraslog Bowieja na dječjem tijelu s majmunskim crtama lica

David Bowie vodio je ratove sa svojom nekadašnjom diskografskom kućom Virginia, zbog čega njegov album "Toy" iz 2001. nije ugledao svjetlost dana punih 20 godina.

Piratska verzija albuma, koja je značajno lošije kvalitete od originala, kruži internetom od 2011., no album je sada dobio i svoje službeno reizdanje, te je od ovoga tjedna, među ostalim, dostupan i na streaming platformama.

Neke od pjesama Bowie je vec koristio na albumu "Heathen" (2002.), za B-strane nekih singlova ili kao pjesme koje su bile dio kompilacija.

"Toy" je sniman 2001. godine, brzo nakon Bowiejevog nastupa na Glastonbury festivalu, koji se pamti kao koncert od iznimne povijesne važnosti – on i bend, u kojem su bili Mark Plati, Sterling Campbell i Earl Slick – tada su bili na vrhuncu.

Dan nakon svog trijumfalnog koncerta u Glastonburyju, Bowie je sa svojom grupom ušao u studio. Zajedno su uzeli pjesme snimljene između 1964. i 1971. Bowie je htio odmah izdati album, u duhu nastupa grupe koji je prošao plodno i slavno, s ovacijama.

"Toy je vremenska kapsula zarobljena u atmosferi radosti, vatre i energije, uz zvuk glazbenika koji rado sviraju zajedno", objasnio je Plati.

Ideja oko "Toyja" prvotno je bila da se on snimi kao live album, no na koncu je sniman u studiju. Bowiejev je cilj bio objaviti album čim prije, no njegove je planove pomrsila izdavačka kuća. "Toy" nikad nije legalno izašao zbog sporova između glazbenika i Virginije, no sada je izdan posthumno-

Album jer važan trenutak u Bowiejevoj karijeri među ostalim i zato jer se tijekom snimanja u New Yorku pjevač pomirio sa svojim dugogodišnjim producentom Tonyjem Viscontijem.

Bowie je prestao raditi s Viscontijem prije hita "Let's Dance" iz 1983., koji je producirao Nile Rodgers.

"Bowie se veselio ponovnoj suradnji s njim (Viscontijem), ali isprva u manjim dozama, jer su i on i Tony dvije jake ličnosti", objasnio je Jérôme Soligny AFP–u. On je bio jedan od Bowiejevih najbližih suradnika, a u istom je intervjuu rekao i kako je javnost upoznata tek s polovicom Bowiejeva kompletnog opusa. Za života, Bowie je prekid suradnje s Viscontijem u medijima objašnjavao činjenicom da je ovaj u horoskopu bio Djevica.

Inače, jedan od kurioziteta ovoga albuma je i njegova naslovnica – fotografija odraslog Bowieja na dječjem tijelu s majmunskim crtama lica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:14