Loša iskustva
Naime, iskustva s rock koncertima u Dalmaciji usred ljeta, unatoč najezdi turista, do sada nisu bila previše dobra, ako ne računamo zagarantiranu privlačnost nekoliko jakih domaćih rock bendova pa su sličnu ideju austrijski organizatori danas nepostojećeg Radar Festivala odbacili (iako treba reći kako je isti tim ovog ljeta u pulsku Arenu doveo jednog od najpopularnijih američkih kantautora Jacka Johnsona kojem je predizvođač bila reggae legenda Jimmy Cliff).
Mamac za mlade
Sreća prati hrabre, stara je poslovica koja će vjerojato poslužiti organizatore Terranea, a i kombinacija nekoliko eminentnih indie-rock i electro-pop imena te niza bendova i kantautora s rubnih dijelova kozmosa suvremene popularne glazbe, dala je Terraneu obrise festivala koji po koncepciji i mjestu održavanja gotovo da možemo prozvati manjom, hrvatskom ili dalmatinskom i šibenskom inačicom barselonske Primavere. Izuzetno povoljna cijena kampiranja u rasprodanom festivalskom kampu za 1600 ljudi s petodnevnim programom, praktički ispod ili u rangu cijene “golog” kampiranja u bilo kojem kampu na Jadranu, također se pokazala kao dobar mamac za mladu publiku iz Hrvatske, regije pa i drugih europskih zemalja, a ne treba smetnuti s uma ni ugled koji kod avangardnije nastrojene rock publike uživa Mate Škugor, zahvaljujući stotinama koncerata koje je u Zagrebu organizirao u proteklih dvanaestak godina.
Novi koncept
Zanimljivo je i da se glavnina najjačih izvođača ne preklapa nego će se nastupi na dvije glavne pozornice (od ukupno tri, plus dva DJ hangara) odvijati naizmjence.
S obzirom na interesantan i šarolik glazbeni program sa stotinjak izvođača i DJ-eva te činjenicu da Škugor i Artim produkcija uvode novi koncept koncertne zabave u za takvu glazbenu ponudu “umrtvljen” dio Hrvatske, gotovo bez omladinskih i rock klubova koji bi radili cijele godine, nije pretjerano reći kako je Terraneo sa 4000 u pretprodaji prodanih festivalskih ulaznica, uz očekivanih nekoliko tisuća jednodnevnih ulaznica, početak jedne kulturološki važne glazbene priče za Dalmaciju, važne koliko i ono što Mate sa svojim klupskim programima u Zagrebu sustavno čini proteklih desetak godina. Ostaje vidjeti kakva će se - nadajamo se, zdrava - konkurencija razviti između već etabliranog i u Europi uglednog zagrebačkog T-Mobile INmusic Festivala te netom pokrenutog šibenskog Terranea.
Podsjetimo, najjači mamci tri udarna dana Terranea su bruklinški indie-rock sastav The National, jedan od najznačajnijih bendova današnjice, njujorška avangardna R&b zvijezda u usponu Janelle Monae te kultni i najdugovječniji britanski post-punk bend The Fall.
Manje poznati
A uz bendove iz regije poput The Bambi Molestersa, Overflowa, Stillnessa, Dubioze kolektiv i Repetitora, valja izdvojiti nastupe kanadskog electro-dua Crystal Castles , danskog garage-rock dua The Raveonettes, francuskog sastava Nouvelle Vague, suradnju Petera Bucka i Stevea Wynna na temu rock’n’rolla i baseballa (The Baseball Project), gothic-americanu Wovenbirda, škotski space-rock Mogwaija, njujorške bukače Liars, oregonski pop-punk The Thermalsa, kanadskog alter-rock dua Handsome Furs i etno-trance trupu Konono No. 1 iz Konga.
Kako je prvi, i toplo se nadamo ne i posljednji Terraneo počeo u utorak, 9. kolovoza, za “last minute” najavu ovog kulturološki važnog jadranskog rock festivala izdvajamo još tri, široj publici manje poznata, ali doista intrigantna imena.
Šansa za manje poznate izvođače iz regije
Ogranizatori Terranea odlučili su pružiti šansu za nastup i nizu manje “isfuranih” bendova i kantautora iz Hrvatske i regije pa su tako svoje mjesto pod šibenskim suncem i reflektorima jedne od triju pozornica festivala našli i riječki stručnjaci za americanu My Buddy Moose, zagrebačke electro-clasherice Lollobrigida, pulski rock-avangardisti East Rodeo, post-rockeri Man Zero, profinjena kantautorica Nina Romić, pa Leut Magnetik, Antenat i mnogi drugi.
The Raveonettes
Danski garage-rock i surf-pop duo The Raveonettes koji tvore basistica i pjevačica Sharin Foo te gitarist i autor Sune Rose Wagner pažnju kritike i rock publike zadobili su briljantnim EP-om “Whip It On” 2002. godine da bi godinu kasnije objavili sjajan album “The Chain Gang Of Love”. Ove godine izdali su novi album “Raven In The Grave”, a zvuče kao da The Cramps sviraju repertoar Beach Boysa kad potonji ne bi bili kalifornijski surferi nego njujorški, seksom opsjednuti mračnjaci poput Velvet Undergrounda.
The Baseball Project
Cijela priča o onomu što će kasnije biti The Baseball Project počela je 2007. godine na prijemu R.E.M.-a u Rock and Roll Hall of Fame u New Yorku. Koncertni gitarist R.E.M.-a Scott McCaughey i Steve Wynn, nekoć lider psihodeličnog rock benda Dream Syndicate, odlučili su stvarati glazbu inspiriranu omiljenim im sportom baseballom, a na basu im se pridružio Peter Buck, inače gitarist R.E.M-a, te Linda Pitmon za bubnjevima. Snimili su dva albuma “Frozen Ropes and Dying Quails” (2008.) i “High and Inside” (2011.).
Crystal Castles
Eksperimentalni elektro duo iz Toronta (Kanada), osnovan 2004. godine. Ethan Kath je već prije stvarao svoju glazbu te je naknadno u jednom noise punk bendu otkrio Alice Glass za koju je smatrao da je karika koja mu je cijelo vrijeme nedostajala. Crystal Castles zvuče poput glazbe za suludu video igru, a uživo navodno stvaraju pravi kaos.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....