Klasična glazba

Sjajni puhači vratili su nam nadu da će glazba nadjačati postojeću pandemiju

HNK Simfonijski orkestar Opere
 Mara Bratođ
Simfonijski koncert Opere Hrvatskog narodnog kazališta Zagreb započeo je blistavim Fanfarama

U potrazi za izgubljenim pandemijskim vremenom glazbena se grana zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta ponovno zeleni. Dakako, parafraza Proustova naslova ovdje je tek metafora jednog važnog povratka u stvarnost osakaćenih glazbenih zbivanja koja nužno traže oporavak u ovim čudnim, a svakako i frustrirajućim okolnostima.
Nakon dulje stanke solisti nacionalne kuće su propjevali na recitalima uz glasovir jer predstava još nema, a orkestar je isplivao iz opernih voda i zaplivao bujicama onih simfonijskih s kojima se rijetko susretao i u starim normalnim vremenima.


I zacijelo nije slučajno da je koncert, jedan od triju predviđenih, u subotu 6. ožujka počeo blistavim Fanfarama iz baletne poeme "La Péri" Paula Dukasa, simbolično i uznosito kao znak jednog, valja se nadati, mogućeg okrepljujućeg doba. Fanfare su, dakle, otkrile optimizam, ali i vrsnost skupine puhača (četiri horne, tri trublje, tri trombona i tuba) kojima je veći dio koncerta bio zaokupljen. Impresionističkog Dukasa slijedio je bezvremenski Stravinski sa Simfonijom za puhačke instrumente, skladbom iz apstraktne faze u kojoj se taj glazbeni Picasso bavio više zvukovnim bojama negoli sadržajem. I ponovno su puhači HNK iskazali svoje najbolje odlike pod vodstvom preciznog dirigenta elegantne manualne geste Antonela Allemandija.

Uslijedio je vrhunac večeri, Koncert za obou i orkestar, H 353, Čeha Bohuslava Martinůa, generacijski bliskog Francuzu Dukasu i Rusu Stravinskom što svakako ide u pohvalu onome koji je oblikovao stilski apartan i neuobičajen program. Mladi oboist Ivan Kobylskiy bio je pravo otkriće muzikalnosti i i virtuoziteta uz orkestar koji ga je pažljivo slijedio i surađivao u vedrom ozračju ritamskih akrobacija. Nakon bučnog odobravanja za odlične izvedbe glazbe još uvijek uzbudljivo moderne u našem vremenu, završnica je pripala smiraju Pete simfonije u B-duru, D 485 Franza Schuberta.q

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 00:14