INVENTURA U TEATARSKIM KUĆAMA

Ova kazališna jesen bit će burna, a novu šeficu HNK dočekat će dugovi do grla

 Goran Mehkek/CROPIX
U zagrebačkim gradskim teatrima trenutno vlada zatišje, a upućeni kažu da će presudna odluka za ZeKaeM biti na gradonačelniku

Dubravka Vrgoč odnijela je prvu pobjedu kao doskorašnja intendantica zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta: direktor Opere bit će Nikša Bareza. Ugledni dirigent zaustavit će svojim autoritetom zakulisne igre što su se već stale plesti oko imenovane intendantice.

Ona, naime, kani golem novac što se okreće u opernoj produkciji trošiti racionalnije i uza strože kriterije. Sama intendantica, kako doznajemo iz pouzdanih izvora, u prvoj će godini mandata voditi Dramu HNK, a za Balet raspisan je natječaj. Nekoliko imena spominje se u kuloarima, navodno je i favorit ustanovljen, ali dok je natječaj otvoren, ništa konkretno, odnosno za objavu, nismo doznali.

Rastrošni prethodnici

Novu intendanticu u HNK čekaju, tvrde pouzdani izvori iz naše središnje nacionalne kazališne kuće, nagomilani gubitci. Velik dio toga velikog rashoda čine produkcije što su ostvarene ili se ostvaruju nakon odlaska dr. Ane Lederer s čelnog mjesta naše središnje nacionalne kuće, dakle za mandata v.d. intendantice Sanje Ivić. Po tim informacijama, isplaćivani su astronomski honorari.

Primjerice, jedan je strani koreograf plaćen čak 38 tisuća eura, a nije čak niti na premijeru vlastitoga djela došao. A njegov asistent plaćen je 18 tisuća eura. I tako dalje. Kako bilo, Dubravka Vrgoč stupa na dužnost prvog rujna, a ne znamo dakle još tko će biti direktor Baleta. To je zasad jedino ipak sporno. Kad je posrijedi Drama, njezina mi se odluka čini racionalnom.

Tko će bolje pripremiti glumački ansambl za nove ideje nego ona, s desetogodišnjim iskustvom upravljanja Zagrebačkim kazalištem mladih, kojega slavodobitno eto napušta?

Pošto je imenovana vršiteljica dužnosti u splitskom HNK, ondje će se tražiti novi intendant. Zasad uopće nema kandidata čak niti u kuloarima. Dinko Bogdanić osramoćen je na Gradskom vijeću i razmišlja o odlasku iz Splita, gdje je sad direktor Baleta a gradski su ga vijećnici odbili imenovati za v.d. intendanta, među ostalim i zato što je biseksualac.

Zatišje pred buru

U riječkom HNK čeka se da stupi na dužnost Oliver Frljić, novi intendant, po struci vjeroučitelj, za kojega se već unaprijed zna da će biti u sukobu interesa: ima, naime, dogovorene režije u pola tuceta drugih teatara pa ga i neće biti na radnom mjestu, primjerice, da ondje režira. Kad je posrijedi osječki HNK, ondje nema afera nego ljubavnih…

U zagrebačkim, pak, teatrima i dalje vlada zatišje uoči velikog kadrovskog preslagivanja. Prvo, i dalje se ne zna tko će naslijediti Dubravku Vrgoč u Zagrebačkom kazalištu mladih. I dalje stoje kandidature Snježane Abramović, Urše Raukar, Saše Broz, ali i Senke Bulić. Upućeni kažu da će presuditi sam gradonačelnik, Milan Bandić.

Uhodani dvojac

Drugo, nije točna nedavno objavljena informacija da će Darko Stazić ostati do kraja mandata na čelu Dramskog kazališta Gavella. Neće, već se oprostio s kolektivom, ali se zbilja ne zna tko će ga naslijediti. Isprva je glavni, i jedini, kandidat bio glumac Boris Svrtan, bivši član Gavellina ansambla i sadašnji profesor na Akademiji dramske umjetnosti. Potom se stala među gradskim činovnicima u kulturi spominjati redateljica Saša Broz, a najnovija je kandidatkinja za upražnjenu fotelju Snježana Banović, kazališna redateljica, profesorica na ADU, istraživačica povijesti zagrebačkog tetara. Uza sve to, ona se bila kandidirala upravo za intendanticu zagrebačkog HNK, ali eto nije prošla… Snježana Banović nastupa sinkronizirano s Vitomirom Lončar, suvlasnicom privatnog teatra, koja muze golem novac iz gradskog proračuna zajedno s drugim suvlasnikom Ivicom Šimićem, koga pak sad kane instalirati za ravnatelja Kazališta Trešnja. Vitomira Lončar, svjedoče brojni gradski činovnici, posljednjih tjedana češće je u šefovskim kancelarijama od čistačica.

Ambicije Snježane Banović, koja s Lončarevom pravi dobro honorirane predstave u njezinu privatnom a javno financiranom teatru, podupire i Slobodan Šnajder, umirovljeni spisatelj čija je glavna ambicija bila da se u zagrebačkom HNK na scenu trijumfalno postavi njegov komad “Hrvatski Faust”.

Najveći gubitaš

Budući da će za mandata Dubravke Vrgoč takvo što biti nemoguće, Šnajder se sada možda pouzdaje u Gavellu. Snježana Banović zdušna je interpretatorica njegovih djela na pozornici i zacijelo bi ostvarila njegove ambicije. Svo troje vode aktivnu kampanju u svoju korist na utjecajnom portalu Teatar.hr… A možda se Šnajder uzda i u Frljića i riječki HNK, osobito što je ondje faktotum postao i Marin Blažević, dramaturg čiji je netalent ravan Šnajderovu.

Treće, zapravo četvrto, i dalje se ne zna tko će naslijediti Niku Pavlovića na mjestu ravnatelja najvećeg gradskog kazališta, i najvećeg gubitaša - Komedije. Komedija, naime, ima dva, zapravo tri, ansambla, a samo jednu malenu dvoranu, i stalno joj nedostaje pokoji milijun pa je, zapravo, nitko i ne želi preuzeti. Posljednja ozbiljna kandidatkinja bila je redateljica Dora Ruždjak Podloski.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 06:38