KAZALIŠNA KRITIKA

DVOSATNA KOLONA PRIMITIVNIH SKEČEVA I HISTERIČNE GLUME Tomislav Čadež nije oduševljen predstavom 'Narodni heroj Ljiljan Vidić'

 Sandra Šimunović

Predstava “Narodni heroj Ljiljan Vidić”, ma koliko joj pokušao dati kredita, blesava je. Posrijedi je imitacija umjetnosti lišena mjere, teme, discipline; gomila viškova postrojenih u gotovo dvosatnu kolonu primitivnih skečeva, karikaturalnih kostima, histerične glume i napadne glazbe. Kao kad se djeca igraju kuhanja, pa udrobe u plastični lonac i trave, i puža, i tratinčicu i baklavu. Ni sam film Ivana Gorana Viteza, uz koju je ova predstava loše prilijepljena, nije me impresionirao. Infantilan je, ali makar je hrabro poginuo.

Seljo-pjesnik

Kad se cijeli taj pripovjedni ne-svijet Zorana Lazića preseli u teatar, ovako uglavnom vjerno, kako je to načinio redatelj Krešimir Dolenčić, na vidjelo izbija izostanak bilo kakve zbiljske radnje i dinamike među likovima. Sve su to papirnati fazani koje glavinjaju u granju tobože svijenom od apsurda. Ali nije riječ o apsurdu, nego o naprosto neobaveznom toku misli, kraće: blebetanju. Naime, taj apsurd u koji upadaju Lazićevi partizani, ustaše i četnici sastoji se u najboljem slučaju od vulgarnosti i viceva. Glavni junak je, Lazić kao da ipak ne podnosi pisce, mali seljo-pjesnik. Kakav kič! Lazić je, dakle, čak i od apsurda uspio stvoriti kič. Nevjerojatno. Selji-pjesniku (Srbinu) jest mater prostitutka, i to četničko-ustaško-partizanska. Kak se zeme. Kak hercig. Kak apsurdno… Tobože začudna radnja presložena u vremeplovu na relaciji 1941. - 2017. zapravo je ravna poput crte na ekranu preminulog.

Umjetnost je oduzimanje, selekcija, intuicija. Ovdje se o svemu viče i pretjerano pretjeruje. I još bi cijela ova priredba bila idealna za mlađe pubertetlije da svako malo neko nekome ne puca u glavu iz vatrenog oružja. Kakav božji Tarantino? Kazalište ne podnosi pucanje u glavu tek tako, da se nešto zbiva. To ubojstvo onda doista izgleda kao nepotrebna stvarnost! Pucaj si doma u glavu, prva ti je misao u parteru…

Zanimljiv debi

Ljiljana Vidića glumi, dakle, Luka Petrušić, koji je izdurao dosta neoštećen, kojiput je zbilja bolji od predstave, nakićene stripovskim kostimima Tee Bašić, kvazikabaretskom scenom Davora Antolića i prozirnim glazbenim travestijama Marija Mirkovića. Damir Poljičak jest Pripovjedač, najsimpatičnija pojava na sceni jer njegov dolazak znači da je kraj sve bliže. Razne uloge uglavnom frik-žena igra strpljivo Anita Delić Matić, Mia Anočić Valentić, u sličnom setu skečeva, tek podnosi zbivanje. Sve su uloge naporne i kvare glumca, ima ih još mnogo… Zanimljiv bijaše profesionalni debi Josipa Brakusa i Ognjena Milovanovića. Prvih pola sata igraše kravu, u zajedničkom kostimu, posve u njega uvučeni. I mukanje je korak naprijed. Poslije je Brakus kao slijepi partizan Okac bio odličan, a Milovanović kao partizan Salko se lijepo čuo, ali slabo držao. No, eto obojica položiše ovaj profesionalni ispit.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 12:51