ZLATNI STUDIO 2022.

‘Ja sam ona koja nisam‘: Mafija i kriminal, ali i propast buržoazije i zagrebačkih umjetnika

Ja sam ona koja nisam

 Marko Ercegovic
‘To je najbolji koji je Mate Matišić ikada napisao‘ rekao je redatelj Paolo Magelli dok je radio na nominiranoj predstavi

U kazališnu jesen zagrebački ZeKaeM ušao je s od kritike vrlo hvaljenom predstavom "Ja sam ona koja nisam" prema novom dramskom triptihu Mate Matišića i u režiji Paola Magellija. Prateći strukturu Matišićeva teksta, predstava je konstruirana od tri jednočinke, naslovljene "Hrvatska Lolita", "Porno film" i "Žena djevojčica", koje povezuju glavni ženski likovi.

Glasajte za nominirane u kategorijama za nagradu Zlatni Studio

"Ja sam ona koja nisam" najavljena je kao komad u kojem se redatelj i dramaturginja Željka Udovičić Pleština odmiču od realističnosti i naturalističnosti prvog plana teksta te poniru u unutarnje svjetove triju žena, onih koje su izudarane, ranjene i opet prelijepe, koje se razotkrivaju fizički i emotivno, neustrašene od tuđih pogleda, halapljivih i sažalnih, izrastajući na njima iznova u nova bića koja žive s druge strane brutalne stvarnosti. U predstavi glume Anđela Ramljak, Lucija Šerbedžija, Urša Raukar, Maro Martinović, Milivoj Beader, Barbara Prpić, Doris Šarić Kukuljica, Hrvojka Begović, Filip Nola, Frano Mašković, Ugo Korani, Zoran Čubrilo, Dado Ćosić i Katarina Bistrović Darvaš. Scenograf je Miljenko Sekulić, kostimografkinja predstave Marita Čopo, glazbu su potpisali Ivanka Mazurkijević i Damir Martinović Mrle, a autor videoprojekcija je Ivan Marušić Klif.

image

Ja sam ona koja nisam, ZKM

Marko Ercegovic

"Za mene je to fantastičan Matišićev tekst, najbolji koji je ikada napisao. Nije napisan iz perspektive političkih i društvenih kontroverzi, već dolazi iznutra, iz utrobe, i iako je tekst izrazito grub, ujedno je duboko moralan. U ovom tekstu Matišić ne govori samo o mafiji i kriminalu, već i o propasti zagrebačke buržoazije i umjetnika. U tom tekstu otkriva tko smo, dakle nismo Hrvati, nego Europljani", rekao je o Matešićevu komadu redatelj predstave Paolo Magelli.

Kritika je predstavu dočekala uz superlative, a Tomislav Čadež je napisao: "Gluma je, rekao bih, nadahnuta, čak i posvećena. Dojmljiv je to poetski triler. Matišićev dramski svijet samo je za površno oko zamišljen realistički, a zapravo je izmješten u prostor moraliteta. Likovi nisu individualci negoli predstavnici različitih sila, tipova egzistencije i karakter im dakle daju tek režija i gluma. Ti su likovi naoko iz naroda, a zapravo namjerno artificijelni, sirov kriminalac koji čita Krležu, čistačica s božanskim glasom, otmjena alkoholičarka".

Puni hvale za predstavu i nadahnuti tekst imali su i glumci, pa je Lucija Šerbedžija opisala pripreme predstave kao dug proces rada, ali predivan. "Mate nam je svojim pismom dao priliku da igramo zaista lijepe i sočne uloge i svatko tko je sudjelovao u ovoj predstavi po mom mišljenju učinio ju je uistinu velikom".

Priče pune životnih problema, ali i crnog humora bile su inspiracija i Anđeli Ramljak, koja glumi tinejdžericu u prvoj priči "Ja sam Lolita". "Drago mi je da sam nakon dugo vremena ponovo u predstavi u kojoj se publika smije. Iza nas je divan radni proces, raditi ponovo sa Željkom i Paolom i cijelim timom bio je pravi gušt. Lijepo je sa scene čuti svaki osmijeh i osjetiti energiju koju dijele s nama".

image
Jutarnji.hr
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 01:20