POZNATI PISAC

‘Damir Karakaš piše o Lici kao o mjestu gdje čovjek koji ubija drugoga ne podliježe osudi‘

Damir Karakaš

 Lucija Ocko/Cropix
Uvodna drama Avijatičara i drugih drama, Skoro nikad ne zaključavamo, kulminira incestuoznom erotskom scenom djevojke koju Anđelko smotano spašava...

Autorice i autori koje tradicionalno poznajemo kao prozne književnice i književnike, bez obzira na to čine li njihov opus aglomeracije kratkih priča ili obimni romani, nerijetko svoj spisateljski izričaj šire i na znatno drukčija očekivanja književnog roda drame. Ondje gdje romani trpe ekstenzivne sekvence karakterizacije postupcima ili opisima, drama očekuje likove bakrorezom psihološki utisnute gotovo isključivo dinamičnim i otkrivajućim monolozima i dijalozima. Slično, unatoč često odveć melodramatskoj teatralnosti svojih uprizorenja, drame od svojih autorica i autora inherentno očekuju sažetiji, reduciran stil primjeren brzim rafalima replika svojih likova. Ova sklonost reduciranom izrazu, obogaćenom eventualno kontekstualnim didaskalijama, djelomično objašnjava zapanjujuću zaokruže...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. ožujak 2025 20:14