PIŠE JURICA PAVIČIĆ

Izdana knjiga o automobilu koji je postao simbol Jugoslavije: Povijest mita o legendarnom Fići

Prvi Međunarodni susret Fićo

 Niksa Stipanicev/Cropix
Studija Martina Pogačara ‘vozi‘ nas od šezdesetih do danas. Tu su sve filmske i TV reference na Fiću, stihovi od Rundeka do Ramba Amadeusa

Gotovo svaka od bivših komunističkih država imala je jedan automobil domaće proizvodnje nastao u razdoblju socijalizma. Taj bi se auto, bio to Moskvič, Škoda ili Trabi, obično pretvorio u simbol sustava u kojem je nastao, u metonimiju ere i ideologije.

Ima li Jugoslavija svoj Trabi? Osobno, volio bih da odgovor na to pitanje nije tako jednosmislen i samorazumljiv. Automobilistički pejzaž Jugoslavije bio je razuđen i nije imao samo jedno mitsko vozilo. Za mene kao Dalmatinca "the" vozilo te ere je slovenska katrica, Renault 4 iz Novog Mesta, koji je sagradio sve dalmatinske vikendice i prerovao sva kraška polja Šolte, Žirja i Lastova. Za pripadnike moje generacije takav je "the" jugoslavenski auto Zastava 101. Vozili su ga nastavnici, starješine i susjedi. Takav "the...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 22:09