SVIJET GEJMERA

‘Concord‘ je trebao biti novi ‘Ratovi zvijezda‘. Zašto je onda umro nakon svega dva tjedna?

Volio bih da “Concordova” smrt uzdrma gejming na sličan način na koji ga je 1980-ih uzdrmala smrt “E. T.-ja”, igre koja se temeljila na istoimenom filmu. Ona je dovela do kraha industrije

 Firewalk/PlayStation/
Investitori ne žele solidne prihode, nego goleme, te zato financiraju ili nastavke ili kopije uspješnica

Prokleti bili “Ratovi zvijezda” i požuda koju su inspirirali. Kad je svemirska opera Georgea Lucasa 1977. neočekivano postala veliki hit – pet je godina bila film s najvećim prihodima u povijesti sedme umjetnosti, pa zatim poslužila kao temelj za multimedijalnu franšizu koja vrijedi otprilike 65 milijardi dolara – mnogi su poželjeli duplicirati njezin uspjeh. Posljednji su pokušali studio za razvoj videoigara Firewalk i izdavač Sony Interactive Entertainment. Oni su ove godine u kolovozu napravili i izdali znanstvenofantastičnu pucačinu “Concord”. Potaknuti uspjehom žanrovski sličnih igara “Overwatch 2” i “Valorant”, u svoje su djelo navodno uložili astronomskih i suludih 400 milijuna dolara, a sve kako bi “Concord” postao unosna multimedijalna franšiza.

Igra je zaživjela 23. kolovoza, a umrla 6. rujna. U manje od tjedan nakon što je izašla, prodana je u 25 tisuća primjeraka, a tijekom svog kratkog života zaradila je samo milijun dolara. Kritičari su je ocijenili kao prosječnu i neinventivnu igru koja se ne može mjeriti sa svojim konkurentima na prilično zasićenom tržištu pucačina. Vidjevši da ipak neće postati novi “Ratovi zvijezda”, “Concord” je ugašen, a igračima koji su ga kupili Sony je vratio novac. Štoviše, igru je maknuo iz trgovina.

Shawn Layden, strateški savjetnik kineskog izdavača Tencent Games i bivši predsjednik Uprave PlayStation studija, grupe studija za razvoj videoigara u vlasništvu tvrtke Sony Interactive Entertainment, rekao je sredinom listopada da je industrija videoigara u kreativnoj krizi zato što se danas prilikom dizajniranja igara prvo priča o monetizaciji i prihodima, a tek onda o umjetnosti. Investitori ne žele solidne prihode, nego goleme, te zato financiraju ili nastavke ili kopije uspješnica. Layden smatra da industrija iz krize može izaći s pomoću kraćih i jeftinijih igara. Problem, međutim, leži u tome što takvih igara praktički više nema. Današnje su igre ili blockbusteri ili skromni nezavisni naslovi. “Kad bismo barem mogli dati pažnje tim jeftinijim, ali kreativnijim igrama. Budemo li se uzdali u blockbustere, mislim da ćemo umrijeti”, rekao je Layden.

Volio bih da “Concordova” smrt uzdrma gejming na sličan način na koji ga je 1980-ih uzdrmala smrt “E. T.-ja”, igre koja se temeljila na istoimenom filmu. Ona je dovela do kraha industrije. Međutim, industrija je potom ponovno izgrađena s pomoću kreativnih novih naslova. Takav se krah danas ne može dogoditi, ali čuda bi učinio i jedan jači šamar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
14. travanj 2025 21:00