SVIJET GEJMERA

‘Mass Effect 2‘: 15 godina najbolje igre o stvaranju tima

“Mass Effect 2” jedan je od vrhunaca interaktivnog pripovijedanja

 PlayStation/
Iako “Mass Effectu 2” ne nedostaje oružanih sukoba i spektakularnih akcijskih sekvenci, okosnicu igre čine odnosi između Sheparda i likova čiju naklonost mora pridobiti

Kad se govori o mikrožanrovima, obično se govori o glazbi, a kao dugogodišnji ljubitelj metala, odgovorno tvrdim da kombinacije zvukova koje čine glas, gitare, bubanj, klavijature i pokoji drugi instrument mogu biti zaista raznovrsne i kompleksne. Mikrožanrovi se teže stvaraju u umjetnostima u kojima veći broj stvara jedno djelo. Žanrovski su okviri rigidniji kada su ta djela skupa, kao recimo filmovi, a još su rigidniji kada moraju povratiti investicije. Unatoč tome, mikrožanrovi u filmu postoje, a jedan od meni omiljenih je tzv. hajdemo okupiti tim. Siguran sam da ste pogledali “Sedam samuraja” Akire Kurosawe, “Gospodar prstenova” Petera Jacksona, “Oceanovih 11” Stevena Soderbergha, “Osvetnici” Jossa Whedona ili “Armageddon” Michaela Bayja.

Iako su neki od nabrojenih filmova o okupljanju timova zaista izvrsni, postoji jedan medij koji takve priče može ispričati još bolje, a to su, pogađate, videoigre. Gejming zajednica ove godine obilježava 15 godina od izlaska vjerojatno najbolje igre o stvaranju tima - “Mass Effecta 2”. Akcijski RPG studija BioWare čiju režiju potpisuje Casey Hudson (“Baldurova vrata 2: Sjene Amna”, “Ratovi zvijezda: Vitezovi Stare republike”) igrača stavlja u nezavidnu poziciju. Nakon što kukcolika izvanzemaljska rasa poznata kao Sakupljači zaprijeti čovječanstvu, zapovjednik/ca Shepard, igračev lik, mora obići Mliječnu stazu, regrutirati stručnjake iz različitih područja i suprotstaviti se Sakupljačima.

Iako “Mass Effectu 2” ne nedostaje oružanih sukoba i spektakularnih akcijskih sekvenci, okosnicu igre čine odnosi između Sheparda i likova čiju naklonost mora pridobiti ako kani poraziti Sakupljače. Da bi regrutirao pojedinog lika, igrač mora odraditi tzv. misije lojalnosti, odnosno mora likovima pomoći da riješe svoje probleme. Tijekom tih misija nerijetko mora donositi teške odluke i birati između dvije sukobljene strane. Ako pomogne jednoj, druga će se naljutiti i obrnuto. Ako kaže krivu stvar u krivo vrijeme, sve dobro što je napravio može pasti u vodu.

Nakon što oformi svoj tim, Shepard i njegovi kolege krenu u boj sa Sakupljačima, a igračeve dotadašnje odluke diktiraju tko će preživjeti taj sukob. “Mass Effect 2” jedan je od vrhunaca interaktivnog pripovijedanja i želim mu sretan 15. rođendan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
13. travanj 2025 20:52