
Kad je riječ o videoigrama, 2024. pamtit ćemo više po blizu 15 tisuća otkaza koji su tijekom nje podijeljeni, a manje po kreativnim i zanimljivim igrama poput “Balatra”, “Animal Wella”, “1000xResista”, “Indike”, “Astro Bota” i “Pacific Drivea”. Neki podaci sugeriraju da je prošle godine bez posla ostalo više od 16 tisuća djelatnika industrije videoigara. Doda li se tomu više od deset tisuća otkaza koji su podijeljeni 2023. godine, dade se zaključiti da u industriji nešto ozbiljno ne štima. Krivca za otkaze mnogi su pronašli u prekomjernom trošenju tijekom nerealne ekspanzije koja se dogodila za vrijeme pandemije koronavirusa SARS-CoV-2 dok su ga drugi pronašli u gramzivošću motiviranim odlukama velikih studija i izdavača. Tko preživi, pričat će, ali tek nakon što mu istekne ugovor o povjerljivosti koji je potpisao.
Čemu se možemo nadati u 2025. dok nastavljamo brojati “mrtve”? Novinar Bloomberga koji prati videoigre Jason Schreier kaže da će se industrija početi oporavljati od spomenutog pomora, ali da se o pretpandemijskim brojkama ne treba ni sanjati. Schreier drži da je tržište igraćih konzola dosegnulo svoj maksimum, a da će igranje na računalima nastaviti rasti. Čim Nintendo objavi nasljednika Switcha, gejmeri bi trebali potrčati u trgovine kako bi potrošili svoj teško zarađeni novac. Bloombergov stručnjak smatra da ova godina neće biti dobra za igre koje se mogu igrati samo na jednoj platformi. Konačno, Schreier smatra da dugoiščekivani “Grand Theft Auto 6” neće izaći 2025. godine, ali da još duže iščekivani “Hollow Knight: Silksong” hoće.
Mike Drucker, novinar gejmerskog novinskog portala TheGamer, smatra da oko 400 milijuna dolara težak neuspjeh pucačine “Concord” neće odvratiti studije od financiranja takvih megalomanskih igara koje su zapravo “usluge”. Druckera raduje to što su gejmeri rekli da u svojim igrama ne žele razne splačine koje je napravila umjetna inteligencija. To, međutim, ne znači da će tvrtke od te prakse odustati. Iskusni gejming novinar Dean Takahashi smatra da će videoigre profitirati od filmskih i televizijskih adaptacija videoigara, a da će igre-platforme poput Robloxa, Fortnite i Minecraft nastaviti tradicionalnim igrama otimati igrače. Takahashi smatra da će politički sadržaji značajnije prodrijeti u sadržaj videoigara. Wiredova Megan Farokhmanesh piše da sve ipak upućuje na to da će 2025. u mnogočemu nalikovati 2024., što nikako nije dobro.
Komentari
0