SVIJET GEJMERA

Što nam izbor ‘The Legend of Zelda: Breath of the Wild‘ za najbolju igru svih vremena govori o gejmingu

Iako je iznimno filmični The Last of Us na visokom drugom mjestu, pri vrhu popisa zapravo je malo igara koje se snažno oslanjaju na film

 Wachirawit Iemlerkchai/Alamy/Alamy/Profimedia
Gejmerski kanon očigledno favorizira mehanički i sistemski složene igre upečatljivih priča koje igraču daju dosta slobode

Britansko se izdanje časopisa GQ (nekoć Gentlemen’s Quarterly, a prvotno Apparel Arts) početkom svibnja uključilo u proces stvaranja gejmerskog kanona. GQ-ov popis 100 najboljih videoigara svih vremena nastao je nakon što su njegovi novinari Sam White i Robert Leedham anketirali 239 njima najdražih djelatnika u videoigrama, redatelja videoigara, streamera i novinara. Svaki je ispitanik sastavio popis 10 najboljih igara svih vremena po vlastitom izboru, a na njima su se našle 652 različite igre.

Najstarije igre koje su se na njemu našle izašle su 1985. (Tetris i Super Mario Bros.), a najnovije izdanje koje spomenuti panel smatra jednim od najboljih svih vremena je Elden Ring iz 2022. godine. Iako je popis žanrovski prilično raznovrstan, na njemu se nalazi samo jedna sportska igra – Tony Hawk’s Pro Skater 2 – i tek dvije strategije – Civilization V i Age Of Empires II: The Age of Kings. Akcijska avantura The Legend of Zelda: Breath of the Wild iz 2017. zasjela je na prvo mjesto, a White i Leedham naveli su da ju je najviše panelista stavilo na prvo mjesto svojih popisa.

Dok se gejming zajednica fokusirala na raspravljanje o mjestima koje su pojedine videoigre zauzele, preko glave joj je u većoj mjeri preletjela činjenica da je GQ-ov izbor pokazao da gejmerski kanon favorizira mehanički i sistemski složene igre upečatljivih priča koje igraču daju dosta slobode. Uz to, pri vrhu popisa praktički nema igre u kojoj rješavanje raznih zagonetki nije jedna od glavnih aktivnosti u koje će se igrač upustiti.

Iako je iznimno filmični The Last of Us na visokom drugom mjestu, pri vrhu popisa zapravo je malo igara koje se snažno oslanjaju na film, a mnogo više onih koje emocije i informacije prenose pomoću jezika videoigara: igraćih mehanika i arhitektonsko-urbanističkih rješenja. Drugim riječima – videoigre umjetnički sazrijevaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 00:29