
Kad je riječ o istraživanju pomno osmišljenih fiktivnih svjetova, niti jedna umjetnost svom uživatelju ne pruža ono što videoigre pružaju svojim igračima. U najboljem slučaju, književnost, film, glazba, slikarstvo i arhitektura - vrsta umjetnosti kojoj videoigre najviše duguju – nude tek fragmente, nikad cjeline. Čak i kad značajan trud ulože u dočaravanje istih, moraju ih prije ili kasnije napustiti jer dođe vrijeme za predstavljanje novog fragmenta. S druge strane, igrači videoigara svjetove u kojima su smještene mogu istraživati postupno i pedantno. Ako posumnjaju da im je nešto promaklo, lako se mogu vratiti na mjesto na kojem su već bili. Štoviše, određeni se žanrovi videoigara, primjerice metroidvanije, oslanjaju upravo na to – temeljito i višestruko prolaženje kroz iste prostore.
Kad je pak riječ o pomno osmišljenim fiktivnim svjetovima, metroidvania “Ultros”, studija za razvoj Hadoque i izdavača Kepler Interactive, odvija se u jednom od najkreativnijih koje sam vidio i istraživao. Igrač u “Ultrosu” kontrolira svemirskog putnika koji se svojom letjelicom sruši na Sarkofag – golemu, svemirsku maternicu (da, dobro ste pročitali) što pluta u svemiru i u kojoj se nalazi pradavno demonsko biće ULTROS. Igračev svemirski putnik mora istražiti Sarkofag, upoznati druga bića koja na njemu žive te doznati svoju ulogu u ovoj neobičnoj priči.
Inspiriran znanstvenofantastičnim animiranim filmom “Nausikaja iz vjetrovite doline” Hayao Miyazakija, kozmičkim bićem Cthulhuom kojega je osmislio američki pisac H. P. Lovecraft te znanstvenofantastičnom dramom “Bliski susreti treće vrste” Stevena Spielberga, švedski likovni umjetnik Niklas “El Huervo” Åkerblad stvorio je slojevit, tajanstven i koloristički živahan izvanzemaljski svijet koji pulsira, svjetluca i buči kao malo koji dosad. Kako je “Ultros” metroidvania, odnosno akcijsko-avanturistička igra, igračev će se svemirski putnik na Sarkofagu sukobiti s lokalnom faunom. Studio Hadoque u borbama inzistira na preciznosti, što “Ultrosu” daje notu kompleksnosti. Međutim, igračev posao na Sarkofagu nije samo uništavanje i ubijanje. On na njemu sadi biljke i brine o njima. Kad sjeme koje posadi izraste u drvo, s njega padne plod koji igračevu liku daje nutrijente koje on može pretvoriti u nove sposobnosti. “Ultrosu” trebaju dati šansu svi kojima znatiželja ne da mira.
Komentari
0